Oraselul copiilor

 

Va mai fi inca mult timp iarna chiar daca de ieri zapada s-a topit si orasul si-a redobandit culoarea cenusie si terna pe care o are mereu in anotimpul alb. Dar disparitia momentana a zapezii imi da sperante ca primavara nu e chiar asa departe, cum era in noiembrie!

Vorbind cu Georgi despre Onesti mi-am amintit de Parcul copiilor pe care-l adoram in copilarie. Era facut dupa modelul unui parc din Olanda, asa spunea legenda, dispus radial, cu niste tobogane imense in centru, vopsite alb si apoi aranjate simetric tot felul de locuri de zbantuit. Alte tobogane mai mici, care alunecau perfect, finisate la marele fix de nu te musca de pantaloni si cu partea de jos terminata bland pentru aterizare perfecta(Nadia ar fi fost invidioasa!), paianjeni uriasi cu picioarele ca niste scari, unii supli si greu de escaladat si unii mai normali, pe care ii calaream de-i zapaceam. Siruri de cate patru leagane sub forma de iezi sau iepurasi pe care ne bateam sa prindem loc si unde mama trebuia sa-mi „faca vant” cu randament mai bun decat mama baietelului de langa mine sa-l pot intrece! Mai erau tot felul de stelaje toate de cocotat, de mers in echilibru (le alegem pe alea mai scunde sa ma tina mama de mana, ca erau lungi si ma dezechlibram pana in capat), de urcat ca pe franghie, schele cu platforma. Era absolut perfect sa alergi printre ele si sa te atarni cu capul in jos, sa-ti impletesti picioarele savant si sa urli dupa mama sa te dezdoaie. Imi inchipui ca si pentru parinti era relaxant, doar se mutau de pe o banca pe alta in functie de locul unde ne focalizam. Spatiul era mare cu locuri de joaca la discretie pentru toti copiii.

Locul mai greu de atins era Roata. Pe vremea „aluia” cand se economisea tot ce consuma energie, functiona doar la unele sarbatori dar atunci era frumos, din varful ei puteai baleia cu privirea fie valea Trotusului cu cele doua combinate, in plina activitate atunci si extinse cat vedeai cu ochii, fie orasul, un amestec vesel de blocuri in tonuri calde printre multa verdeata. Roata se ridica lin aveai timp sa privesti totul pe indelete si cobora la fel de lin, lasandu-te sa aprofundezi ce-ai vazut initial. Singura problema era care parte s-o alegi in rest efectul era garantat. La baza Rotii se vindea vata de zahar, o raritate la vremea aia si dupa care ma innebunesc si azi!

Revenind la titlu, in preajma Sarbatorilor de iarna parcul acesta se transforma in Oraselul copiilor. Privind in urma cu ochi de adult nu erau mari transformari si nici lucruri pentru care azi as cadea pe spate. Insa tunelul din brad cu imagini din povesti, desenate mari, ma fascina. Era un amestec de miros de brad, colinde si imagini colorate care imi dau si acum un sentiment de caldura, de cadouri si de Mos Craciun.  Mirosul de rasina se imprastia peste tot si vizitam cu drag parcul sa vedem ce au mai inventat oamenii aceia inimosi care faceau ca totul sa devina diferit iarna!

Din pacate pe locul generos ocupat de parc s-a hotarat construirea unei Sali polivalente si toate jucariile au fost mutate intr-un loc mai mic, asezate inghesuit, intre pomi, la umbra. E frumoasa si noua locatie, dar parca ceva dn farmecul intial s-a rupt. Roata a ramas stinghera  inca intampinand calatorii care vin cu trenul dinspre apa, ca un semn de aducere aminte a unei copilarii frumoase, traite intens in aer liber alergand cu copiii ore in sir.

Aveti vreun loc drag de care va amintiti cu placere din vremea copilariei?

LE: Daca aveti timp si placere, merita sa aruncati un ochi si la Buimacii, unde buna dispozitie e la ea acasa!

29 thoughts on “Oraselul copiilor

  1. Don’soara Creanga, m-ati topit cu aducerile aminte. Eu imi aduc aminte parcul Ioanid unde mergeam cu Tant Puica, frantuzoaica si ceilalti copii. Ce-mi aduc aminte cel mai bine, desi n-ar trebui, e ziua cind, plimbindu-ma cu taica-meu prin acel Ioanid, am luat o piatra-n freza. O piatra destinata altuia, evident. Iar taica-meu de perspicac ce era, mi-a spalat rana cu apa aia imputita din balta, ca prim ajutor 😆

  2. Pingback: Salata de fructe « Gradina visata

  3. Papa, pe aici imi umbli, craiule??? Ia’te de urechi imediat si treci acasa!! Si vreau sa’ti argumentezi comportamentul flusturatic de care dai dovada!! Hai, hai! cojile de nuca is pregatite, aici, in colt… cu curaj…. hai incoa!

  4. Nimic din amintirile copilariei mele nu se aseamana cu locurile natale, acolo unde m-am nascut si crescut 11 ani.Am avut parte de copilarie si la tara si la oras…necomparabil ..cu toate parcurile si oraselele facute de primaria orasului.

  5. Pingback: Florile de pe lângă esențele tari « Mirela Pete. Blog

  6. Anca, imi place ca esti optimista, da, PRIMAVARA e mai aproape decat…in noiembrie! Nu-mi place ca iar e la spam al meu ping. Te astept si pe la mine, buimaco! Ma duc sa ma buimacesc si eu un pic! 🙂

  7. Parcul „Titanii” din cartierul muncitoresc bucurestean era absolut exceptional. Pe vremuri. Acu cica l-au renovat si arat iar intr-un fel dar nu mai stiu d’astea. De acolo imi aduc aminte pe linga tot felul de tobogane sub forma de racheta si alte minuni, de niste oglinzi care te deformau in cele mai nastrusnice moduri.
    Si un alt loc special prin atmosfera lui era patinoarul din Iasi. Nici ala nu mai stiu daca se mai egzista, poate ne ajuta Georgiana?!

  8. Magura a fost briliantul copilariei mele! la garla, prin pomi, prin rapi, prin poduri si prin padure. Degeaba ma luau ai mei la tot felul de statiuni si litorale, unde erau Luna parc si alte parcuri, eu tot la magura am vibrat a copilarie

  9. La Braila, oraselul copiilor a fost o porcarie anul acesta. Ma ucid astia cu tiribombele lor care pun manelele la maxim. Bine, in general in parculetele acestea de distractii prea multii decibeli mai mult pun copiii pe fuga.

  10. Pingback: FETIŢA | Madi şi Onu Blog

Lasă un răspuns

