Cum arata partenerul ideal?

LA MULTI ANI tuturor celor care se numesc Gabriel/a sau Mihail/Mihaela!

Ascultand cateva raspunsuri la aceasta intrebare, intr-o dimineata, la radio, am ramas un pic surprinsa. Toate doamnele intrebate au raspuns „sa fie solid, sa fie frumos”. Nici o consideratie despre inteligenta, simtul umorului, pricepere la mesterit prin casa, plimbarea gunoiul cu gratie, sa se poarte decent sau o alta trasatura mai adanca de atat.

Cele care isi dadusera cu parerea erau alese la intamplare si cam toate aveau aceleasi doleante. Doar una a replicat pe un ton de compromis : „eu am unul gras, chelios si cracanat, care face de toate in casa si ma trateaza ca pe o printesa!” Trebuie sa inteleg de aici ca fac parte dintr-o categorie restransa de oameni( stiam deja asta!) care apreciaza un barbat care ma face sa rad, care e profesionist macar intr-un domeniu si de la care am  de invatat, care are ceva cultura in afara meciurilor si can-canurilor politice, sa avem ce povesti pentru perioada in care stam vertical (ok si imbracati! ca sa nu existe confuzii!)? Sa fie calitatile fizice atat de importante incat restul devine sters? Ne alegem un partener ca sa crape cei de acelasi sex cu noi, de invidie si sa se usuce inima in ei cand vad ce specimen „chipendale” am achizitionat, sa stea sa suspine apoi in pumni uitandu-se la soricelul de biblioteca sau tipul sters, pe care-l au ei/ele, in dotare? Conteaza ca atunci cand ajungem cu el acasa subiectele de discutie sunt doar cele pe care le propui tu si la o intrunire cu gasca speri sa nu deschida gura decat sa rada cand trebuie, ca nu le confirmi prietenilor invidiosi ca Da!!!! e doar fizicul de el?

Daca nu trece testul fizicului de invidiat, are vreo sansa sa-i acordam atentie? Sa fim la baza, alegatorii personajului cel mai aratos, pentru a continua linia speciei cu succes? Iar restul considerentelor legate de ceva creier sa fie doar emanatiile absurde ale unor persoane care au prea mult timp de gandire? Oare relatiile au devenit atat de dificile incat cautam parteneri pe care sa-i dominam intelectual de la inceput si definitiv, sa putem fi liberi sa ducem viata pe care o dorim fara corelarea cu dorintele lui? Ce sansa au cei cu care natura a fost mai putin darnica in ceea ce priveste fizicul, scunzi, grasi, chiori, nasosi, urechiati, dar care sunt dotati cu inteligenta, bun simt, compasiune?

Unde duce drumul acesta al superficialitatii , al simplificarii dorintelor noastre si a eliminarii batailor de cap inutile? Folosirea creierului se realizeaza la job, iar in restul timpului hibernam?

Voi dupa ce criterii v-ati ales/alege partenerul?

45 de gânduri despre „Cum arata partenerul ideal?

  1. Ei, criteriile alea le-am aplicat demult, și au ținut doar de starea în care mă făcea s-o am în prezența lui. Pot spune că am avut noroc. Dar altceva voiam să spun: răspunsurile alea… uită-te și tu cine le dă! Depinde mult de tipul postului de radio, de felul de ”respondente” abordate pe stradă, de seriozitatea anchetatorului, de ideile subliminale pe care le lansează el etc. Așa că n-aș considera drept reprezentative răspunsurile alea în doi peri. 😀

  2. partenerul ideal nu exista, ca de aia se numeste ideal. exista partenerul potrivit. trebuie sa rezonezi cu el. nu trebuie sa fim in aceeasi gama, ba dimpotriva, contariile se atrag. cand l-am ales pe al meu, am simtit ca e al meu. desi figura publica, cu o oarecare notorietate si in afaceri si in…istoric amoros,cu care umpluse pagini de monden,desi fusesem avertizata ca brrrr, voi avea o viata ingrozitoare , desi eram luata in raspar, ca e relatie de tip printul si broasca raioasa, el celebru, eu cenusareasa, am stiut ca va fi dragostea vietii mele, spectacolul vietii mele., iar ceea ce se spune e doar legenda. este foarte mare diferenta intre omul social si omul domestic. o relatie este grevata si de bune si de rele, dar nu l-as schimba nici pentru Luceafar

