Vizita la dintar

Incercand meniurile carnoase de la Craciun am constatat cu mare suparare ca jumate din carnatii ce-i marunteam cu dintii vigurosi nevoie mare, ramaneau ancorati intr-o masea. Prin operatii complicate am extras cu ata dentara de vreo cateva ori si apoi enervata am inceput sa cercetez problema cu mai mare atentie, holbandu-ma in oglinda cu proiectoarele pe pozitie. Moment in care am avut o revelatie: mi-a sarit o bucata de plomba cat un sfert dintr-un munte!

Mi-e teama de stomatolog, dar o durere in plina noapte sambata, departe de orice dentist cu inima buna ma terifiaza direct! Dupa o noapte de scenarii fanteziste cu dentistul tragand nemilos de maseaua mea, calare pe mine la propriu  si in care de cate ori dadeam cu limba pe acolo mi se parea ca ma doare, am pus mana curajoasa pe telefon si am fixat o intalnire cu un dintar pe care il cunosc de multi ani. Acum drept e ca de vreo 4-5ani nu-l mai calcasem, dar avand in vedere criza asta nu vedeam de ce mi-as face griji.

La ora 8 dimineata m-am infiintat toata numai un zambet sa-mi ascund greata si frica instictiva care ma doboara cand ma apropii de scaunul cu pricina. Am  remarcat  ca scaunul era imbracat cu un fel de membrana, am ocupat loc in spatiu si i-am aratat ce ma deranjeaza. Se pare ca gaura in care mie imi intrase jumate de carnat, pentru el nu era atat de evidenta. Drept urmare mi-a bagat o ustensila in gura si mi-am vazut dintii pe un ecran mare. Upsa! A naibii tehnica si eu tot de la tara am ramas! Ne-am pus de acord asupra maselutei dezbracate partial si a trecut la incins cu “albinuta”. I-am mai zis eu lui si cu alta ocazie ca nu are nevoie de incalzire in cabinet. E suficient sa-ti bage instrumentele in gura si deja transpiri! A dat si cu “tractorul” de mi-au zdranganit si resturile de creier ramase intacte si s-au rearanjat aleator si intr-un final mi-a foto-stabilizat noua plomba. As minti sa zic ca m-a durut, omul este un finut . De cate ori mergeam la el, ori se enerva ca nu stiam cine sunt aia de la stirile pe care le urmareste non-stop la TV-ul din cabinet si decreta ca nu intelege cum pot trai asa neinformata, la care eu radeam nepasatoare, ori ma facea sa rad pe alte motive. Efectul era mereu acelasi, tampoanele ce mi le punea de-o parte si de alta a dintelui imi zburau din gura. E un tip simpatic, jovial si care lucreaza bine, tot ce mi-a pus in gura a ramas pe loc, de-a lungul anilor.

Ei, ostilitatile fiind incheiate, am cerut sa platesc. Pretul a sunat scurt: 150lei. In drum spre oglinda am calculat in gand,dupa cifrele vechi: 150mii de lei nu poate fi, dar si un million jumate pe o plomba imi venea greu sa cred! Cu mainile tremurande(banisorii mei!!!) i-am dat doua milioane si cand am vazut ca pleaca dupa rest mi-am dat seama ca e adevarat. Tot drumul spre serviciu m-am gandit cand au crescut preturile in halul asta si la ce cabinet de lux am nimerit?? Adevarul e ca am un talent nativ in a gasi medicii cei mai scumpi. La lucru m-am pus pe dat telefoane sa ma pun la curent, sunt eu rupta de preturile pietei sau…dintarul meu sorteaza, mai nou, clientela dupa bani? Din pacate a doua mea supozitie s-a dovedit adevarata. Singurul  regret e ca va trebui sa-mi caut alt stomatolog.  Si mai am o problema mare: la cat am dat pe pomba asta trebuie sa i-o arat fiica-mi exact care e, ca dupa ce mor, sa o las mostenire, s-o imbalsameze, e pacat sa se piarda. La cat a costat pesemne materialul va dura infinit!

28 thoughts on “Vizita la dintar

  1. si uite-asa inca o legenda s-a spulberat: cum ca in Ro pretul la dintari este mai mic decit mai la vest …
    Apropo, termenul „dintar” vine din bancul ala …? 🙂

  2. Dinţarii îs pretenii mei. Din nefericire, ne cunoaştem de când eram mică.
    Da, preţurile sunt enorme. Acum doi ani şi ceva, m-a ajuns o plombă cam 900 lei vechi. Acu’ e bine dacă ai nevoie de o plombă la câţiva ani, dar ce te faci când trebuie pusă la punct toată dantura :D?
    Tot acum doi ani am dat cam 100 milioane lei vechi să mă facă în gură. Noroc că au fost daţi în mai multe etape că altfel trebuia să mă scot la vânzare.
    Scump, dom’le, un zâmbet!

  3. Eu m-am săturat de plombe… am fost la tot felul de medici, cei mai recomandați, cei mai scumpi, tot nu și nu.
    Mă refuzau plombele.
    Așa că le-am refuzat și eu pe ele.
    Mi-am scos măseaua cu totul și gata. E penultima și nu mă deranjează deloc lipsa ei. Singura problemă e că măseaua de sus din dreptul ei a coborât puțin, dar dacă e să crească prea tare, peste încă vreo 10-20 de ani, se pilește cosmetic și gata. Oricum am o moștenire genetică fabuloasă la dinți și numai dacă mor până în 50 de ani nu o să port proteză. 😆

  4. Anca, mama e stomatolog! 😀
    Acum s-a pensionat, așa că a început calvarul. Că una era să spun: stop, și alta-i să mă prefac că-s pacient civilizat, acum, că am un alt medic! 😉
    Oricum, te felicit că mergi imediat ce e cazul, sunt atâția pacienți care preferă să stea așa, fără să ia măsuri.
    O zi minunată de iarnă topită, hahaha, te pup! 🙂

  5. Red, sa stii ca nu’i chiar exagerat de scump in comparatie cu alti stomatologi. Adica materialele astea foto sunt foarte scumpe + manopera… cam asa m-a costat si pe mine o obturaţie, aici, la un cabinet de cartier. Ştiu că-s foarte scumpe materialele pentru că la începuturile mele am lucrat la un cabinet stomatologic 🙂 Ideea care-i, ca te sfatuiesc să nu schimbi stomatologul, cam peste tot e aşa.

  6. O pereche de blugi in IDM costa 120-160 Ron si nu sunt decat niste textile si nu te tin o viata. Un parfum 100 – 500 ron. Acuma cum e prioritatea fiecaruia .

    • oricum ai lua-o maseaua e prioritara. restul lucrurilor pe care le-ai enumerat mai pot astepta. ideea e ca intre timp o parte din fantastica plomba si-a luat zborul, trebuie sa repet vizita si am gasit dintari care lucreaza mai ieftin si culmea! si bine!
      bine ai venit in casuta mea! 🙂

Lasă un răspuns

