Macrou cu legume

Singurul mod in care stiam sa gatesc pestele, era prajit, in faina de grau, simplu si fara bataie de cap. Dar avand in vedere ca urmeaza o perioada mai lunga de peste si cum am prostul obicei sa ma plictisesc repede de acelasi fel de mancare, indiferent cat de mult imi place, m-am gandit sa modulez putin optiunea, m-am invartit nitel pe net, am tras cu ochiul pe la unii si pe la altii si am furat de ici-colo cateva idei.

Am folosit:

-4trunchiuri de macrou(fara coada si cap)

-4cartofi mari

-3morcovi

-o ceapa mare

-2 catei usturoi

-2rosii potrivite

-bucatele de dovlecel.

ulei, apa, sare, piper, vegeta.

Am curatat, taiat toate legumele, cartofii ,ceapa, morcovii, dovlecelul si am facut un pat pe care am plasat pestii. Am crestat pestele cam de doua ori pe fiecare, pe marimea unei  portii normale dar doar in partea de sus. Am condimentat pestele si legumele, apoi am taiat felii subtiri rosiile si le-am plasat peste peste si in buzunarelul de unde am extras interioarele, pentru a ramane suculent.Am pus doua cani de apa, cred ca merge si supa de legume. Eu n-am avut.

Am introdus tava in  cuptorul incalzit in prealabil(sau in bucatarie, daca nu aveti prealabil!), cam 1-1 1/2ora, pana se rumenesc usor atat pestele accesorizat cu rosii, cat si legumele. Incercati cu furculita eventual morcovii, sa fie fragezi. Din cand in cand cu o lingura se ia din zeama si se pune peste peste sa nu se usuce. Cand e aproape gata, se rad cateii de usturoi uniform si se mai lasa 15minute sa se absoarba aroma.

Pofta buna!

29 de gânduri despre „Macrou cu legume

  1. arata foarte apetisant. Poti incerca sa-l faci in punga, asa ca si puiul. In punga din aia de plastic, cum sunt la Auchan, pentru pui. Cred ca si cei de la Knor au ceva pungi cu condimente cu tot. Se poate sa aiba si pentru peste.

    • m-am gandit si eu la varianta asta, doar ca trebuie condimente speciale pt peste. si parca in ultimul timp, ocolesc e-urile si condimentele amestecate. desi extrem de gustoase, am senzatia ca nu-s tocmai sanatoase 😉

  2. Pingback: AŞ VREA … « Madi şi Onu Blog

  3. La cuptor e singurul mod în care știu eu să fac peștele. Sau la grătar. Pentur că nu îmi place prăjeala.
    Merge bine și cu o felie de lămâie deasupra și multă verdeață (pătrunjel mai ales, nu știu cât merge la macrou, dar la păstrăv e senzație). Așa cât să nu mai pui vegeta, ci doar puțină sare. 😛

      • Le scoți după ce se termină de gătit. Tot dau savoare per general, fără să se simtă în particular. 😛

        Eu făceam șmecheria asta cu usturoiul. Ori îl tăiam mărunt să nu se vadă în mâncare, ori îl aruncam după ce se termina gătitul. Era secretul de savoare. Și ceea ce nu știu, nu îi poate deranja. 😀

  4. eu cred ca toata lumea are serviciul ala de masa cu farfurii ca ale tale! si ca ale mele! si ca ale Ioanei! si ca ale lui neli! si ca ale tuturor! cea mai tare faza e ca atunci cand le-am luat , cred ca fiecare credea ca e smecher! dar toti avem la fel! am avut ciorba de cartofi cu zeama de varza si tarhon, am avut si peste, dar tot macroaiele tale sunt mai bune! fac sambata viitoare!

    • cred ca e cel mai original compliment pe care l-am primit, iti multumesc frumos!
      in ceea ce priveste farfuriile eu le-am primit cadou de casa noua cu mai mult de 10ani in urma, le-am tinut de bune si-mi sunt tare dragi, am amintiri multe legate de ele si tare le iubesc ! era tare la moda arcopalul intr-o vreme, eu am ramas in urma cu astea, nu ma preocupa 😉

Lasă un răspuns

