Consideratii despre Cipru

Daca tot sunt inca aici, hai sa va mai povestesc ce-am mai vazut si mi s-a parut deosebit fata de noi. Pentru cine nu stie, tara aceasta este extrem de mica, poate cat doua-trei judete de-ale noastre, de aceea cel putin in extra sezon nu exista aglomeratie. Foarte putin oameni circula pe jos, de unde trag concluzia ca nivelul de trai e bunicel. Tot foarte putini ard gazul de pomana de strazi si aia sunt pe plaja in cautare de gagici singure, la agatat. Mda, mi s-a intamplat si mie, dar spre norocul meu cel cu care m-am intretinut stia multe lucruri despre Cipru si mi-a dat o idee despre loc. Cel mai surprinzator lucru a fost cel legat de apa. Spunea ca sunt ani in care nu a plouat aproape deloc si avand probleme cu apa, tara a fost nevoita sa aduca apa din Grecia. Pare cel putin uimitor, cu atata mare (exista tehnologii de desalinizare,nu?) sa fii nevoit sa aduci apa din alta parte. La fel de uimitor pentru un om care a trait o viata intr-o tara unde la tot locul se iteste un paraias, cu apa buna de baut( ei, ca trec vacile un pic mai sus, e un amanunt lipsit de importanta!).

Ca circulatie, va spuneam intr-un post precedent, ca se circula pe stanga, e absolut zapacitor pentru mine,insa intre timp mi-am gasit termen de raportare: ma uit la sagetile de pe jos si imi dau seama de sensul de mers. Hei! nu radeti, ca mi-au pus astia creierii pe bigudiuri. Am remarcat ca nu prea tin cont de culorile semaforului si opresc chiar pe trecerea de pietoni fara absolut nici o jena. Deci, ma simt ca acasa.

Spiritul mediteraneean isi face prezenta din plin, am vazut motoristi circuland in tromba, fara casca, plete in vant, pana la un contact mai dur cand au pasaport direct la Sf Petru. In general se circula frumos, avand in vedere ca nu e aglomeratie si par, cel putin de la distanta destul de echilibrati, fara bravade si depasiri gen „ia fiti atenti ce smecher sunt io!”

E curatenie, sunt civilizati, iar soselele sunt intretinute ca-n palma, indiferent ca e in varful muntelui sau in plin oras. E o placere sa vagabondezi cu masina!

Se pare ca si alti romani apreciaza bunastarea de aici pentru ca e plin de ei! Stand la un ceai pe malul marii, zaresc doua gagicute treningate care impingeau la un carucior. Una ma fixa cu insistenta de imi faceam cruce, repetat, cu limba contra deochiului! Nu aveam nimic deosebit pe mine decat toalele de excursionist blugi si rolling si desigur farmecul exceptional de natural, desi usor infrigurat la ora aia! Cand ajunge in dreptul meu o aud pe cea care-mi crease deja gauri in corp cu privirea, intr-o romaneasca clara” ce unghii faine are asta!” A! Ma gandesc „e de-a mea!” si m-a pufnit rasul, ea plecase deja.

Ca final pana mai aduc si alte remarci, iti dai seama care sunt turisti si care autohtoni dupa imbracaminte. Ciprioatele au UGG-uri si cizme imblanite si haine groase. In replica strainii sunt dezbracatii unii la maieu, desi nu e chiar atat de cald! Deja am vechime,ii deosebesc si ma distrez copios,

Va tin la curent cu noutatile!

25 de gânduri despre „Consideratii despre Cipru

  1. Tikanis poulaki mou? 😉
    Chestia cu apa, e cam ca la noi cu petrolul din Alberta. E mai ieftin de cumparat decit de extras si procesat. Iar in ceea ce priveste intrebuintarea limbii pentru rugaciuni, mi se pare un lucru fascinant, cu atit mai mult cu cit eu o folosesc in cu totul alte circumstante 😉

  2. 🙂 Cipru seamana foarte mult cu Malta. Se simte de departe influenta britanica. Tipul cladirilor, organizarea, condusul pe stanga. 🙂 Aceeasi clima mediteraneeana. Vegetatie destul de saraca, predomina plante care sunt rezistente la caldura si la secete, specifice zonei subdesertice. Dar e frumos banuiesc, nu am fost in Cipru insa acum sunt tentata. E placuta descrierea.

