Dor de duca

Ma pregatesc sa evadez putin din spatiul zilnic,sa adulmec aerul de dincolo de granite si ,ca de obicei,am emotii. De cate ori plec undeva ma cuprinde o stare febrila,urasc sa impachetez lucruri,sa prevad ce-mi va trebui in diferite imprejurari,dar ador sa zbor si sa vad locuri si oameni noi.

Pana sunt in avion,imi interzic sa visez la calatorie,la planuri…din teama superstitioasa ca gandind prea devreme la ele,le voi impiedica sa se intample. Dar in momentul in care ma instalez in scaun,imi pun centura si privesc prin geamul micut,gata! Frau liber bucuriei ! Imi amintesc prima data cand am zburat am avut emotii uriase. Ma temeam sa nu-mi fie rau, muream de nerabdare sa vad cu ochii mei proprii si personali,cum apare lumea de la inaltime (nu ca nu as incerca senzatia asta in fiecare zi!). Dar odata urcarea incheiata,am simtit efectiv ca acolo e locul meu: printre nori. Parca si cerul se pregatise festiv pentru evenimentul asta. Norii erau ca niste ziduri imense,pufoase. O contradictie intre ce arata ochiul-un obstacol si usurinta cu care treceam prin, sau printre ei. Am incercat o senzatie de poveste,eu-Gulivera,intr-o lume a norilor uriasi. Scuzabil, betia inaltimilor! Am avut norocul sa zbor peste Alpi, intr-o primavara,cand pe varfuri era inca destula zapada si muntii pareau savarine miniaturale, cu lacuri micute,sclipind verzui in lumina. Imi plac curbele elegante ale autostrazilor,orasele aliniate parca dupa plan (poate asa si e,vestici nu construiesc haotic),campurile cultivate diferit si aratand ca niste covoare pestrit colorate ,ordonate interesant,exact ca un croitor care isi concepe un tipar, in functie de cat material are,aici mai incape o maneca,aici se mai strecoara un cordon,dar tot materialul e folosit la maxim. Si nu in ultimul rand,padurile abundente,verzi in permanenta,parca te fac sa simti aerul curat si rece, cum iti improspateaza plamanii.

Cam acesta ar fi inceputul calatoriei. Sper sa fie frumos si sa ma intorc cu impresii si poze proaspete si de ce nu? cu povestiri inedite.

Lasă un răspuns

