Cum iti schimba viata un copil

Sunt un om egoist si nu-mi vedeam noptile pierdute decat in chefuri pana la ziua si nici leganand un copil care nu vrea sa doarma de alintat ce e. Intamplarea a facut sa ma las convinsa de dragostea de copii a altora si sa creez si eu unul…care a facut si face cat inca 100!!!

A fost un copil care a urat somnul si care adormea doar din greseala si asta ziua…in rest ne calarea pe noi si avea detectorul ala de ultima generatie cand simtea ca vrei s-o pui in patut, urla de parca o puneai pe carbuni incinsi. Cand a fost micuta mergea s-o legan o vreme, dar crescand s-a ingreunat si mainile mele dadeau rateuri…asa ca isi exersa plamanii pe nervii altora…ai vecinilor si ai celor care locuiau cu noi la vremea respectiva, eu capotasem demult! Imi amintesc ca am inceput serviciul si a trecut bunica (D-zeu so odihneasca acolo unde e!) la chinuit noapte de noapte langa copilul rasfatat. Era atat de bucalata, dulce si scumpica(fetita nu bunica!), ziua si complet urlatoare noaptea(tot fetita si nu bunica!!)! Mergeam teleghidata bodoganind marunt din buze, s-o schimb si sa-i dau laptic sau orice sa taca, bunica fiind prea batrana sa se descurce cu inchizatorile pampersului si apoi adormeam instant pana suna ceasul. M-a trezit de multe ori pe noapte pana  pe la doi ani si apoi a inceput sa prinda si ea deliciile somnului. Drept la fix cand incepeam cu trezitul pentru gradinita si mai tarziu scoala. Eh, nimeni nu-i perfect!

Desi m-a terorizat noaptea, cand nu ma trezea aveam un sentiment ca ceva nu e in regula. Au mai fost si noptile cu febra, cand imi treceau tot felul de ganduri si cand o controlam de 100de ori sa vad daca mai arde sau nu. Si acum rade de mine uneori si-mi zice „mi-e rau, am febra!!!” sa vada cum ma panichez!

Anii au trecut, a crescut si doarme!!! Acum putem dormi ca ursii sambata, pana spre pranz, dar doar cu aprobarea vecinilor…care aspira, repara, construiesc, demoleaza. Azi n-a fost cazul, asa ca am lenevit in soarele ce patrundea bogat pe geamuri.

A fost greu si probabil mai urmeaza, dar nu regret alegerea ce am facut-o acum mai multi ani si consider ca viata mea n-ar fi avut nici un miez fara ea. Meseria de parinte o ai pe viata, cu satisfactii, cu dezamagiri, cu bucurii care-ti topesc inima si cu imbratisari calde care sterg toate necazurile si dau un sens adanc vietii. Cat despre dormit…nu poti sa le ai chiar pe toate in viata asta!

12 thoughts on “Cum iti schimba viata un copil

  1. Asta cu trezitul noaptea e și din vina părinților. Când se trezește bebelușul noaptea, e bine să nu socializăm cu el. Adică, ne trezim, vedem ce problemă are, îi schimbăm scutecele dacă e cazul, îl hrănim și-l culcăm din nou, fără să-i vorbim sau să ne jucăm cu el, pentru că altfel, se va trezi și în nopțile următoare, din dorința de a fi în relație cu voi.

  2. meseria de parinte nu existala inceput,se invata si exact ca la scoala,unii iau note bune,altii nu,iar altii raman repetenti…
    cat despre somn..fiul meu a fost exceptia,am dormit mereu linistita,insa acum as da orice sa pot dormi macar pana la 8 in weekend,dar pisicul meu imi da trezirea intotdeauna la 6.30.

  3. pe vremea când eram abia ieşită în viaţă, o doamnă extrem de tonică şi de simpatică, aflată în prag de pensionare, colegă cu noi, cârdul de fete tinere, ciripitoare şi nemăritate, ne-a spus odată, vorbind despre fiul ei că „este cea mai mare investiţie din viaţa mea”.
    mă întreb însă dacă toţi părinţii văd aceasta. nu îmi permit să judec, nu am acest drept, mai cu seamă când mi se reproşează prea des că eu nu am copii.

