Mi-am cumparat carti!

E o zi infiorator de ploioasa si ma gandesc ca zilele pe care le voi petrece afara devin din ce in ce mai putine,iar cele cuibarite in pat cu o carte in mana, din ce in ce mai multe. Intamplator am vazut pe net ca saptamana asta la „Adevarul” este „Faust”-primul volum.Aveam ceva idei vagi,pact cu diavolul ,o Margareta pe undeva…am googalit si am gasit. O opera in versuri a lui Goethe. Se potriveste perfect la starea mea de acum,vreau sa incerc lucruri noi. Recunosc cinstit ca nu-mi place sa citesc poezii, am citit doar ce a fost lectura obligatorie la scoala si niciodata n-am simtit nici cel mai mic impuls sa iau un volum de versuri,sa ma scufund in el,sa incerc sa-mi imaginez ce a vrut sa sugereze autorul. Sunt fan declarat al prozei!

Prin scoala generala m-a obligat mama sa citesc „Renard vulpoiul”,fiind in programa scolara. Il urasc si acum si-mi amintesc cu groaza,ca abia treceau paginile,randurile scurte in versuri mi se pareau interminabile.Dar,cum ziceam,cu anii,incep sa ma plictisesc de unele fixuri ale mele si caut sa dobandesc altele(tot ale mele,sau alea altora).

Am citit elogii despre Faust ,mi-am aruncat privirea pe prima pagina…suna frumos,e o provocare!Imi place si calitatea cartii,filele fine,aspectul compact,indeamna la lectura. Ca o paranteza amuzanta,doamna de la chioscul de ziare imi spunea ca unii clienti se uita la carti daca au folia intacta,pentru ca le pun asa infoliate in biblioteca. Am ras si m-am gandit,bine ca nu au bibelouri pe rafturi! Dar imi iau seama :de fapt cine sunt eu, sa critic gusturile si modul in care isi mobileaza altii casele? Pe de alta parte salutara intentia celor de la ziare de a vinde carti cu pret redus, cititul nu mai e un lux acum,e mai putin decat un pachet de tigari…si dureaza mai mult.

 Ei si pentru ca aveam bani in mana si Preda e un vechi preferat al meu,am cumparat si „Intalnirea din pamanturi”,pe care nu-mi amintesc s-o fi citit. Si dintr-o data m-am simtit bine,aparata de vremea urata si de ploaia rece.Toamna,poti sa vii,sunt pregatita!

Lasă un răspuns

