Vacanta in Alpi

Rememorarea acestor amintiri se datoreaza Pisicii, careia ii lipseste mult zapada!

Acum cativa ani o prietena care locuieste in Elvetia si are un simt organizatoric iesit din comun si-a pus in cap sa adune cativa onesteni plecati prin Europa. Nu numai ca i-a iesit dar la numaratoare am fost mult mai numerosi decat s-ar fi asteptat ea!

Prima tura ne-am adunat cu vreo doua zile inainte de Craciun, la o cabana izolata in padure. Zapada nu era, insa o oarecare bruma  dadea un farmec hibernal peisajului. Cladirea detinea o sala cu niste mese la parter, iar la etaj  un spatiu mare  urma a fi populat cu saltele. Dupa ce ne-am adunat in jur de 40-50 cu copii, cu haine imprastiate peste tot, aratam ca niste azilanti, care-si fac inventarul avutului. Cand incepeau copiii sa se alerge printre bulendre, sa chicoteasca, sa faca parada modei, locul devenea neincapator dar teribil de amuzant! Noaptea dupa ce barbatii se adunau de pe langa sticle incepea o sforaiala greu de imaginat, fiecare pe alte tonalitati, pufaituri si tot felul de zgomote ale caror provenienta incercam sa nu ne-o inchipuim. Cei care ramaneam treji mai mult timp, ne turbam de ras, povestind si pufnind care mai de care, cand unul se intrecea la ambalat motorul, chinuindu-ne in intuneric sa ne dam seama dupa pozitionare care e cel ce se tureaza cel mai tare. Unul dintre prieteni luat nitel in goarna, o striga pe nevasta-sa „Cheama-l pe doctor, mi-e rau, ma doare ceva sub patura!” Doctorul era de dinti, un om super amuzant si scump la vorba, insa noaptea se incadra intre sforaitorii campioni. Cand ziceai ca a adormit pontosul isi mai amintea ceva, o lansa in aer, noi vreo trei gagici atat asteptam, iar pufneam in hohote. Ne-au cam gratulat cativa care aveau chef de dormit si pana la urma ne-am potolit.

Craciunul a trecut iute cu un programel mic de cantecele si poezii ale copiilor langa bradut, cu o masa abundenta si udata romaneste. Sotul unei alte prietene, elvetian, era siderat cand a vazut in ce hal putem sa urlam, cantam, dansam, dar i-a placut pentru ca a mai venit si in alte seri. 

Revelionul urma sa-l petrecem intr-o alta cabana, localizata mai sus ca altitudine fata de prima. Spatiul era mai larg, un living generos cu semineu si terasa la etajul intai, la parter o sala de jocuri pt copii si un bar, la etajul al doilea, dormitoarele,vreo 4. Noi cazati la dormitorul tip armata cu paturi suprapuse cat era camera de lunga. Stiind deja care gagici sforaie, m-am mutat strategic la geam, unde am avut ocazia sa vad niste rasarituri superbe de soare printre crestele muntilor, aliniati in siruri albastre, pe alocuri patate de zapada. Barbatii dormeau in paturile de jos. Era suficient ca urcau doua etaje, inca o scara dupa cateva pahare in plus, devenea un exercitiu de abilitate. 

Bucataria era utilata cu tot ce era nevoie inclusiv o masina de spalat vase imensa, tot felul de ustensile, farfurii, pahare, tavi, absolut orice. Fiind multi, am gatit cu schimbul si ca norocul, s-au nimerit cateva gospodine deosebite printre noi si mereu incropeau ceva nou, de la mancaruri clasice, pana la tirami-su si tot felul de dulciuri. Era claca tot timpul in bucatarie, barbatii gratareau cu orele pe afara, iar copiii… ne intalneam cu ei la masa sau cand ne intersectam la baie. Libertate totala si pentru ei si pentru noi!

Vremea s-a mentinut frumoasa, un soare darnic ne-a insotit sederea acolo. De cate ori am coborat in oras era  ger, ceata, frig, de-ti inghetau mintile in cap. Acolo sus la cabana era zona ferita, faceam plaja in tricou pe terasa, jucam tenis de masa in curte, ne-am plimbat prin padure si am urcat pe munte prin spatele cabanei, imbracata doar in hanorac.

