As pleca din Romania?

Daca as gasi un job in care sa-mi valorific creierul,sa ma simt apreciata si sa castig decent,cat sa-mi permit sa-mi fac un weekend la munte,sau sa ies la o bere,fara sa-mi fac gaura in buzunar,da! N-as mai sta o clipa. Am pretentii decente de la viata,dar din pacate dupa cum merg lucrurile in tara asta…vad cum mi se imputineaza posibilitatile pe zi ce trece.

Nu sufar dupa lucrurile pe care nu mi le pot permite,haine,incaltaminte,mancare. Se poate trai si cu o pereche de pantofi si cateva zdrente. Mai grav e cand ai nevoie de un medicament,cand masina de spalat face figuri,sau cand frigiderul stranuta,de ai impresia ca se catapulteaza spre luna. Sau cand un bilet pentru o seara de muzica amestecata din mai multe tari (si fado printre ele!) costa jumatate de milion.

Da,in tara asta costa sa te educi! Si mi se pare aberant un pret atat de mare la un spectacol in aer liber,la Muzeul Satului(unde nu e amenajat mai nimic,se sta pe barne de lemn,si probabil ca seara va fi un cancer ingrozitor) sa coste mai mult decat o seara la Opera. Pentru a evita asa ceva as pleca din Romania! Si pentru masinile super luxoase din care urla manelele de faci soc „anafilactic” pe strada; pentru mizeria de pe strazile periferice,pentru zgomotele , interpelarile si betivii din mijloacele de transport in comun,dotate cu aer conditionat,dar nu cu dispozitiv pentru anihilat mirosurile grele; pentru sistemul de ciubucuri care se practica in toate unitatile de stat, de la primarie,pana in spitale si scoli ; pentru neprofesionalismul vanzatoarelor din magazinele goale,care mesteca guma si desi le cersesti amabilitatea cu umilinta( chiar vrei sa cumperi!) abia iti raspund,de parca le-ar durea maselele constant si le-au parasit iubitii pe-o raza de zece ani,inainte si dupa momentul vorbirii.

Exemple din acestea as putea insirui cateva zile. Imi spunea cineva aseara, „da stim cu totii ca asa este, ce rost mai are sa spui?” Are,pentru ca vorbind despre asta,realizez ca nu e normal sa fie asa si pot sa sper ca se va schimba ceva,in timp…sau ca nu voi fi eu mereu aici,sa observ (voi merge pe strada cu ochii larg…inchisi).

Deocamdata ,nu-mi doresc cu orice pret sa plec,am un job bun,am pentru cine trai aici. Dar aceasta nu ma va impiedica sa lupt sa fiu mai mult,sa gandesc altfel,sa ma rup de marea masa a majoritatii manelare si aplaudace, sa fac comparatii cu ce vad in scurtele excursii „pe afara” si sa incerc sa devin un om mai bun.

2 gânduri despre „As pleca din Romania?

  1. hm, tu crezi ca prin alte parti e in alt fel? criza a cam uniformizat lumea. cum bogatia e mereu altfel, saracia e mereu aceeasi pentru toti. culmea, pe inversul fericire vs nefericire. cicatelea fericirea e oarecum depersonalizanta, iar ne-fericirea individualizata, si de aia plansul nostu in pumni ni se pare mai dihai decat plansul altuia in pumni. the point is… caaaaa… la fel de bine ai fi putut trai in zambia- si romania ti s-ar fi parut raiul pe pamant. nemultumitului…

    • Bun venit,EO!
      Corect punctul de vedere cu problema nemultumitului si multumesc lui D-zeu ca nu m-am nascut in Africa. Insa aceasta nu ma impiedica sa remarc ca ar fi loc de mai bine si aici si da.din pacate,in alte parti e altfel,ca mod de gandire,cel putin 😉

Lasă un răspuns