  4. eu nu am avut probleme cu somnul lui Mirciulica. L-am crescut dupa carte. Cum nu aveam pe nimeni aproape, imi cumparasem o carte mare si groasa, „mama si copilul”, pe care apoi, au folosit-o toate generatiile de verisoare si prietene. 🙂 Era hranit la ora exacta, era schimbat si curat, nu era bolnav iar de dormit, dormea de la 10 seara la 6 dimineata. Asta in primii ani. Acum insa, ca e mare si are 23 de ani, avem probleme cu somnul. Se culca a 2-3 si se trezeste pe la 11 -12, spre disperarea mea. Daca am nevoie de el si ii dau desteptarea mai devreme imi spune bosumflat si somnoros ca:” oamenii normali dorm la ora asta.”

  5. @slvc-initial am trezit-o noi sa manance,ca era prea mica si apoi… casa mare,singura nepoata,intelegi tu restul 😉

    @scorpio72-asta e unul din motivele pt care nu ma pot hotara sa iau un caine 😀

    @pisica-pt mine e cea mai mare realizare…si continua sa fie o investitie, pe care eu imi dau silinta sa dea si roade 😉

    @gabico-si eu tot cu cartea aia groasa stateam in brate,dar erau unii mai tari ca mine la vremea aia care ma tot contestau…si eu pe ei! imi amintesc ca si mie imi ieseau performante din astea de dormit pana dupa pranz…asa ca incerc sa fiu indulgenta,macar in weekend.

  6. Lasă, măi, că nu vezi ce amintiri frumoase aveți din perioada aceea!?
    Cu bune, cu rele, îi iubim și suferim pentru ei toată viața. Sănătoși și cu un pic de noroc să fie, în rest vin și celelalte la pachet cum s-ar zice. 🙂

  7. va şi rodi, redsky, eu nu mă îndoiesc. aşa cum nu mă îndoiam nici de faptul că este realizarea ta şi de-ar fi s-o iei de la capăt ai umbla iarăşi ruptă de nesomn, nu-i aşa? 🙂

  8. Redsky, nu este doar cea mai mare realizare, este cea mai mare dragoste, este sensul vietii, este ceea ce conteaza cel mai mult! Nu mai contezi tu, nu mai conteaza somnul tau, distractia ta, si, lucrul cel mai important este ca NU CONTEAZA CA NU MAI CONTEAZA CE CONTA INAINTE, pentru ca nimeni nu te obliga sa iti iubesti copilul, o faci pentru ca asa simti si pentru ca el inseamna mai mult decat INTREG UNIVERSUL, DA, COPULUL DEVINE CENTRUL LUMII! Adevarata fericirea nu am simtit-o nici cand am intrat la prima facultate, nici cand m-am maritatat sau cand am avut prima expozitie internationala de grafica…Adevarata fericire a fost cand am dat nastere unei noi vieti, care este fiica mea! Sa ii dea Dumnezeu 100 de ani fericiti fetitei mele si tutror copiilor buni! Sa-ti traiasca odorul si sa te bucuri de el pana la adanci batraneti! Copiii sunt cel mai frumos lucru din lume.
    Va pupam pe amandoua! 😛

  9. @slvc-in afara de faza cu somnul,a fost un bebe fara probleme. exact cum zici, sanatate sa ne dea D-zeu la toti,restul le rezolvam noi pe rand!

    @pisica-oricand…daca te hotarasti sa faci o treaba o iei si cu bune si cu rele 😉

    @mirela-iti multumesc mult de urari si voi sa aveti numai bucurii din partea odorului vostru!
    pupaturi back 😉

  10. Pingback: miculiasi – Cum iti schimba viata un copil

Lasă un răspuns