In noaptea de Revelion am sarbatorit Anul Nou  dupa ora lor si dupa a noastra, ca daca tot am avut prilejul, era pacat sa-l ratam. Inutil sa spun ca am avut o rezerva imensa de artificii intr-o multime de forme si culori, petarde, care au luminat cerul si cred ca le-au dat elvetienilor o oarecare idee despre cat de nelinistit petrec alte natii trecerea dintre ani. Am ras, am cantat, am urat si ne-am urat  unii pe altii, toate plugusoarele stiute, am dansat tot ce-am prins si spre dimineata pe la 8 degustam muraturi in bucatarie.

Ca un dar de bun ramas, in prima zi din an dupa masa a inceput sa ninga si a nins fara oprire ore in sir. O parte din gasca plecase, ramasesem putini dar am iesit la o smotoceala in zapada. Ne-am tavalit si ne-am bulgarit pe saturate, pana ne-am udat complet. Era placut afara , mirosea a proaspat, a zapada ninsa dornica de a inveli pamantul. Cei care nu au iesit i-am botezat cu cate un bulgare pe-un geam ramas deschis, ne-am alergat prin cabana si apoi la final ne-am incalzit la un vin fiert.

Nu m-as fi gandit niciodata ca oameni atat de diferiti al caror singur punct comun era orasul de unde provin se pot simti atat de bine impreuna, fara sa mai conteze scara sociala sau ceea ce munceau atunci. Mi-am revazut colege de generala si mi-am dat seama ca distractia si Sarbatorile creaza o ambianta placuta mereu.

31 de gânduri despre „Vacanta in Alpi

  1. @scorpio72-alung-o si fii fericita ca ai apucat sa vezi ceva atat de frumos. nu stii niciodata cand vei ajunge iar!
    @slvc-asa este si sunt mandra de asta, dupa cum sunt mandra si ca-s oarecum timisoreanca, prin adoptie. multumesc si voua va doresc cel putin cat mie! cat priveste pofta de viata si distractia, poate o comitem la vara, la ibanesti, de-om fi sanatosi pana atunci!

  2. ioooi, redsky! ayi mi-am luat mănușile cu mine, că miroase a frig. da m-am topit de tot cu alpii tăi. foarte, foarte mulțumesc.
    eu cred că zăpada și iarna cu sărbătorile ei scot din noi tot ce este mai frumos: copilul. copilul ce mai crede în darul de iubire al lui moș crăciun, în colinde și obiceiuri ancestrale, în brad și derdeluș.
    un proverb englezesc spune că o femeie care râde este pe jumătate cucerită. eu spun că un om care râde, femeie sau bărbat, care se mai poate bucura cu sinceritate de lucruri simple, de joacă, este un om cu suflet bun. cum ești și tu.
    mulțumesc tare mult de poveste. 😳

    • e perioada din an care-mi place cel mai mult. e motivul pentru care nu cad in depresie cand se termina vara 😀
      am cautat o alta poveste din austria, cu multa, multa zapada, dar din pacate nu mai am pozele si atunci am incropit-o pe aceasta, cu zapada doar spre final 😉
      mi-as dori sa fiu mai buna…dar sunt om si mai gresesc.

      • eşti un suflet bun. eşti atentă la cei din jur (nevoia mea de zăpadă) şi scrii frumos. cu scrisul m-ai atras prima oară. dar ştii că voi veni cu drag, pentru că în spatele cuvintelor, am găsit un om.
        îţi mulţumesc.

      • pisic si eu ma simt bine la tine, e o atmosfera deosebita si acum cu parfumurile devine si parfumata select 😉
        placerea e de partea mea si vizitele tale ma onoreaza.

  3. Noroc ca am imaginatie debordanta si „vad” cum arata tot imprejurul pe care l-ai prezentat in imagini,in toate nuantele de verde si ici-colo,aruncate de un pictor nebun,pete de culoare,florile iluminate de soarele scaldat in albastrul cerului si departe,departe cit sa nu ajunga pina la mine nici o aroma,crestete de munte acoperite cu zapada.Si ca sa nu fie plictisitoare culorile,la rasarit si la apus…”Cer Rosu!”
    Distractia-i distractie,indiferent de anotimp.

  4. Pingback: Fara aripi (a doua parte) « Gabriela Elena

  5. Eu sunt o indragostita de soare, caldura, deci de vara. 😀
    Puterea cuvantului, imaginile, m-au facut sa ma simt ca stau in fata focului, privind pe geamul ce arata doar alb si albastru, cu o ceasca de ciocolata fierbinte in mana… 🙂

  6. Pingback: Ars culinaria « Mirela Pete. Blog

  7. Pingback: REVOLTĂ « Madi şi Onu Blog

  8. Pingback: Amintiri despre Fribourg | Redsky2010's Blog

Lasă un răspuns

