Cu asigurare, fara asigurare!

Va povesteam mai demult ca nu stiu daca sa-mi mai mentin asigurarea de viata sau nu. Inainte de Craciun, socotindu-mi banii pe indelete si intinzand de ei ca de elastic, am realizat ca e o cheltuiala de care ma pot lipsi. Initial am decis pentru aceasta asigurare, ca un modalitate de economisire, insa pe masura ce a trecut timpul si preturile sa creasca, am realizat ca incepe sa-mi atarne ca o piatra de gat. Am concluzionat ca pot economisi si fara sa ma strangulez constant si temeinic, la intervale suparator de regulate. Drept urmare fara nici o remuscare am sarit peste suma ce trebuia platita in decembrie, amanand rezolvarea pentru anul care statea sa vina.

Au trecut Sarbatorile si leneveala, am purces la munca, la asumarea responsabilitatilor si cand am primit mesajul cu „ai de platit atat si ai depasit termenul!” am hotarat sa n-o mai lungesc. Am sunat intermediarul si m-am inarmat cu cel mai mare „NU” pe care-l aveam in dotare. Imi cautasem chiar si o uitatura urata, in ideea ca o voi descuraja sa-mi tot faca alte propuneri complementare si sa ma imbarlige sa platesc mai departe. Doamna e o tipa foarte draguta si figura tepoasa mi s-a sters cand am vazut-o! Nu insa si hotararea de a nu mai scoate nici un ban din buzunar pentru asta. Eram doar curioasa sa vad cum va incerca sa-mi vanda serviciul mai departe. In urma platilor efectuate pana acum am un oarecare fond strans si la plangerea mea ca nu mai am bani si ca ma streseaza ideea ca mai am si asta de platit, vine cu solutia salvatoare: iei din banii aia economisiti si platesti niste rate, pana te mai relaxezi financiar. Hai zi zau! Adica dupa ce m-am chinuit atat sa nu-i cheltui si sa-i depun la ei, acum sa-i cheltui tot la ei??? Ce hal de economie e asta, nu chetui banii dintr-un buzunar, ii cheltui din altul? Exclus!

Reia ofensiva, ca nu inteleg ca-s niste bani pusi la adapost pentru mine? Ba da, pana nu demult intelegeam si eu tot asa, aveam un surplus pe care l-am prapadit pe undeva intre inflatie si necorelarea salarului de vreo cativa-niste ani. Deci banii „pentru mine” acum sunt aia pe care ii am lunar, nu aia care ii pastrez pentru cand dau coltul. Daca acest eveniment regretabil se va produce, va fi caz tipic de ghinion si presupun ca s-o gasi careva sa arunce o lopata de var peste mine. Asta i-am zis ei, eu am ranjit in secret, gandindu-ma la fondul meu, ala strans din care ea imi oferea cu larghete sa cheltui. Intr-un final usor iritata si dandu-mi senzatia ca-s complet si iremediabil o blonda care nu nesesizeaza esentialul problemei protejarii propriei mele persoane, mi-a propus sa scad suma platita cu un termen de vreo luna de plata si daca tot nu reusesc s-o platesc, se va rezilia contractul in mod natural. Am rasuflat usurata cu ideea ca am scapat ieftin de data asta. Ma intreb daca intr-o luna nu va veni cu strategii noi, insa arat tare bine cu banii in buzunar, asa ca ma indoiesc ca va avea vreun efect!

La voi cum e, v-a convins careva sa cotizati? V-ati mentinut hotararea cu trecerea timpului?

34 de gânduri despre „Cu asigurare, fara asigurare!

