Umor englezesc

Am fost la film la Mall. N-am mai vizitat de mult timp Mall-ul pentru ca a fost vara si am preferat spatiile deschise. A trebuit sa astept vreo cateva minute pe o bancheta in interior, dar a fost delicios! Am vazut baietii cu muschi, tipelinele spitate si urcate pe platforme la care ma lua ameteala doar sa le privesc, perechile intolite atent si mergand gratios sa iasa bine in poza si sa fie vazuti de cat mai multa lume. Abia am reusit sa-mi stapanesc rasul cand un musculos m-a fixat apreciativ si lung. Avea un „brand” care l-ar fi facut invidios pe Van Damme, dar nu aceeasi privire inteligenta. Dar destul cu rautatile, nu asta era esential, ci filmul.

Un film englezesc cu un umor pe masura: „Punct ochit, punct iubit”. Actorii necunoscuti mie, care sunt fan declarat al filmelor americane, cu exceptia unuia dintre personajele masculine: Ron din „Harry Potter”. Actiunea simpluta, farmecul a constat insa, in replicile extrem de inteligente, subtile si destul de greu de priceput pentru unii dintre spectatori. M-am trezit razand singura la unele poante…Personajele exagerate fiecare in caracteristicile lor si o multime de sugestii la alte filme ultra cunoscute.

In esenta un asasin platit, destul de in varsta,care inca locuia ca maica-sa si extrem de tipicar, ajunge printr-o conjunctura nepotrivita in legatura cu o hoata, amuzanta foc si care fura tot ce misca si un tanar tot hot si el, dar maruntel, „doar” din masini. Acum realizez ca, de fapt, actiunea e subtire tocmai din cauza ca ea e doar motivul care le permite actorilor sa-si dea replicile. Ca exemplu de dialog,unii cautau pictorul care copiase un tablou al lui Rembrandt si-i arata copia, unui alt pictor, pe care-l amenintau cu pistolul: -Cine a pictat asta?-Rembrandt,raspunde pictorul calm.-Si unde e acum? -E mort! -Cum asa,de cat timp? -De 300ani!!!

Daca esti amator de umor negru extrem de bine facut si mai putin de cadre frumoase cu oameni, interioare si actiuni in tromba, asta e alegerea. Rupe monotonia cu care ne-am obisnuit si ofera o alta viziune asupra filmului, o modalitate de a gandi ceea ce vezi, nu doar de a asimila imagini „gata mestecate”.

Lasă un răspuns

