Profesor indulgent,sau sever?

Ma intreb care e varianta de succes: un profesor care urla si te da de toti peretii,sau unul care iti tolereaza toate mofturile? Sau poate,indiferent de maniera aleasa,ar trebui sa-i placa ceea ce face si scopul final sa fie educarea elevului,satisfactia ca ceva din el pleaca mai departe,sa cucereasca lumea?

Mda,stiu ca sunt o visatoare,dar nu ma pot impiedica sa privesc in urma,la profesoarele mele de matematica si de romana,din clasele mici. Doamna de romana,intradevar,o „Doamna”,eleganta si asortata discret,intr-o lume de eterne gri-uri,cu voce temperata,care descifra domol mesajul transmis de autorul unui roman mobilizator si comunist. Datorita ei am citit vagoane de carti si m-am indragostit iremediabil de lectura. Am indragit gramatica si ma gandesc cu multumire la ea,de cate ori dau peste gramaticile altor limbi,incercand sa deslusesc cate ceva. Invatam de drag,sau pentru ca explica pana intelegea toata lumea?

In contrast,profa de mate. Brrrr,era teroare! Mi-era rau de cate ori intram la ora si indiferent cat invatam si-mi storceam creierii ,aveam invariabil toate notele,incepand de la 4-8.Notele 9 si 10 le furam la teste si teze,unde trebuia sa dea aceleasi subiecte la toti si o „salutam din mers”. Avea un stil sters in imbracaminte,facea un misto continuu si umilitor (cred ca se pregatea in fiecare seara,special pt mine 🙂 .Incepeam cu compasul ala imens,pe care cu greu il potriveam intr-o crapatura a tablei,iar cercul rareori se inchidea,punctul de plecare se distanta kilometric de cel final,ma punea sa sterg,pe tabla uda nu se mai vedea nimic si de aici…pierdeam sirul demonstratiei,terorizata de nota minuscula,ce nu intarzia sa vina. Cu toate astea,datorita ei am invatat sa gandesc si matematica facuta printre luari in balon,mai mult sau mai putin subtile,nu am uitat-o. Pe cat era de drastica in timpul orelor,pe atat era de populara in excursii! Imi amintesc de excursia de la Poiana Brasov,unde ne-a urcat pe Tampa,pe jos(da,era vara!)si pe Postavarul,pe partia inverzita. La inceput ,ne-am plans,dar la final am fost incantate.Am racnit cat ne-au tinut plamanii,am cantat toate cantecele ce le-am stiut,am ras si am haladuit pe trasee extrem de frumoase.Privind in urma,am uitat orele de teroare. Am ramas doar cu o materie bine conturata(da,poate fi vorba si de materia mea cenusie 🙂 )si cu dorinta de a rezolva cu forte proprii orice obstacol se iveste.

Multumesc ambelor doamne si le doresc sanatate,acolo unde sunt!

Oare generatiile de azi,mai au un „domnul Trandafir” in memorie,mai exista oameni dedicati profesiei? Dar copii dornici de invatatura,educati in spiritul asta?

2 gânduri despre „Profesor indulgent,sau sever?

  1. Mie mi-au purtat noroc in viata profesorii severi in notare, dar mucaliti in comunicare. Am avut sansa unor adevarati mentori, in persoanele profesorilor de romana din liceu si a celui de rezistenta materialelor din facultate.

    • bine ai venit! mie mi-au placut cei de mate si doamna de romana din generala. la facultate am avut o feblete, un adevarat domn, cred ca a predat tehnologia materialelor,e cam mult de atunci 🙂

Lasă un răspuns