  1. Pingback: Amintirea unei stele « Gabriela Elena

  2. singura asigurare de viata incheiata vreodata a fost una pe care onor conducerea m-a obligat s-o inchei ( erau vreo doua sute de mii pe luna) si la care am platit doar o luna apoi am zis clar ca daca-mi mareste salariul merg mai departe daca nu , nu. Si-a fost nu. Singurele asigurari pe care le fac (nu de alta dar sunt patita) sunt cele pentru casa si masina. RCA si CASCO pentru auto si asigurare completa pentru casa si bunuri. Imi atarna si mie mai ceva ca o piatra de moara dar la modul cum se circula in ziua de azi e bine totusi sa ai o acoperire (ca doar am vazut destule) iar cea de la casa e prea ieftina ca sa ma cramponez de ea ( Doamne feri’ , mai da vreo grindina si am destule care s-ar putea sparge sau degrada in caz de… -ca si-aici am patit-o cu cateva tigle de pe casa acu doi ani cand nu eram asigurata). Viata , Dumnezeu cu mila , vorba ta , trebuie sa ma ingroape ca doar nu m-or tine ca pe mumii. 🙂

  3. nu am asigurare de viata. nici nu-mi fac, tocmai pentru ca aici e paradoxul. nimeni nu-mi asigura viata, nici pentru o suma astronomica. le asigura doar urmasilor, cheltuielile aferente inmormantarii mele.

    • bine,era ideea ca daca nu depui papucii intr-un interval de zeci de ani, primesti o suma. doar ca daca initial suma finala ar fi ajuns sa acopere o garsoniera mai modesta, acum devenise nesemnificativa.

  4. Am avut asigurare de…moarte,ca nu-i poti zice de viata,daca beneficiaza de ea apartinatorii.Dupa cinci ani am zis pui joaca si conform contractului ar fi fost obligati sa-mi restituie bani depusi,mai putin dobinda.
    M-au mintit.Fara dobinda ar fi fost 17,dar mi-au restituit 12.In contract,la subsol cu litere foarte marunte scria ca,daca renunt la 5 ani mi se restituie suma depusa,mai putin dobinda acumulata in functie de o anumita formula aplicata pe suma de restituit.
    Nici agentii nu stiau de formula asta si pina in ziua in care mi-au fost restituiti banii au sustinut ca o sa-i primesc pe toti.Le-am aratat ordinul de incasare si dupa asta citiva au renuntat la acea firma de asigurari.
    E clar ca nu ma voi mai asigura.
    In ce priveste asigurarea obligatorie pentru locuinte.In ultimii 5000 de ani n-a fost cutremur in Cluj,iar pentru a fi inundat incit sa ma afecteze si pe mine la ultimul etaj ar trebui sa se rupa barajele de la Belis-Fintinele,Tarnita I,TarnitaII si Gilau.Dar in cazul asta viitura ar rade de pe fata pamintului tot pina la varsarea Tisei in Dunare.Pe cine ar mai despagubi?
    E o aberatie.

    • e clar ca voi pierde din banii dati, insa nu mai pierd si altii in anii care vin si e un castig!
      aia cu asigurarea obligatorie a locuintelor e o mare teapa, cineva se va imbogati frumos la faza asta, ca la toate smecheriile obligatorii din tara asta!
      am inteles ca ne mai pasuiesc pana in iulie…mai vedem ce-o fi pana atunci 😉

  5. chiar asa fosile , ma distra la culme dar ma si enerva agenta mea cand ma imbia cu asigurarea de viata ” hai d-na daiana , mai platiti si luna asta ca sa vedeti ce bine e , in plus in caz de deces primiti de sase ori suma asigurata” – ” fai fata mea , iti dai seama ce spui? pai daca mor eu nu mai primesc nimic – eventual ultima impartasanie si vreo coliva acolo- si-apai n-am de gand sa mor iar in caz ca traiesc mai bine pun banii la banca daca vreau economie. Cat despre accidente sau bolesnite destul imi ia statul CAS-uri , CASS-uri si alte matrapazlacuri asa ca lasa-ma , nu ma mai barzauni ca nu mai platesc nimic. ” 🙂