    • cred ca e perfecta o luna de primavara sau toamna, cand soarele e bland si nu ploua atat de mult. eu am nimerit o extrema, insa in comparatie cu ce e acasa, e superb! e cu totul altceva, iar eu sunt moarta dupa lucruri noi!
      in ceea ce priveste arhitectura predomina stilul colonial cu terase largi si acoperis micut, plat, in culori deschise. se construieste in ritm alert si mult. multe magazine de mobila si bai! pe astia nu cred ca i-a atins criza!

  3. Nu prea resimt criza. Imi place stilul colonial. Cladirile din piatra, cu 2-3 nivele, terasele, atmosfera de zone de vacanta. Cand am fost in Malta, nu vedeam nicaieri calburi electrice, cu sunt impanzite la noi toate localitatile. Am aflat ca sunt subterane. Totul e curat, civilizat. Ramai indragostit de astfel de locuri.

  4. exact! e lipsa de tiganeala,manele, prost gust. orasul arata occidental in partea centrala cu cladiri luxoase din inox si sticla, dar parca la o scara mai mica fata de Frankfurt, de ex.
    sunt multe de vazut ghid cu timp si rabdare sa ai 😉

  5. E normal sa fie altfel decit in alte parti pentru ca e o comunitate mica,izolata (relativ in zilele noastre).O cimunitate care inca lupta sa-si mentina limba,ritualurile,spatiu vital,daca tinem cont ca inca au probleme cu turcii.
    Perioada asta -fara invazie de turisti- e buna pentru cei care au nevoie de odihna,de relaxare.Si se pare ca insularii (indiferent de unde ar fi) stiu sa-l lase pe om in plata lui si sa fie prezenti doar atunci cind este nevoie.
    Tot sper ca dupa intoarcere vei vei alege din ce s-a sedimentat si ne vei relata despre anumite momente,locuri…

    • fac pauza de momente. imi rataceste doar privirea pe suprafata marii, miros aerul sarat din toti porii, ma incalzesc la un petec de soare, cam asta e tot. sunt momente statice, care doar eu le pot simti, e greu de pus in cuvinte…pe masura ce marea se zvarcoleste, eu sunt mai linistita, cu mintea goala.
      azi ploua, din pacate si tot astept sa faca o pauza sa merg sa salut marea 😉

      • Nu e pauza.Abia acum simti,percepi-cu toti porii-mirosuri,culori,dorinte,visuri…
        Mintea goala de obligatii,intrebari,dar linistita,libera.
        Ce daca ploua,mergi.Asculta sunetul ploii pe asfalt.Mergi si vezi marea pe ploaie,uniunea apei cu apa.Apa in miscare-ploaia-picur cu picur si apa-aparent statica- marea,primind darul picur cu picur…
        Astea iti ramin,se aseaza,insaminteaza amintirea si o lasa sa incolteasca,sa inmugureasca,sa creasca.

      • uneori simti nevoia sa faci putina pauza, sa iti pregatesti terenul pentru a te intoarce cu drag la viata din care ai luat doar o micuta si benefica pauza.
        in alta ordine de idei, urasc ploaia si sa fiu uda, de aia spuneam undeva ca te admir cand escaladai contra vitregiilor naturii. eu daca simt ca am apa in galosi deja intru in panica 😀

  6. e perfect in luna septembrie,este si extrasezon si este si cald 25-30 gr.
    vara in Cipru,e criminal,foarte cald,nu poti respira..
    singurul lucru care nu mi-a placut,sunt scumpe toate lucrurile acolo.

  7. Pingback: Duzina de cuvinte. Un Fluture în weekend « Mirela Pete. Blog

Lasă un răspuns

