Politica si romanii

O vorba din batrani spune ca „la politica si la fotbal” se pricepe toata lumea. Acum vin eu cu intrebarea: care e rostul atator polemici referitoare la cat de priceput(sau mai degraba nu!)este presedintele sau prim ministrul? Este clar ca teoretic ei ne reprezinta. Practic, se reprezinta doar pe ei si familiile si relatiile lor. Pentru ce i-as monitoriza eu pe ei si in ce fel ma atinge ultima stire cum ca „imprumuturile care ni se vor acorda vor fi doar pe termen scurt”? Adica eu trebuie sa inteleg de aici, ca vine o perioada grea. Perioada este deja grea! Si nu stiu cum m-am invartit dar cam mereu am fost in perioade grele, ca a fost ceausescu(nu pot sa-l scriu cu litera mare,il voi uri toata viata!),ca au fost altii, tot dintr-o stramtorare in alta o ducem.
Atunci care e rostul atator discutii? Sa lamurim ce?Toata lumea vocifereaza si-i injura pe cei aflati acum la guvernare, ca ei ar fi de vina. Probabil ca asa si e. Eu cred insa ca e un grup care guverneaza,in spatele a ce vedem noi.Ca fatada se schimba, e posibil. Dar cei care conduc din spate raman aceiasi si toate zbaterile noastre si nemultumirile nu au nici un efect. Oricum mergem exact in directia ceruta de ei. Impresia ca avem puterea sa facem ceva si unii chiar viseaza sa o si faca, sunt fabulatii de oameni cu prea mult timp liber si o viata prea linistita.
Nu spun ca situatia e roz si ca daca eu am un job bun, sunt indiferenta la suferintele si reducerile de salar ale bugetarilor,de exemplu. Dar, hai sa nu ne mai prefacem, o buna parte din acesti oameni au ales asemenea joburi datorita diverselor compensatii financiare care vin pe cai mai putin ortodoxe. Pesonalul medical nu misca un deget fara bani pusi in buzunar, in invatamant se dau meditatii particulare de secole, cei de la Primarie sunt o retea de pile si relatii si lista poate continua cu multe exemple.
Atunci care e rostul la toata vorbaria aceasta inutila? La cereri prin greve repetate si pe rand din diverse sectoare de stat? O tara care are toata economia la pamant, unde nu se creaza aproape nimic, de unde sa ofere bani? Nu tot de la noi fraierii care muncim? Nu e clar ca fortandu-le mana, cu o mana vor da si apoi cu zece vor lua?
Sunt curioasa cat va mai merge fanfaronada si vorbaria asta. Poate asta e si scopul: vorbim, ne vaitam, avem impresia ca ne e la indemana sa facem schimbari si de fapt ne indreptam controlat spre ceva. Inca nu m-am dumirit spre ce, dar sunt extrem de atenta sa sesizez directia.
Nu ca mi-ar folosi la ceva…dar macar sa nu merg orbeste!

Lasă un răspuns