  6. Aici e diferit. Asigurarile nu-s banci, asa ca nu-ti deschid conturi. Banii o data dati, sunt bun dati. Eu am asigurare prin companie, platita de companie, dar nu e de sute de mii. Este salariul pe un an, which is not bad, daca stai sa te gindesti ca o inmormintare poate costa in jur de 10k. Doar ca daca te transferi inainte s-o mierlesti, nu vezi nimic si sa-mi doresc moartea doar pentru un an de salariu (taxabil), nu cred ca merita 😆 Daca insa mi-as trage o asigurare in afara companiei sau as vrea sa ridic suma de la 90 la 250k, atunci ar trebui sa cotizez si nu sunt ieftine de loc. Pe de alta parte, pe noi asigurarile ne-au ajutat enorm. Doua masini si un kil de bijuterii 😉

  7. Ce sa rascumpar? O masina a distrus-o fi-meu si a fost achitata de asigurare, masina fiind nou-nouta. A doua masina mi-a fost furata din fata casei si au achitat-o si pe aia, iar de bijuterii ne usurasera unii cind ne-au spart casa. Pe alea am primit vreo 60k.
    Apropos de „concursul” cu bloguri. Vezi ca am pus un comment la Georgiana, care te priveste in egala masura si pe tine si pe toti ceilalti „buimaci”
    pup u pentru aprecieri si nu numai 😉

  8. Eu n-am, dar are fratele meu pe numele meu ( 😆 are grijă să nu mă enerveze prea tare), dar la el e în pachetul salarial, ca plățile pentru o clinică medicală particulară. N-are grija plății. Dar cred că ar renunța la ea dacă nu ar fi.

    Asta ca asta, dar asigurarea de locuință e un must la mine de anul trecut. 😆

      • Pe fiecare dintre noi ne poate călca un nebun cu mașina mâine. Și unul care lucrează în condiții de risc maxim să trăiască 100 de ani.
        Sau o vecină poate oricând lăsa geamul deschis să sară blocul în aer.
        De exemplu.
        Teoretic vorbind, o asigurare prinde bine mereu. Mai ales când știi că în urmă rămân niște oameni care fără tine nu se pot descurca financiar.

        Practic… cel puțin la aia de casă… un vecin să te inunde o dată se găsește la fiecare.

  9. Pingback: Luminile nopții « Mirela Pete. Blog

  10. Eu n-as fi atat de optimist in locul tau. Stiu pe cineva care a avut, la Allianz, a platit cativa ani, si cand sa renunte, s-a trezit cu bani mai putini decat cei depusi. Am si eu, la Eureko, si ma streseaza si-mi atarna ca o povara de gat, imi tot zic ca ma ocup si vorbesc cu ei, dar ma iau cu altele si uit. La 3 luni, cu precizie de metronom, imi vine amenda si tine-te bine frate, sa ma vezi atunci cum fac ca trenul. Dar mna, mi-am facut-o cu mana mea, se cheama… 😀

  11. Sotul meu a avut o asigurare de viata, dar ne-am hotarat la sfarsitul perioadei obligatorii de cotizare sa renuntam. Nu am primit inapoi atat cat am depus si – pe langa asta – abia atunci am vazut ca asigurarea nu era valabila daca patea ceva in timp ce se indeletnicea cu vre-un hobby (catarare pe munte, scufundari s.a.), la fel nu era valabila daca ar fi avut un accident de masina din vina lui. La un rinichi scos i-ar fi dat x – lei (nu mai retin cati), iar daca-si pierdea ambii rinichi, primea suma dublata! Se poate trai fara nici un rinichi?! Aiurea! Numai clauzele astea mi-au venit acum in minte, dar mai sunt multe altele aberante,trebuie doar sa citesti cu lupa. Am convingerea ca toate asigurarile sunt mai mult sau mai putin teapa, in nici un caz nu ajuta in masura in care se lauda asiguratorii.

    • cam multe sunt tepe in tara asta, unde nu exista nici un fel de respect fata de client, ci doar castigul cat mai mare al comerciantului, indiferent daca acesta e banca sau vanzator de alt fel de servicii. sanatosi sa fim!

  12. Pingback: the claw « psipsina

  13. Pingback: the claw

Lasă un răspuns