  3. interesant 😕 adica daca sunt tocilar si nu arat nici chiar asa bine mai am o sansa ?:)) si eu care ma gandeam ca traim intr-o lume a lui Fat Frumos cu Porche-ul alb 😀 Noroc ca mai sunt cateva personaje ca tine care imi schimba din cand in cand parerea despre relatii. Aveam impresia ca in ziua de azi totul se bazeaza pe bani si aspect fizic. Norocul meu ca IQ-ul conteaza 😛

  4. nooo, chiar nu ştiu cum arată partenerul ideal. ştiu însă nişte vorbe pe care le spunea robin williams în good will hunting şi care sună cam aşa (nu le mai ştiu exact): dacă ţi-s dragi defectele celuilalt, felul în care sforăie, soarbe cafeaua, atunci înseamnă că-l iubeşti.
    matricele de mai sus aparţin unor persoane care, cu siguranţă, nu au o gândire matură… a fi înalt nu este un ideal, frumoşi sunt toţi oamenii, etc, etc.
    eu nu mi-am ales partenerul. s-a întâmplat să fim, să ne fim. au trecut ani peste noi, nu toţi uşori, dar astăzi ştiu că de-ar fi s-o iau de la capăt aş face la fel, pe el l-aş lua de mână ca să mergem prin viaţă. 😳

  5. @alex doctorasu-bine ai venit,mai intai! si in al2lea rand normal ca IQ-ul conteaza. radea o prietena de mine „tu ai fi in stare sa le dai test de inteligenta la usa discotecii!” 😀
    @pisica-ma bucur mult pt tine si va doresc sa fiti mereu impreuna!

  6. Problema e complexă.

    Eu din fericire (sau din păcate), nu prea cer mult estetic. Ideea e să nu îmi fie antipatică moacă lui. 😆 Și cred că nimeni nu poate spune că îi este indiferent aspectul fizic. Pentru că dacă te îngrozește să te uiți la un om sau îți e antipatic, n-ai să stai prea mult de vărbă cu el.
    Nu mă dau în vânt după bărbați cu mușchi, din contra, mă atrag cei mai plinuți. Slăbănogi nici să nu văd. Și să fie înalt ca bradul și lat în spate cât ușa. 😀

    Oricum, majoritatea relațiilor mele au evoluat din cunoștințe, așa că în majoritatea cazurilor ajungeam să îi cunosc treptat, deci prima impresie nu mai conta, ci ceea ce se aduna în timp.

    Comunicarea este un aspect extrem de important pentru mine. Nu am nevoie de un mut. Vreau să vorbim despre orice, să stăm la taclale ore în șir. Asta înseamnă să fie și deschis, dar și cu o bayă de cunoștințe generale solide, din multiple domenii. Pentru că da, tipul meu de bărbat e un intelectual, un om căruia îi place să acumuleye cunoștințe; dar care are în același timp o pasiune, un lucru la care se pricepe bine și în care investește multă energie. Numai așa ar putea înțelege pasiunea mea pentru ceea ce fac.

    Simțul umorului nu contează la mine; nici eu nu-l am. 😀 Meșterit? Chem instalatorul. Ce, am nevoie de meseriaș sau de iubit? 😆 Chelia nu mă interesează… unora le stă de minune așa.

    Să aibă un suflet mare… și să știe bunele maniere. Știu că exagerez cu ele, dar așa am fost crescută. Chiar mă enervează când văd bărbați care nu știu că pe trotuar ei trebuie să meargă pe partea spre carosabil; sau cei care îți deschid mereu ușa să intri prima, neștiind că sunt ocazii în care sub nici o formă o femeie nu trebuie să intre prima într-o locație.

    Și ar mai fi multe.

