Cum se pot lungi distantele

Cu ceva ani in urma am fost invitati in Ardeal la o nunta, undeva pe langa Stei. Nunta facuta traditional, la sat, locul de petrecere a fost amenajat intr-o piata, cu cort si banci de lemn. Acesta fiind cadrul, mancarea a fost fara fasoane, gatita undeva in curtea unui vecin. Pe tot parcursul ceremoniei si apoi cateva ore bune nu s-au servit decat ceva placintele, astfel incat pe la zece seara cand s-a pus in sfarsit mancarea, eram lesinati de foame si am „fotografiat” in mare viteza tot ce-am prins. E drept ca am remarcat, cand faceam pauza sa respir, ca pilaful, de exemplu plutea in ceva cam multa grasime…dar, fratilor, imi era atat de foame, ca mai un pic si incepeam sa rod scaunele de lemn, muzicantii si rochia miresei!

Nunta s-a terminat pe la 4-5 dimineata si rupti de oboseala am plecat la culcare. Ne-au cazat intr-o casa, la niste rude, destul de putin binevoitoare. Era baie in casa, dar nu ne-au permis s-o folosim, pretextand ca au nevoie si ei sa se spele, asta inainte de nunta. Venisem de pe drum cateva ore transpirati, ne-am introdus in hainele de nunta asa nespalati si am purces la distractie, ca de asta mersesem, gandindu-ne ca baie putem face si acasa, daca nu se poate altfel. Astfel ca la intoarcere am folosit tot „privata” din fundul curtii, pentru ca aia ne fusese alocata.

Daaaaa si acum vine surpriza: dupa vreo doua ore dormite am simtit nevoia imperioasa sa merg la baie. Am strabatut curtea in viteza, temandu-ma ca nu ajung in timp util, am zburatacit gainile care drept atunci se plimbau prin sopron, am ratat petele de culoare dubioasa de pe pamant, m-a latrat cainele de mi-au sarit ochii si in final am ajuns la locul de meditatie. M-am intors relaxata pe acelasi drum lung (pesemne ca locuitorii casei nu s-au gandit ca vor avea probleme cu burta niciodata…sau dormeau in gradina in cazuri de extrema necesitate?), aproape lesinata de efort si cu niste dureri inca puternice de burta. M-am intins usurel in pat, cand…surpriza numarul doi: imi vine iaaaaaaaaaaaaarrrrr!!!! De data asta am fugit mai agil, stiam deja capcanele, ma cunosteau si gainile, cainele mi-a acordat un hamait mai potolit, doar de control.

Dupa a treia tura de „privata” am simtit ca ma lasa puterile si am remarcat la intoarcere, ca in prima curte era o usa. Era cam noua dimineata, am intrat, am salutat si am intrebat femeia care trebaluia in bucataria de vara, daca nu are niste tuica. Greu de exprimat in cuvinte ce privire mi-a aruncat, gen „alcoolica asta, nu i-a ajuns cat a crapat la nunta!” Am zambit chinuit si i-am explicat ca matele mele sunt complet ravasite si daca nu imi da ceva, mor in curtea ei. S-a indurat si a scos o sticla si m-a omenit cu ceva tarie. Nu stiu daca mi-am revenit, dar incepuse sa nu-mi mai pese, ca in bancul cu tipul care primise calmante, pentru aceeasi problema.

Pana la urma am supravietuit, dar cand aud de „buda in fundul curtii” am asa o reactie necontrolata si tot felul de amintiri chinuitoare dar si dublate de ras. Cred ca aratam amuzant facand cros printre gaini!

4 thoughts on “Cum se pot lungi distantele

Lasă un răspuns

