Ciudata vreme!

De la un timp incoace, e greu sa realizezi ce anotimp e, intr-o singura zi se pot imbina cu succes mai multe si te pot debusola complet.Astfel in ajun de Craciun erau 15grd, o vreme primavarateca, incluzand si zefirul care adia molcom a plecari departe. Am iesit dupa pranz sa schimb bani pentru colindatori si m-am trezit intr-o alta lume. Era liniste  si o atmosfera calda si calma de parca toata omenirea era blocata in fata aragazelor prajiturind in soapta. Inainte de contactul cu aerul de afara ma simteam obosita, sfarsita si lehamitoasa de ranit, bibilit, bucatarit si toate alea. Afara parca am prins aripi, era alta lume. Mersul pe jos pana la buticul din colt mi-a spalat oboseala, iar aerul primavaratic m-a inviorat placut. Cu un gand razlet am concluzionat ca e placut si daca nu e frig si ninge de Craciun, important e cum te simti in interior.

Mda, doar ca acalmia nu a tinut prea mult  noaptea si ieri, o buna parte din zi a plouat cu diverse intensitati. Asta e o parte a primaverii pe care nu o agreez. Spre seara insa, cineva venit de afara m-a atentionat ca ninge. Hai serios! Deschid geamul si surpriza: iarna se intorsese. Nu e prima oara cand constat ca imediat ce ma acomodez cu o situatie, ea se schimba. Probabil asa invat sa ma adaptez continuu si din mersul trenului. Am privit o vreme la ninsoarea care parea ca lucreaza fara rost, dar dimineata de azi, mi-a aratat ca iarna si-a reintrat in drepturi. E frumos si avem ceva zapada de Craciun, asa cum e frumos si traditional sa fie!

Am senzatia in ultimul timp ca cineva se joaca puternic la butoane si clima devine din ce in ce mai greu de prevazut. Schimbarile nu se mai fac treptat, ci rapid, nu apuci sa realizezi ce se intampla, ca ai si ratat momentul! Asadar daca iarna s-a intors, dau o fuga pe afara la o plimbare, pana nu se schimba iar anotimpul!

16 thoughts on “Ciudata vreme!

  1. Aseara ne plimbam cu catelul prin cartier si era o atmosfera de primavara.
    Cind am iesit noaptea-pe la unu- sa mai faca un pisu,ningea.
    Si de atunci a nins fara intrerupere.Ninge si acum.
    E drept mai ia din zgomotul orasului-s-a mai linistit,multi sint tare plecati-,dar parca tot mi-ar place mai mult fara.
    Cred ca s-a dus si atmosfera Craciunlui.Pe vremuri,cind era mai putin acceptat din punct de vedere politic,era plin de oameni pe strazi,care colindau,toate ferestrele erau luminate,oamenii rideau,zimbeau,era Lumina in ochii tuturor si asta pina dimineata.
    Ne-am plimbat si in acest Ajun in drum spre prieteni si inapoi,cu totii,la noi.Strazile pustii,ferestrele destul de repede (pe la 10 seara) intunecate si…nici un sunet,nici o colinda.
    Ce-au facut astia (oricine) cu noi?
    Ce i-am lasat sa ne faca?

    • imi amintesc niste nopti de Ajun in care pocaitii veneau si colindau un vecin dintr-un bloc alaturat. in linistea adanca, vocile corului sunau din alta lume.
      mergand la munca in ultima zi de lucru pe anul acesta, soferul autobuzului stabilea grupul cu care sa colinde. vecinii mei s-au hotarat ad-hoc pe la 10seara sa colinde imbracati in mosi. a fost un show de zile mari.
      doar cateva exemple ca nimeni nu ne poate lua Craciunul din suflete, decat daca le permitem noi.
      numai bine,alexandru,zapada mare si aici,arata superb!

  2. din fericire, la noi ninge. iar. zăpezile se aştern cuminţi peste ranile lăsate de streşinile care au plâns de crăciun abseţa colindătorilor.
    da, e ciudată vremea. uneori resimt asta din plin. dar de cele mai multe ori mă prefac că nu văd.

  3. In principiu, nu astept si nu-mi place iarna. Cand insa mai si ploua, o urasc! Asa cum a fost anul acesta, mi-am spus ca parca am fi in Vale. Acolo, a doua zi dupa ce se asternea zapada, deja totul era acoperit de funinge. Apoi, cand zapada neagra se topea, ramanea o mizerie intunecata, parca de iad, pe jos, de nu-mi venea sa ies din casa. Eu cam asa am perceput zilele trecute in Cluj. Acum, daca tot trebuie sa merg la servici saptamana asta, este frumos. Mai avem si „norocul” ca nu sunt curatate strazile de zapada, inteleg ca si lor le place peisajul hibernal. Somn usor!

    • dupa cum descrii zapada neagra suna a ceva extrem de urat, e o experienta dura.
      eu sunt in vacanta, asa ca e frumoasa iarna vazuta de pe geam si cu contacte minime.
      somn usor si tie si o zi usoara maine!

      • Stai linistita, zapada neagra din Vale a disparut de ani buni, acum prea putini mai fac foc cu carbuni, asa ca este alba si la ei.
        Nu este indicat de nici un fel, incerc sa-mi reprim sentimentul, dar tot te invidiez. Esti o norocoasa! Da’ imi vine si mie randul, candva… Noapte buna.

  4. Pingback: Trafic cu Hituri (runda 48) « Blogul lui Teo Negură

  5. Pingback: Dacă n-ați făcut asta de Crăciun… « Mirela Pete. Blog

Lasă un răspuns

