Piata Unirii

Reprezinta un loc de intalnire pentru timisoreni si nu numai. Vara ,e o intindere de terase si are un iz de vacanta,cu bere,oameni relaxati si dornici de un pahar de vorba. Fiecare terasa are specificul ei si am constatat cu uimire si ,predilectie spre o anumita limba. Da,in sezonul cald,orasul devine cosmopolit,cu grupuri de turisti care admira cladirile vechi,harta micuta din pavaj(doar pentru cunoscatori),grupul statuar central,sau Domul.

Renovarile din ultimii ani,au facut aceasta piata,cu arhitectura interesanta,culori amestecate,alei taiate intr-un aranjament extrem de exact,sa renasca. Felinarele cu iz de poveste, contrasteaza cu iluminatul din pavajul trotuarelor,gazonul intretinut atent ,cu eleganta austera din secolul trecut al Palatului Baroc. O cladire uitata,dar de o frumusete deosebita,inca pastelata,aminteste de anii care au trecut nemilosi,  erodand tandru, dar constant , balcoane ,intranduri,reliefuri din piatra.

Calmul de catun vechi,ars de soare,ramane in urma la orele serii,cand piata se anima de turisti sau localnici si in aer se amesteca rasetele si aburii fin pulverizati si racorosi ai teraselor.

Tot la fel si noi ne-am insinuat printre multimea destinsa . Mesele de pe marginea terasei erau ocupate,asa ca am facut popas undeva in mijloc. Mi s-a parut ciudat ca doar mesele pozitionate central erau goale,dar…n-am realizat decat mai tarziu motivul. O tipa tinerica ne-a adus berile si in timp ce se apropia de noi,masa,scaunele si noi am intrat in trepidatie. In momentul in care cel din spatele meu isi schimba greutatea de pe o parte pe alta a scaunului, am vibrat din nou. Am povestit mai departe ,fara a baga(prea tare!) in seama amanuntul cu scuturarile repetate. In momentul in care chelnerita s-a apropiat mai hotarata de capatul terasei,am sarit noi,masa si..daaaaaa!  berile!!! Le-am prins in ultimul moment ,nu s-a pierdut nici  o picatura. Sosise momentul sa ne intrebam serios „ce facem o pandim pe asta de cate ori trece,sa saltam berile,sau ne mutam?” M-am ridicat si am inceput sa fac proba podelei langa mesele invecinate. Spre capat,era calm total,valurile incetasera. Am descoperit berea neagra nefiltrata,delicioasa!

A fost o seara reusita. Nu stati in casa,beruiti ,terasele va asteapta!

Lasă un răspuns

