Ploua!

Asa cum era si normal dupa atata vreme insorita, dupa principiul ca toate lucrurile bune dureaza putin, a venit si ploaia. Am privit afara cu groaza cum fenomenul delicat de dimineata, s-a transformat intr-o torentiala de toata frumusetea. M-am uitat cu mila la mocasinii mei firavi si m-am gandit cum am sa ma balacesc cu ei pe strazile pline de apa. Si bine am facut, pentru ca numai dupa cativa metri am simtit racoarea placuta si lichida cum imi scalda degetele de la piciorul stang. Si abia plecasem! Mi-am indesat castile in urechi, macar sa simt si altceva decat apa din papuci si in timp scurt am ajuns la autobuz.

Inauntru placut si de pe geamurile slab aburite se vedea frumos afara. Toate straluceau proaspat spalate, faruri, vitrine, reclame luminoase, umbrele colorate, amplificate de stropii de ploaie, care le dadeau un aer de sarbatoare. Mai e atat de putin pana Craciun! Ajungand la destinatie rapaitul ploii exact la fel de rece ca si cu cateva minute inainte, mi-a intrerupt visarea. Doar ca felinarele lipseau aici si crosetatul baltilor a devenit mai dificil, nu mai amintesc de ochelarii mei aproape orbi cand trec brusc de la lumina la intuneric! Ca un liliac turmentat am ajuns la locul de traversare al liniilor de tren, unde supriza! Trecea majestuos un marfar al carui capat nu se zarea. Inca ploua la fel de suparat ca si inainte, dar m-am linistit la gandul ca CFR-ul nu mai e ce-a fost, deci se va termina curand sirul de vagoane mohorate care se scurgea cu zgomot ritmic pe langa noi.

Am traversat liniile, am ajuns in zona luminata, am cantarit din priviri trotuarul inundat si am ales strada  putin mai drenata. Masinile sunt rare si e luminat bine, parea oarecum usor de strabatut  portiunea mica de drum pana unde incepea o alta zona cu trotuar mai inalt. Dupa cativa pasi am zarit o masina care se indrepta incet spre mine. Era imposibil sa nu ma vada cu umbrela desfacuta si strada luminata „a giorno”, asa am gandit pana cand l-am vazut ca nu face nici o miscare sa ma evite. Pe margine era rau, ieseam cu barca de acolo in vreme ce strada lui era dubla si doar el pe asfalt. A ajuns in dreptul meu si a inceput sa dea marunt din buze, aprinzand faza lunga. Eram prea uda ca sa-i umplu frigiderul si cu ambele maini ocupate, dar daca facea greseala sa lase geamul jos sau sa opreasca sa faca vreo remarca…il spovedeam sa aibe asa ca pentru inceput de saptamana si de sfarsit de an, pe saturate! Probabil cand stai la caldura e greu sa gandesti si la fraierii care nu au pe unde sa mearga si iti ocupa o portiune mica din dreptul tau. Cred ca undeva in timpul procesului de calire pentru trasformarea intr-un sofer aprig, se renunta la toleranta si toate propozitiile incep cu „eu”.

Restul drumului a decurs fara peripetii, condurii imi clipoceau cristalin, iar blugii de la genunchi in jos se transformasera in ceva lichid, strain si oarecum rece pe care incercam sa-l combat cu un mers rapid. Ajunsa acasa la descaltare am avut o supriza: aveam noroi in papuci de parca venisem de pe tarla doar in ciorapi, fleoscaisem nitel in niste balti noroite si apoi ma incaltasem inapoi sa nu-mi rup ciorapii.

Acum stau in apa fierbinte cu sare si sper sa nu racesc iar, ca abia m-au parasit „emanatiile” lichide. Ah, ce dor mi-a fost de ploaie!

30 thoughts on “Ploua!

  1. uite un banc tamaduitor, poate.
    Un clujean la Bucuresti, la o trecere de pietoni, statea langa alte persoane asteptand. Prin baltoaca mare de langa trotuar, trece in viteza o masina si-l stropeste din cap pana in picioare. Bucurestenii injura. Clujeanul calm, zice dand din cap dezaprobator:
    – La noi la Cluj, nu se intampla asa ceva!
    – Nu? Dar la voi la Cluj ce se intampla cand te stropeste o masina? Tipul il privi cu ironie pe clujean.
    – Pai la noi, daca stropeste vreunul cu masina, se da jos, isi cere scuze, te duce acasa, iti spala hainele si iti da o suta de euro, drept despagubire ca ti-ai pierdut timpul.
    – Da? Si ti s-a intamplat tie asa ceva? Deja audienta statea cu gura cascata.
    – Mie nu. La nevasta-mea.

