Mark Knopfler-prietenul meu de suflet

Datorita Mirelei care in ultimul timp imi rascoleste persistent si extrem de placut gusturile muzicale mi-am amintit de Dire Straits si primul meu contact cu ei. Eram cu niste prieteni intr-un camin studentesc ceausist si atunci am aflat ca exista si alte muzici decat „Modern Talking” si chestiile de discoteca pe care ma zbuciumam eu uzual. Am dat deoparte rockerii suparati prezenti, cu gama lor de preferinte si am ramas prietena cu Mark. M-a insotit in noptile turbate cand imi construiam proiectul de diploma si varsam cafeaua  pe desene, cand aveam copilul mic si dansam cu el in brate cantand, in zilele in care mi se parea ca se termina lumea si ca soarele nu va  apare niciodata.

In ultimul timp ascult rar muzica acasa. M-am focalizat in timpul liber pe blogereala, carti si filme. Intamplator fiind in vizita la cineva l-am revazut, pe un DVD, pe vechiul meu prieten Mark. Am fost  surprinsa de cat de mult a imbatranit, aproape sa nu-l mai recunosc. Concertul era sustinut alaturi de Emmylou Haris o cantareata country de care eu nu auzisem. Alaturarea celor doi a creat o auditie de exceptie, au cantat si din piesele vechi pe care le stiam, dandu-le o alta valoare si distrugand mitul conform caruia iti place o piesa asa cum ai auzit-o prima oara si orice alta interpretare ulterioara nu o poate egala pe prima, au cantat si piese noi pentru mine. Mark a aratat ca anii care au trecut peste el au schimbat doar exteriorul, vocea si maiestria chitarii i-au ramas nestirbite. Am tinut ritmul, am cantat cu ei, am trait la maxim muzica creatoare de buna dispozitie, ducandu-ma departe in trecut la amintiri si oameni care nu mai fac parte din viata mea si intorcandu-ma in prezent la oameni care intra lasa frumuseti si licori pentru suflet, plecand mai departe in drumul lor.

Va las sa va delectati in ritmurile prietenului meu Mark, care nu imbatraneste niciodata!

12 gânduri despre „Mark Knopfler-prietenul meu de suflet

  1. si eu imi aduc aminte cum am ascultat prima oara Dire Straits. In ani 85-86, aveam un vecin cu rude in Germania federala, si ii aduceau anual casete cu muzica buna. cand i+a aduc Money for nothing şi Brother in arms, am îngheţat de frig într-o cameră în care nu era sobă, dar m-am îndrăgostit de DS instant

  2. he, he… se pare că avem amintiri comune.
    eu i-am văzut în 88 la tv la bulgari în concertul de pe wembley, cel dedicat lui nelson mandela în care au cântat împreună cu eric clapton, alt nume mare în domeniu.
    prin anii aceia aveam imprimate pe benzi magnetice toate albumele lor. de când cu internetul am pe cd-uri di dvd-uri tot ce au scos atât dire straits cât şi mark knopfler şi a sa celebră pensa suhr.
    dedicaţia mea pentru tine este asta:
    http://www.youtube.com/watch?v=x7_evdAGB7g
    duminică bună să ai.

  3. @dr lecter-sa le multumim prietenilor acestia ca ne-au deschis ochii,treceau atatea frumuseti pe langa noi neobservate!

    @pisica-superbe ambele piese,iti multumesc foarte mult. tot din categoria asta rezonez la „private investigation” si „telegraph road”-chestii de finete…uite o interpretare exceptionala iar si niste solo-uri bestiale:

  4. Redsky, ce să spun?! Mi-ai făcut, la rândul tău, o frumoasă surpriză. Eu, surprinzându-te plăcut pe tine, m-am surprins…surprinsă plăcut, de tine! 😉
    Am eu un Top 10 personal. Cine a intrat odată acolo, nu mai iese never! Și da, avem gusturi comune (nu numai în muzică) ceea ce ne apropie mult!
    Nu pot să aleg o piesă preferată. Dar interpretarea cea mai direstraits-istă e cea live cu care debutează articolul meu, și nu am spus-o eu, dar am simțit-o din plin! Frumoase colaborări. Muzicalitate și talent grămadă la scoțienii Knopfler, dar și la irlandezi, englezi… Păi da! 😛

Lasă un răspuns

