Tentatii dulci

Aici nu va fi vorba de vointa! Desigur ca daca ne punem mintea nu ne atingem de ele, dar hai sa recunoastem din cand in cand macar, e placut sa fii „pacatos”, pofticios si sa uiti de norme, calcule financiare, kilograme in plus sau reguli stricte. Am sa incep eu si apoi va las pe voi. Azi e permis tot ce uzual este interzis!

Pe primul loc stau dulciurile, ciocolata cu precadere si orice este dezgustator de dulce. Pot mananc non-stop si la orice ora. Pot sa rad o tabla de ciocolata Milka cu caramel, de exemplu, in 10minute…dar ma abtin…mai las vreo doua randuri, pentru ca am vointa!!! Tot aici intra produsele de patiserie, eugeniile, biscuitii trasi in ciocolata sau specialitati de bomboane cu tot felul de lichioruri, alcooluri sau umpluturi. Si pentru ca ma stapanesc greu nu cumpar aceste lucruri, eventual devorez ce primeste fiica-mea de Sarbatori!

Un alt capitol la care sunt o pofticioasa sunt cartile. Aici e mai usor de rezistat, preturile la care sunt aceste „produse de lux” ma tin la o oarecare distanta. Totusi ce poate fi mai placut decat sa stai in gradina sub soarele caldut de noiembrie si sa citesti in linistea de duminica dupa-masa? Si iar, ce poate fi mai placut sa nimeresti la un Targ de carte unde sunt reduceri si timp de trei zile sa cumperi in fiecare zi macar una???? La final aveam doar cinci!

Ce-ar mai fi? Filmele bune, seriale sau nu. Ocazional imi place sa le vad la Mall, sonorizarea si imaginea ofera o delectare mult mai profunda decat ecranul computerului. Cand incepe sa se deruleze genericul simt asa o bucurie a anticipatiei. Prima data cand am vazut un film, cu ceva ani in urma, la un Mall undeva afara, am fost in culmea fericirii! Nu-mi inchipuiam ca se poate sa mananci diverse rontaieli(inclusiv popcorn!), sa stai intr-un fotoliu confortabil cu buzunarel pentru suc si sa vina sunetul din toate partile ca si cum ai fi in mijlocul actiunii! Acum e ceva firesc.

Imi place sa mananc feluri sofisticate  care combina ingrediente,chiar exotice, pe care nu le-am incercat inca. Imi plac excursiile si ador sa zbor cu avionul, e mijlocul de transport cel mai eficient! Ma tenteaza sa explorez locuri noi, ma incita sa descopar oameni noi…dar incerc sa le las aura de mister intacta, cu cat ii cunosti mai bine cu atat descoperi lucruri mai putin placute.

M-as opri aici tocmai pentru a va lasa si voua spatiu sa va desfasurati. Deci pe unde „pacatuiti” si cat de des?

20 thoughts on “Tentatii dulci

  1. imi plac dulciurile dar am invatat sa consum foarte putine. Prefer fructele. Citrice, pere, rodii, struguri, mere. In privinta cartilor, zilele acestea am avut o mare bucurie. Eu nu cumpar carti decat rar. Pentru ca bugetul este restrictiv, nu din alte considerente. dar saptamana trecuta, cineva mi-a facut o mare bucurie. Am primit 3 cutii mari cu carti. Apartinusera unei femei care a plecat, si cineva vroia sa le arunce. Vazand ca sunt interesata, mi le-a dat. Sunt foarte incantata!
    La capitolul, „alte placeri”, excursiile, sunt si ele printre favorite.

  2. eu pacatuiesc in zona meniurilor traditionale, pe care le gatesc ca de la mama si mamaie citire. si au j’de mii de calorii. imi plac si exotismele, dar nu respect niciodata reteta si mai adaug eu ceva traditional, ca sa linistim lucrurile. nu sunt moarta dupa dulciuri, urasc ciocolata!

  3. @gabico-te invidiez pt cartile alea!

    @dr lecter-eu sunt inca in zona incercarilor cu gatitul…mai am pana voi juca la profesionisti 😉

    @dama fara camelii-macar visatul e pe gratis.

  4. Mie nu îmi plac dulciurile, ciocolata cu precădere, așa că nu e problemă.

    Cărțile nu le consider păcate, ba din contra. Oricum eu și fratele meu orice ar fi cumpărăm cărți. 😆 Și în cel mai rău caz mai vine o ocazie de cadouri.

    Tentația mea majoră sunt produsele lactate, mai ales brânzeturile.

  5. Tentatia e mare e cand sunt reduceri prin librariile online. Odata m-am trezit ca am comandat 20 de carti, dar nu mi-a parut rau, ca la pret intreg cine stie cat mi-ar fi luat pana le-as fi cumparat!
    La fel de mare e tentatia de a lenevi 5 minute dimineata dupa ce suna ceasul a 4-a oara…

  6. Pingback: Vara lui noiembrie « Mirela Pete. Blog

  7. tentațiile mele sunt cam așa: ciocolată în cantități industriale. de s-ar putea injecta în venă, aș sta cu o canulă mereu pregătită. sunt o gurmandă a ciocolatei. stilouri este numărul doi. ador să am unelte de scris și deși am o grămadă nu mă satur de ele, fiecare are povestea lui, momentul lui în care îl folosesc. iar numărul trei sunt cărțile. aș fi în stare să-mi dau banii de pâine pe ele, ultimii bani până la salariu. nu colind librării, eu cumpăr cărți online de multă vreme și multe din anticariat.

  8. @crinutza-te mai astept…ma bucur sa fac parte din grup 😉

    @pisica-deja ma simt mai bine…ma gandeam ca doar eu sunt asa!
    despre carti, punand transportul, la final nu iesi mai scump decat daca le-ai lua din librarii?

  9. Redsky, tu știai că te-aș lua cu mine la drum lung? Asta dacă si fi și tu de acord! Parcă mi-ai descris starea de grație…auzi, să stai sub soarele călduț de toamnă citind o carte bună, savurând gustul absolut divin al ciocolatei și apoi să zbori spre destinații de vis, prin lume! Cărți, călătorii, dulciuri, biscuți trași în ciocolată…m-ai ucis! Mai pune și o picătură de Escale a Portofino (un Dior absolut proaspăt, ca o grădină mediteraneană însorită) și nu mă mai interesează decât să savurez momentul! Asta da viață! 🙂

  10. eh, acum e vremea pentru abstinenta, e post si trebuie sa rezist tentatiilor culinare de tot soiul.
    In restul anului pacatuiesc cu toate soiurile de bomboane. Cand e post consider ca pacatuiesc numai cu ouale

  11. Pingback: OBEZITATEA II « Madi şi Onu Blog

Lasă un răspuns

