Cum ne preferati: descurcarete sau pasive?

M-am intrebat adesea cum ar trebui sa fie sotia ideala si revin cu adaugirile necesare. Avand in vedere ca in curand trebuie sa-mi fac verificarea instalatiei de gaz, mi-am amintit procedeul amuzant prin care am obtinut aprobarea contractului.

Acest contract stagna intr-un birou de mai multe saptamani si tot primeam informatii ca se va rezolva curand. „Curandul” asta tot lungindu-se, m-am infuriat si decisa m-am dus sa incerc sa rezolv problema( inarmata cu zambetul infailibil si poantele din dotare). M-am introdus intr-o incapere cu mai multe birouri unde timpul parea sa se fi oprit in loc. Teancuri intregi de dosare sprijineau peretii, asezate direct pe podea, iar functionarul care ar fi trebuit sa-mi rezolve dosarul se misca cu viteza unui melc atins de guta, reumatism, artrita adica mai concis, statea!

I-am expus omului ce doleanta aveam, la care el amuzat zice:

-Vai,dar nu vedeti cate dosare am de rezolvat aici?

-Ba, cum sa nu,i-am raspuns eu, dar nu toate stau de-o luna ca si al meu!

Deja discutia devenise interesanta, la celelalte birouri  incetase activitatea si toata lumea asista curioasa la meciul de tenis, sau probabil se uitau amuzati sa vada cum imi da „varstnicul” viteza si cum zbor de unde am venit si cu coada intre cracii mei echipati  in fustita scurta. La care omul, simtindu-se in centrul atentiei, face prima greseala strategica:

-Daca dosarul dv sta aici de-o luna, vi-l rezolv pe loc!

„Esti mancat!”mi-am zis in gand si am scos un biletel prin care, intradevar demostram ca in ziua aia aveam exact o luna. Evident ca am avut un noroc chior! Dar si fara asta, gaseam eu ceva de ce sa ma leg si sa nu ies de acolo cu dosarul nerezolvat. In aceasi zi am rezolvat si contorul de gaz, lucru care se tergiversa de cateva saptamani bune. Problema este insa alta: consortul nu a parut satisfacut de victoria mea, dimpotriva a trecut prin diferite registre: umilit, dezamagit si chiar plictisit.

Deci cum trebuie sa fie o nevasta? Sa astepte cuminte sa-i fie rezolvate problemele, chiar daca s-ar pricepe si ea s-o faca, doar pentru a nu leza instinctul de macho? Nu e firesc sa impartim greutatile si sa incercam sa punem si noi umarul, ca femei sa rezolvam din ele, in masura in care putem si avem idee cum se procedeaza? 

Calea de succes spre inimile barbatilor este in modalitatea de a te arata cat mai neajutorata, anti-talent in orice domeniu exceptand bucataria, cresterea copiilor si pat? Oare atat de trambitata evolutie a modului de gandire romanesc, sa fie doar o himera si in sufletul lor barbatii sa se simta amenintati de o femeie care stie sa se descurce si singura, daca este nevoie?

Dragii nostri, unele dintre noi va prefera ca prieteni in primul rand, nu pentru calitatile voastre de intreprinzatori. Relaxati-va, nu ne intereseaza sa va luam locurile din fruntea familiei, ci doar sa va usuram munca din cand in cand!

Lasă un răspuns

