Intrebari inteligente

Am ajuns sa urasc intrebarea „ce faci?” Desi stiu ca unii dintre cei care mi-o adreseaza se preocupa sincer de situatia mea, mi-as dori sa ma intrebe si altfel. Ca optiuni ar mai exista „te deranjez?” „cum ti-a fost ziua?” „tot atat de figuranta, scortoasa, insuportabila, deranjant superioara, te dai?”  sau orice altceva care sa rupa putin monotonia. Exista atatea expresii care pot fi folosite. „ce faci?”-ul asta imi suna a intrebare de complezenta, parca facem conversatie sa treaca timpul sau iti faci datoria sa ma saluti, afli ca-s ok si pleci mai departe.

Mai exista si varianta mai grava, in care dupa intrebarea detestata si raspunsul meu furibund si marait scurt „ok”, urmeaza o dare de seama cu lux de amanunte a motivelor pentru care interlocutorul nu numai ca nu face bine, dar are si o capacitate de a stoarce din mine si ultima farama de buna dispozitie si a ma arunca sfarsita intr-o existenta in care ma intreb (a cata oara???) de ce nu pot purta o arma cu mine? Nu una letala, doar una care sa-i scuture un pic si sa-i scoata din valea de-plangerii si a auto-compatimirii.

Intre timp am descoperit alta arma de aparare. Dupa salut ii intreb eu „ce faci?” Nici nu apuca sa se dezmeticeasca si i-am si lovit cu intrebarea. Mi-am pus in plan sa-i extermin psihic. Daca pana acum ii menajam, acum am trecut la atac. Am repurtat deja prima victorie. Dupa ce interlocutorul mi-a raspuns ceva scurt si mi-a dat intrebarea inapoi, n-am asteptat sa se replieze si am atacat din nou: am explicat cat de bine am dormit, cat de perfect mi-a mers in dimineata asta si ce zi extraordinara voi avea! Exact, i-a fost destul de greu sa se mai planga, asa ca azi voi avea o zi frumoasa…ca doar asa m-am laudat!

7 gânduri despre „Intrebari inteligente

  1. pai evident ca e de complezenta sau mai degraba un soi de check-up. Cel mai des are loc schimbul Ce faci?/Bine! prin urmare ok, se poate discuta cu tine, si se trece la alte probleme. Daca intrebatul raspunde „Asa si-asa”” asta inseamna deja ca vrea sa impartaseasca ceva. Ehee – are si cefaci-ul asta rostul lui! 🙂

  2. Eu o urăsc de mult timp.
    Nu mă deranjează din partea persoanelor apropiate. Pentru că atunci pot spune pur și simplu ce făceam atunci, fie că e cel mai personal sau tâmpit lucru.
    La simplele cunoștințe sau la amici nu știu ce să răspund… așa că spun un banal „bine”. Cred că e mai frumos să încerci să găsești o altă manieră de a începe o discuție. Să întrei ceva specific: „Cum mai merge proiectul ăla la care lucrai?”, „Ți s-a vindecat total piciorul de la accidentul al sky?”… se găsesc în funcție de om. Ceva generic și care să nu intre prea mult în spațiul personal.

Lasă un răspuns

