Ruga Timisoarei

Pentru cei care nu cunosc termenul de „ruga” acesta reprezinta Hramul unei  biserici, este un regionalism care se utilizeaza doar in Banat. Eveniment care se sarbatoreste cu petreceri campenesti, cu bere, mici si multa muzica populara.

Fara a fi un fan al acestui gen de muzica, in ocazii ca aceasta sau la nunti, recunosc cinstit ca „pacatuiesc” si chiar cu mult avant, astfel incat cateva zile dupa, merg teleghidata si usor in relanti.

Cat despre seara de ieri, sa nu ma intrebati cine a cantat si cat sunt de buni…pentru ca eu nu-i cunosc si singurul meu criteriu de apreciere este in ce masura piesa se poate juca pana nu-ti mai simti talpile la pantofi sau nu. Erau o multime de oameni adunati acolo, sa asculte muzica. Noi ne-am aruncat direct in joc, ca de aia venisem. De remarcat amestecul intre generatii. Am vazut batranei care abia se invarteau si te uitai cu groaza sa nu-si piarda protezele sau sa faca vreun atac. Nu aveau nimic: parca muzica le dadea aripi(a se vedea reclama cu Redbull-mai stii ca nu?). Am vazut copii care incheiau sirul si tineau mana regulamentar pe sold, semn ca se pricep se joace. Si in marea majoritate tineret, mult si divers imbracat, dar si cunoscator de stiluri de joc, care mai de care mai aprofundate.

Stradaniile se imparteau in doua categorii: dansatorii ocazionali (ca mine) care aveau mai multa inima, decat talent, dar depuneau eforturi deosebite sa nu tina hora in loc si dansatorii cunoscatori, pe care i-am invidiat din tot sufletul! Erau doamne pe tocuri care infiletau pasi complicati dupa care mi-am rasucit gatul de cateva ori, doar-doar prind si eu ceva. Spre lauda mea am prins un pas mai usurel…dar „braul banatean” va mai ramane o vreme o enigma pentru mine. Oricum asta e noul „target” pentru data viitoare cand voi mai merge.

Ce-mi place cel mai mult este insiruirea zapacita de la sarbe, cand unul conduce un intreg lant de oameni, rasucindu-se printre ceilalti dansatori, facand volte complicate si in acelasi timp dand frenetic din picioare si pe loc si avansand. Vreo doi baieti tineri m-au lasat fara glas, erau de undeva din Oltenia si cred ca erau profesionisti. Frate, le zburau picioarele ca la balerini si-ti imprimau un ritm innebunitor si niste chiuituri pe masura!

Azi sunt in revenire, auzul inca sufera de pe urma boxelor date la maxim, picioarele le misc cu greu, dar am un zambet imens pe fata. Sa aveti o duminica frumoasa, atat cat a mai ramas din ea!

One thought on “Ruga Timisoarei

  1. Pingback: Cine-i sare-i cel mai tare! | Redsky2010's Blog

Lasă un răspuns

