Uram cu aceeasi putere cu care iubim

Cati ani dureaza supararea fata de un om care ti-a pricinuit un rau,un om pe care l-ai ajutat candva si caruia nu i-ai dat niciodata motive sa se poarte rau fata de tine,decat poate faptul ca existi? Ideal ar fi sa dureze putin ,spre deloc, pentru ca ura  e un sentiment care te mananca din interior. Adica cel caruia ii este adresata poate nici nu stie, dar tu  te „corodezi” lent.

Azi am avut doua sentimente contradictorii catre femeia cu care,intr-un trecut indepartat am avut niste divergente. Unul a fost de admiratie : era extrem de frumoasa,era mireasa! Aproape am putut sa zambesc pentru fericirea ei. A fost un om chinuit,mai ales copil fiind,merita tot ce e mai bun,exact ca noi toti. Si al doilea a fost o usoara invidie,de care nu sunt deloc mandra! M-am simtit pentru o clipa invinsa. Parca ,mi se parea ca nu era corect, ca dupa ce facuse,sa aibe dreptul sa se bucure de succesul asta . Stateam pe marginea gardului, realizam ca e urat cum gandesc si nu puteam face nimic. Aveam o parere mai buna despre mine,ca am puterea sa ingrop definitiv ce a fost urat in trecut si sa merg mai departe fara resentimente. Poate ca e firesc si omenesc,ca macar  in ocazii cruciale ca aceasta de azi,sa mai las garda,pentru putin timp, jos.

Cat suntem de dispusi sa-i iertam pe cei care ne-au gresit,mai mult sau mai putin dureros? Cati realizam ca purtand in suflet suparari,nerealizari,invidii, ne irosim energia catre oameni care,de fapt nu merita atentia noastra. Cu care ne-am ciocnit mortal sau catastrofic,dar am supravietuit. De ce insistam totusi sa murim,sa ne otravim lent cu un venin,care pe ei, oricum nu-i afecteaza si chiar daca i-ar afecta,la ce bun? Trecutul e trecut! 

Mi-am suflecat manecile voiniceste,am aruncat parerile de rau si invidiile peste umar si am zambit : viata mea e frumoasa si am loc in ea si de fericirea altora,indiferent cine sunt ei si ce loc nefast au ocupat in  decursul vremii. Va doresc sa aveti puterea sa-i salutati pe toti din mers!

2 thoughts on “Uram cu aceeasi putere cu care iubim

  1. Bravo!!
    Ce a fost a fost, ce va fi va fi!
    Nu sunt multi cei care au vointa si taria de caracter de a trece peste trecut, de a uita si mai ales de a ierta.Cine greseste mai devreme sau mai tarziu isi face plata si asta nu este una dintre grijile care ar trebui sa ne preocupe si apoi…daca te pui in locul celui care a gresit si in conjunctura in care s-a aflat el esti sigura ca poate nu greseai si tu?Iarta si vei fi mult mai impacat cu tine insuti.

Lasă un răspuns