    Și poate pare prea mult, dar toți cei trei iubiți pe care i-am avut s-au încadrat în tiparul ăsta.

  7. @diana-emma-nu-ti bate capul, tu scrie, noi citim. daca ai o parere,trebuie argumentata, nu? iti doresc oameni care sa se potriveasca perfect dorintelor tale.

    @alex doctorasul-iti multumesc pt compliment. eu zic ca fiecare avem calitati pe care ar trebui sa stim mai bine ca oricine, sa le punem in valoare. sunt convinsa ca ai sa frangi multe inimi. pentru unele merita sa astepti o vreme 😉

  8. Pingback: FILIERA SECRETĂ « Madi şi Onu Blog

  9. bestiale discutiile astea :))
    Fiecare are pretentii in functie de cat de mult considera ca valoreaza el/ea insusi/insasi. Nu mai cred de ceva vreme ca a spune „sa fie solid, sa fie frumos” arata superficialitate, iar a spune „sa fie inteligent, cult, sa aibe simtul umorului” denota o gandire profunda. Cele mai putin frumoase vor dori barbati mai cu burta, dar cu un anumit nivel de cultura. Cele mai frumoase vor dori barbati care sa arate bine, dar sa fi citit 200+ carti la viata lor nu e o conditie. Sigur, sunt mai multe criterii majore care se insumeaza. Eu as numi: frumusetea fizica, afectivitatea aratata, banii, modalitatile de distractie si recreare (degeaba are bani multi daca joaca Starcraft ziua si noaptea, in loc sa-si duca iubita in cluburi/la plimbari romantice/excursii la munte, etc).

      • Bine te-am gasit !
        Nu, nu doar frumosul conteaza, ci toata suma. Daca sunt multi bani, atunci frumusetea fizica poate sa fie diminuata. Daca sunt multi bani, dar ea e tratata ca un obiect (componenta „afectivitate aratata” sufera), atunci unei ei „idealiste, visatoare, etc” (aici apare raportarea la imaginea despre sine) nu-i va conveni (suma scade).

  10. partenerul ideal? Sa fie, sa aiba si sa arate. 🙂 La detalierea acestor insusiri ajung la o suma impresionanta a calitatilor lui. Prea exigenta? Nicidecum. Doar realista. Numai ca, nu cred ca voi intalni partenerul ideal. De regula el trebuie sa fie macar tot atat de bun, daca nu chiar mai mult, comparat cu ultimul partener pe care l-am considerat bun.

  11. Exact. Suntem pe aceeasi lungime de unda! Si eu sunt de acelasi principiu. Si la urma urmei, noi de ce sa nu fim pretentioase. Inseamna ca ne evaluam corect si avem o parere pozitiva despre propria persoana, deci o cota buna a respectului de sine. In paralel, stiu ca barbatii, cand selecteaza prin randurile sexului frumos, cauta doar femei deosebit de atragatoare, comparabile cu fotomodelele, fara a se uita ei insisi in oglinda si remarca faptul ca in ultimii ani le-a crescut burta si chelia, ba le-au aparut riduri si nu sunt foarte siguri nici de performantele lor intime. Asa ca… un barbat care vine cu foarte multe pretentii de la o femeie deja imi ridica mari semne de indoiala.

  12. Când eram aşa, mai mică, şi eu mă gândeam prima dată, când venea vorba de partenerul ideal, că trebuie să fie neaparat frumoooos, brunet, înalt şi cu ochii verzi.
    După ce am depăşit etapa Făt-Frumos am început să mai umblu şi pe la partea spirituală: să fie inteligent, cu simţul umorului, serios, etc.
    Astăzi mă bucur că i-am dat o şansă celui care nu e brunet ( ba chiar e blond-blond) şi nu are nici ochii verzi dar e inteligent şi funny.
    Cred că numai femeile superficiale şi proaste caută un gigolo pe care să-l poată controla şi care să fie sub nivelul ei. Oricum ăla care acceptă să fie manipulat de o astfel de femeie, automat e sub nivelul ei 😀

Lasă un răspuns

