L-am uitat pe Chaplin

Piesa care m-a dus cu gandul la Chaplin e una arhicunoscuta:

Intamplator am vazut ieri clipul si mi-am amintit de Chaplin. Salutara intentia celor care au creat imaginile de a readuce in atentie un artist, aproape uitat.

Evolutia rapida a cinematografiei a aruncat intr-un con de umbra „Vagabondul”atat de cunoscut pe vremuri. Merita amintite scena din”The Dictator”unde il imita pe Hitler si se juca cu un balon sub forma de glob pamantesc. Dincolo de poantele savuroase, atat de usor de gustat si aparent naive, am simtit mereu o tristete. A omului sarac si bun, cinstit si parca ocolit mereu de sansa. A fost un inovator in tehnica filmului mut, un perfectionist al detaliilor si o voce aplecata asupra oamenilor simpli.

Imi va ramane mereu in minte ca omuletul cu papuci prea mari si gauriti, cu pantalonii largi, un joben micut pus pe varful capului si un baston. Cu o mustata mica si ochi de o candoare de copil, privind si neintelegand rautatea oamenilor din jur.

E nedrept sa-l uitam, dincolo de faptul ca reprezinta figura principala a filmului mut,Charlot e un optimist constant, un om care nu se opreste la orice obstacol, pentru care lipsa banilor nu e esentiala, care dincolo de necazuri stie sa zambeasca si sa se bucure de lucrurile marunte.

Hai sa aveti o saptamana frumoasa!

2 thoughts on “L-am uitat pe Chaplin

Lasă un răspuns