  2. si eu merg desculta prin ploate, dar nu e romantism sau o exprimare artistica, ci una practica. imi scot pantofii ca sa nu-i stric. pantofii uzi nu mai sunt pantofi niciodata! nu conteaza ca ma aflu in cine stie ce centru urban, am facut asta de zeci de ori. nu conteaza ca se uita lumea, mie imi plac pantofii si-i aleg cu greu.

  3. Pingback: La mulți ani! « Mirela Pete. Blog

  4. Adica,ai avut ocazia sa fi copil si sa sari din balta-n balta,ai avut ocazia sa fi adolescenta si sa dansezi in ploaie si gata,ai figuri cu apa fierbinte,piper si alte?
    In alta ordine de idei,daca nu ploua,nu trecea cel mai lung tren care circula si daca mergeai pe trotuar,nu venea nici o masina.
    Si sa-ti mai zic,daca ar fi fost frig,toata aparaia s-ar fi transformat intr-un polei-o minunatie de privit-si nu stiu cum ai fi ajuns acasa.Asa ca,bucura-te!
    Alexandru.

  5. Pingback: Fara aripi (prima parte) « Gabriela Elena

  6. eu mă feresc de udatul la picioare folosind cizmele. am mai spus asta, printre păcatele mele declarate sunt cizmele lungi pe care le-aș purta și în toiul verii. dar mă abțin până la primele semne de ploaie, până la primele brume. de câteva zile miroase tot mai mult a decembrie. 😀 😀 😀

  7. Dar de să-ți agresezi firavii mocasini?!
    Cizme! Din octombrie le-am luat amândouă, atât eu cât și Enya, că-s în trend, comode se pretează la orice: blugi, fuste, colanți, doar știi!! 😉
    Înalte până deasupra genunchilor sau scurte, doar până la glezne, din piele, din catifea sau materiale potrivite vera (macrame, piele subțire perforată, etc), cizmele te fac să pari mai șic. Oricum, diminețile de toamnă sunt reci, eu chiar n-aș fi suportat doar pantofii…
    Urmează cizmele îmblănite, niște chestii pufoase și comode…feblețea mea! La Cluj a fost și azi o zi de vară târzie, a fost soare și călduț… Îți doresc o zi minunată! 🙂

    • la noi pana ieri au fost temperaturi prietenoase, la pranz chiar 20-21grd, mi-era prea cald in ghete. de azi le-am luat si bine am facut, mai inainte iar turna!
      adica la noi ploua de2zile si la voi e inca soare? nu exista dreptate in lumea asta 😀

  8. Sia! (asa spun unii prin Cluj)
    Nu vreau sa crezi ca-ti cant in struna, dar chiar rar am posedat papuci cu care sa nu iau apa la bord. As fi in stare sa lipesc o tona de Superglue pe la talpi, doar, doar as ajunge acasa sau la servici uscata (la picioare!). Si daca am placerea sa fiu stropita de o masina, nu cred ca ar vrea soferul sa imi auda gandurile…
    Pai sa-ti spun eu de ce e nedreptate: o fi Banatul fruncea, dar micul premier e de pe langa Cluj! Si daca l-ai auzit ieri (a mai editat o fraza!) soarele vine de la Bucuresti. Daca ‘nealui zice, apoi noi, cei din urbea lui nu putem decat sa ne bucuram ca-i soare. Da’ ne-a trece pana a fi gata autostrada…
    Cu siguranta voi mai veni pe aici, imi semeni pe ici-pe colea.
    P.S. Intre timp ne-a trecut si noua soarele, ploua.
    O seara cum vrei tu

      • Azi e din nou soare! 🙂
        Dar ieri seara a plouat. INCA e soare, nu garantez ca ramane asa, da-i bine! Faina treaba cu boc cel mic, mai era de pe langa…din alta parte, ne merge buhul din cauza aluia!! 😀
        O zi cu soare!

  9. „Un exemplu simplu poate fi o zi ploioasa. Cand un “batran” vede o băltoacă, ce face? Nu numai ca o ocoleste, dar se si plange tot timpul. Dar copiii – sau cei inca tineri sufleteste – trec prin ea, rad, se stropesc si se distreaza. Bucura-te de “băltoacele” vietii!”

    Sunt cuvintele lui Tony Robbins, scriam cu ceva timp in urma un articol despre asta. Asa ca… sa ne bucuram de baltoace – ale ploii si ale vietii!

    Ploua torential azi-dimineata, cand eu plecam sa dansez salsa. Sala de dans e in partea cealalta a Bucurestiului, iar eu eram fara masina… Crezi ca m-a oprit ploaia?
    🙂

  10. Pingback: “Adela, simt că am să reuşesc!” | Noaptebunacopii's Blog

  11. Pingback: Ars culinaria « Mirela Pete. Blog

Lasă un răspuns

