Cu motorul prin Europa(I)

Da,m-am intors dintr-o calatorie extrem de provocatoare ,atat prin traseul propus de o lungime considerabila,cat si prin dorinta  de a ma masura cu mine insami,pot,sau nu, sa fac fata unei asemenea provocari? Zborul cu avionul spre Frankfurt a fost agreabil,ca de obicei si, datorita plafonului de nori,care a obturat complet privelistea,am atipit in zgomotul uniform al motoarelor. Cand dormeam mai bine,am dat de turbulente. Nu mi-a fost frica …mi-era doar somn si ma deranja ca-mi scutura scaunul si-mi aluneca barbia,stil navetist!

A 2-a zi ne-am intins la drum,spre Imst-Austria. Drumul pe autostrada,peste 100Km/h,mi-a relevat faptul ca hainele speciale de motor,nu sunt fite,cum credeam eu! La viteza atat de mare,toate lucrurile se comporta diferit,parul iese din casca,la baza si incepe sa-ti danseze in fata ochilor,te gadila,te inteapa,fularul devine insuficient strans in jurul gatului si orice fanta micuta lasa un uragan sa-ti biciuie amigdalele,manusile puse superficial,fac sa-ti circule tot felul de curenti ascensionari,de care habar nu aveai ca exista si se propaga cu asa intensitate. Drept urmare totul trebuie capsat , strans , inchingat,insurubat,eventual sudat cu autogenul…pentru evitarea surprizelor.

Cat priveste zona traversata in afara autostrazii,am admirat,cum fac mereu, casele nemtesti,abundenta de flori de la ferestre(astia cred ca au legende pastrate din mosi stramosi cum sa-si cultive muscatele alea bestial de frumoase! da,vorbeste invidia din mine!),gazonul,stradutele,fiecare coltisor taiat,curatat si prezentat cu cochetarie.

Am trecut pe nesimtite in Austria si parca,dintr-o data s-a deschis peisajul: ma uitam curioasa unde-i vacuta milka,nu mint reclamele! Totul e atat de verde,de parca ar fi primavara constant. Am vazut caprioare pe marginea drumului…la noi abia mai sunt la gradina zoologica!

Da,Austria mi-a dat impresia de ilustrata-vie. Peisaje pe care ochiul aluneca placut,dichisit,aer proaspat,rece,totul in nuante de verde crud.

Si acum cateva poze: cu Roscovana nervoasa,intr-un repaus bine meritat ,hotelul in care am dormit si florile superbe ale celui de langa.

3 gânduri despre „Cu motorul prin Europa(I)

  1. Pingback: Cu motorul prin Europa(ultima parte) | Redsky2010's Blog

Lasă un răspuns

