Iubesc Romania!

Mi-am propus sa gasesc si motivele pentru care simt asa, pentru ca este clar, indiferent cum si unde ne plasam ca tara, eu sunt si voi fi mandra mereu ca sunt romanca!

In primul rand pentru ca ma simt datoare: m-am nascut aici, am fost educata aici, am mancat paine buna sau rea, tot aici. Nu musc mana care m-a hranit si pe cei dragi ii iubim cu toate ale lor si bune si rele. Ca au fost ani cenusii, frigurosi si pustii, intr-un regim de trista amintire, asta se datoreaza celor care ne-au condus si nu tarii in sine.

Pentru ca aici se vorbeste limba in care eu gandesc, scriu si vorbesc cursiv, ii  inteleg  subtilitatile  si ma simt confortabil cu ea, pricep  ceea ce se vorbeste si la periferie si limbajul pretios al celor literati in exces. Mai am mult de munca pana voi stapani o alta limba la un nivel cat de cat apropiat si este posibil sa nu ajung niciodata la performanta aceasta!

Imi place natura aici, avem o baza frumoasa si avem de toate si munte si mare. Cum le gestionam asta e o alta problema, care se va rezolva sau poate ca nu. Imi sunt dragi mirosul sarat de alge al marii, plajele largi cu nisip si tarmul inaintand treptat in apa. O mare care-si schimba culorile in functie de vreme sau anotimp, fara a atinge albastrul de peruzea al Mediteranei dar asortand cu talent bleumarinul cu albul inspumat al crestelor de val. Padurile par cam la fel peste tot cu miros de brad sau fosnet de frunze uscate. De ce le-as iubi pe ale altora mai mult? Doar pentru ca sunt mai curate si ingrijite? Paduri inca mai avem si noi, iar linistea care te impresoara, tace romaneste.

Nu-mi plac frigul, ploile, mizeria anotimpului rece, insa tocmai succesiunea anotimpurilor imi face viata variata si invat sa apreciez mai mult soarele acum atat de zgarcit si zilele frumoase de vara, acum atat de departe. Avand toate anotimpurile(e drept ca aici in zona iernile sunt mai blande) pot sa iubesc prin comparatie si mi s-ar parea ca-mi lipseste ceva, daca ar fi sa fie 30grd de Craciun.

Imi plac obiceiurile romanesti de  Sarbatori. Daca nu mi-ar fi teama ca ma acuza vecinii ca le vreau banii sau bautura, as merge si acum sa colind pe toata lumea sa aduc un zambet in fiecare casa cunoscuta. Imi plac Revelioanele prelungite pana la ziua cu dansuri de toate felurile, Plugusoare mai porcoase sau nu, depinde cat a baut fiecare si de repertoriu, cu explozia de lumina si veselie, cu abundenta de mancaruri, poftind sa gusti din toate, alaturi de prieteni mai vechi, mai noi  dar alaturi de care te simti bine doar pentru ca e noaptea magica dintre ani, in care crezi ca tot ce n-ai realizat in anul vechi are sanse mari in urmatorul.

Chiar daca uneori ne deranjam reciproc imi cunosc vecinii si stiu cu siguranta ca daca as fi in impas m-ar ajuta, dupa cum si eu as face la fel pentru ei. In tara asta se socializeaza usor, stai pe scaune alaturate in autobuz si afli ce poti gati pentru cina sau cine s-a mutat nou in blocul din fata. Mergand cateva luni cu acelasi mijloc de transport in comun am deja cunostinte. Desigur cea mai mare parte a informatiilor nu-ti sunt vitale, dar uneori poate fi relaxant sa vorbesti despre vreme cu un necunoscut, sa uiti de framantari sau sa afli ca au si altii aceleasi probleme.

Toti oamenii dragi mie, care mi-au fost alaturi de la varsta mica, mai ales cei in varsta sunt inca aici. Cand merg acasa in Modova, ma surprinde ospitalitatea, caldura si bucuria unor oameni pe care nu i-am mai vazut de multi ani, dar care continua sa ma faca sa ma simt bine. Locurile copilariei, incarcate de amintiri, fiecare colt care evoca o intamplare, un derdelus, un joc uitat, un suspin al unei iubiri primavaratice, un liceu, o sala de sport, un leagan, toate reprezinta parti ale sufletului meu care iubeste romaneste.

