Gustul rosiilor

Am fost un copil „de asfalt” fara bunici la tara,cunoscand legumele si fructele doar de pe tarabele pietelor. Datorita vecinilor mei cu gradina am inceput usor sa iau contact cu pamantul. Recunosc ca mi-au trebuit cativa ani sa recunosc plantele,pana nu aveau fructe/legume in ele, iar la pomi inca mai lucrez. Am descoperit in primavara ca pomii albi infloriti pot fi meri,sau pruni,sau corcodusi si ca au timpi diferiti de inflorire…Mda in mintea mea infloreau toti…primavara !

Auzeam peste tot ca exista o diferenta intre gustul rosiilor de gradina si al celor de sera. Am considerat ca sunt mofturi…pana acum catva timp,cand am avut o revelatie. Cam asa e! Nu se compara cu nimic, gustul rosiilor mancate direct in gradina cu sare! Oferta este larga de la rosii micute cherry,la rosii galbene,inima boului,rotunde,de umplut si alte variatiuni pe tema asta. Cand ma gandesc ca am trait atatia ani,crezand ca exista doar un singur fel de rosie…aia rosie!

O alta minunatie a acestei gradini sunt ardeiasii.Arata ca si globurile intr-un pom de craciun miniatural. Tare mi-ar placea sa-i testez,dar din pacate nu sunt un fan al ardeilor iuti.

Gradina aceasta a fost mereu o oaza de liniste. Poate diversitatea plantelor,in fiecare an plasate altfel, modificarea lor odata cu avansul spre toamna,poate faptul ca e mereu ceva de facut acolo,dar totul cu timp,fara graba,de placere si cu daruire,poate oamenii care o ingrijesc si care se completeaza atat de bine,ma fac sa ma simt „acasa”. Aici e locul principal de plaja si sediul gratarelor savante,de cand da coltul ierbii si pana rugineste totul si ploile toamnei ne gonesc in casa.

Aseara am prins si „ceapistii” intorcandu-se de la camp: o mare de ciori,pe o mare de cer albastru…

Lasă un răspuns

