Noi alegem profesia sau ea pe noi?

In cazul meu a fost extrem de simplu. Facultatile la moda, erau medicina-doar daca vad sange intru in sevraj iar suferintele oamenilor ma afecteaza personal, deci nu. Dreptul si ISE-ul, de invatat pe de rost tomuri intregi, exclus. Mai erau facultatile tehnice mecanica sau electro. Am ales-o pe prima pentru ca electricitatea nu ma pasioneaza in mod deosebit. Mecanismele, rotile dintate au un sens…de rotatie! Cu alte cuvinte eu am incercat sa-mi aleg profesia si nu la intamplare, ci cu buna stiinta, prin eliminare.

Doar ca intre timp s-a produs „Revolutia” si s-au rasturnat cam toate. Fabrica unde lucram a redus echipe intregi si m-am reprofilat pe comert, adica vand chestii tehnice. Nu am simtit niciodata aplecari spre reparatii sofisticate si inginerul din mine nu a creat nimic nou.

Lucrez de multi ani in domeniul acesta „de imprumut”,  pentru care nu m-am pregatit in mod special, dar care am descoperit, cu trecerea timpului, ca-mi place. Agreez sa lucrez cu oamenii, sa le prezint oferta cat mai pe intelesul lor si sa-i vad ca revin si alta data. Am invatat multe de la clientii mei si nu mi-a fost rusine sa recunosc ca nu cunosc anumite probleme, iar ei , ca utilizatori finali mi-au completat mereu cunostintele. Am mers pe principiul „clientul are intotdeauna dreptate” nu din slugarnicie (il fraieresti o data, a doua oara nu-l mai prinzi!), ci din dorinta de a-i vedea multumiti.

Pot spune ca intr-un fel profesia m-a ales pe mine, eu ma vedeam intr-un combinat chimic, printre instalatii, rezolvand probleme. N-a fost sa fie ceea ce am gandit eu si probabil ceea ce fac acum, mi se potriveste mai bine. 

Ce ciudata e viata asta, nu stii niciodata unde vei ajunge si daca vei ramane mult timp in locul acela. Poate asta e de fapt farmecul…

7 gânduri despre „Noi alegem profesia sau ea pe noi?

  1. Când eram în liceu am înțeles cu adevărat dezorientarea. Nu știu dacă într-o clasă cu oameni totuși buni, erau 10 care să știe cu adevărat ce vor de la carieră, facultate; chiar și oameni care excelaseră în anumite domenii. Și îi văd azi, aomeni cu o facultate terminată, dar care nu știu ce vor mai departe… și stau…

    Eu cred că mă pot considera norocoasă, pentru că am găsit ce îmi place și ce vreau să fac, că nu am făcut compromis, nu am ales prin eliminare.

    Și totuși nu știm niciodată ce vom face peste 20 de ani…
    Uneori e bine și că viața ne ajută să ne dăm seama că altceva ni ve potrivește și mai bine.

    • ideea e ca nici nu avem ocazia sa experimentam din scoala inca,sa vedem ce ne-ar placea. De unde sa stii, daca nu „gusti’? In alte tari esti indrumat inca din clasele mici, spre ce simt ei ca ai aptitudini. noi inca ne cautam…iar scoala e subiect de distractie acum,nu de pregatire, din pacate.

      • Te poți îndruma și singur.

        Poți să întrebi oameni care urmează o facultate, oameni care au o anumită slujbă, există în fiecare liceu un consilier sau un psiholog școlar unde poți merge și pentru îndrumare profesională.
        Există netul ca sursă de informare în legătură cu facultăți și meserii.

        Dacă vrei, dacă te interesează, se poate. Dar e mai ușor să găsești scuze așteptând ca alții să vină să te îndrume, în loc să acționezi. Așa sunt mulți, delăsători… și e păcat…

      • Chiar tu ai spus ceva de distracție… de mult ori tinerii la vârsta aceea sunt preocupați de distracție, să trăiască la maxim tinerețea fără grija zilei de mână, amânând. Dar dacă școala nu le reamintește, măcar părinții ar putea.
        Dar asta nu se face la adolescență când ei vor spune părinților să nu-i mai bată la cap cu chestii mult prea serioase, ci se face de mine, cultivând în copii simțul responsabilității, seriozității și căutarea pasiunilor.

      • in teorie suna bine…practica ne omoara 😉 degeaba sadesti tu,ca parinte, diverse chestii, dai exemplu personal, strada si colegii sunt de alta parere. oamenii fac,de regula,ce-i mai usor.

Lasă un răspuns