Multe nu merg cum as dori eu, as pleca oricand daca as gasi un angajament bun in afara tarii, dar asta nu inseamna ca nu voi iubi mereu tara asta pentru ceea ce reprezinta pentru mine sau ca traind aici voi ajunge sa o urasc. E sentimentul de apartenenta impotriva caruia nu pot si nu vreau sa lupt, voi fi mereu romanca!

LA MULTI ANI, ROMANIA!

Datorii care ma onoreaza: Madi si Onu, Mirela, Carmen Negoita, Gabriela Elena

38 de gânduri despre „Iubesc Romania!

  1. Un geolog de la noi era impreuna cu alti geologi din Franta ,Spania si Germania in Pirinei la un studiu comun.Aproape de virf,in padure i s-a facut sete si s-a intins pe burta sa bea dintr-un izvor.Ceilalti l-au smuls de jos si i-au spus ca pe continentul nostru ,de la Austria spre vest toate pinzele freatice sint compromise.
    E drept,la noi sint mizerii,plastice si alte,dar apa e buna oriunde am fi.
    La multi ani,Romania!

    • la multi ani si tie,suflet de roman!
      sunt sigura ca avem inca multe motive sa iubim tara asta! ca sa fiu sincera insa mi-ar fi teama sa beau apa direct din izvor, m-am obisnuit cu atmosfera controlata 😉

  2. la mulţi ani, suflet de român!
    aşa cum ţi-am scris şi dimineaţă, în postul anterior, fără să ştiu, dar simţind că eşti, ca şi mine, profund legată de tot ceea ce are românismul mai bun, mai curat.
    poate că este vremea să arătăm şi noi, civilizat şi simplu, că suntem mândrii de datinile noastre, de hore şi port, de marii noştri creatori, de simplitatea şi bunătatea ţăranului nostru, de capra cu trei iezi, de enescu şi cuza, de tot ceea ce ne-au lăsat alţii moştenire şi noi trebuie să ducem mai departe, curat.
    la mulţi ani, draga mea, nouă, tuturor românilor, oriunde ne-am afla!

  3. Pingback: Antologia gafelor «

  4. Pingback: Deviza-i libertate și scopul ei preasfânt « Gabriela Elena

  5. La multi ani,Anca! La multi ani, Romania! Imi place tara aceasta, e frumoasa, are locuri minunate, oamenii simpli sunt frumosi si calzi. Mai rau stam la capitolul conducatori. In rest, s-auzim de bine!

  6. Pingback: LUMI PARALELE (1) « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI

  7. Pingback: Năbădăiosu` şi jucuriile « Cristian Dima

  8. Pingback: Un viciu rar « Blogul lui Teo Negură

  9. Cine si-ar uri tara?Cine si-ar uri mama fiindca nu s-a nascut intr-o familie bogata?Nimeni.Ceea ce uram acum sunt vremurile astea nemiloase pentru tara noastra fiindca tara suntem noi si si pe noi nu ne vor conducatorii,ne vor doar dusi sau morti.
    E gresit sa confundam tara cu conducatorii vremelnici dar ei isi pun amarnic amprenta pe ea,mai ales acum.

  10. Daca ar fi sa spun respect
    Din ce poate al meu piept
    Pentru redsky as intona,
    IMN, din toata Inima

    Pentru mintea ei curata,
    Fara de prejudecata.
    Nu se poate decat spune,
    Tie, genuin, ma-nchin.
    Suflete de Heruvim.

    Madi si Onu

    • vaaaaaaaaiiiiiii, nu mi-a mai scris nimeni o poezie pana acum! m-ati emotionat, va multumesc mult de tot!
      mama spune uneori despre fiica-mea cand nu e chiar merituoasa „o iubim, ca-i a noastra!”
      o noapte linistita si plina de caldura cum e sufletul meu acum!

Lasă un răspuns

