Cina in satuc pescaresc

Trecand intr-o zi pe langa o taverna si simtind  miros de peste, mi s-a parut adecvat sa mancam peste intr-o seara. Am „amerizat” intr-un satuc pe pescari, ingropat in bezna, in mijlocul unui peisaj dezolant. M-am gandit o secunda ca-s tare departe de civilizatie, dar am alungat iute gandul! Restaurantul era pustiu, noi singurii clienti in mijlocul saptamanii si iarna. Primirea inexistenta, nici nu au remarcat ca am intrat si doar dupa un „helloooooooo” lung s-a itit cineva din bucatarie: un mosulet adus de spate, foarte amabil insa, cu unele simturi destul de atrofiate, motiv pentru care si-a apropiat meniul la 2mm de ochi, asa stil „curca-n lemne” si ce vorbeam cu el trebuia repetat cu dictie clara si pe o tonalitate adecvata, cam asa de la un deal pe altul. Am zambit amuzata asteptand continuarea specatacolului. A mai aparut o doamna, bruneta bine, ca toti autohtonii si curioasa cum de-am picat la ceas de seara, dar incantata. Am convenit asupra unui peste care se numea „sea bass” in traducere libera si de la mine citire „pestele care tine basul cand canta marea”!

Restaurantul avea o terasa generoasa spre mare, insa la ora aia era destul de rece afara, ca de altfel si in interior, asa ca m-am multumit sa-mi inchipui marea care clipea stins destul de aproape de noi. Un pian dezacordat a scos cateva acorduri grave, cand unii au incercat sa-si arate maiestria in aceasta arta. Ne-am asezat la barfe la o bere, Keo, produsa aici si foarte buna la gust. Timpul a trecut usor, incercand sa ignor raceala si pustietatea restaurantului, cand s-a produs minunea: au aparut pestii! Erau marisori, garnisiti cu lamaie si patrunjel din belsug. Din pacate aparatul de fotografiat l-am uitat acasa, asa ca va trebui sa va imaginati amanuntele. Langa ni s-a servit un sos cu lamaie, usturoi si putin ulei cred, usor verzui si absolut delicios. Nu va pot spune cu cat sarg am infulecat!!! Pestele fusese pregatit pe gratar, intreg, evident eviscerat si se topea in gura. Am uitat de frig si dintr-o data atmosfera mi s-a parut extrem de primitoare, dupa ce glumisem ca daca ne ia frigul prea rau, mergem sa mancam in masina. De remarcat ca grupurile sanitare fie ca-s pe plaja, fie ca-s in restaurante pustii sau populate, sunt impecabile!

Satisfacuti de rasfatul culinar, ne-am adancit in noaptea adanca, ajungand in scurt timp pe autostrada, drept la fix sa dam piept cu o rupere de nori. Toata vacanta am fost sub semnul ploii sau al fugii din calea ei. In noaptea care a urmat, am auzit intermitent prin vise amestecate, o furtuna bogata in efecte speciale, fulgere si tunete prelungi, galeti de apa in geamuri de aveam senzatia ca acum-acum fac dus in pat. Se pare ca daca vara luni intregi nu se arata nici macar un semn de nor pe cer, iarna ploaia recupereaza terenul si o face zgomotos, cu toate armele din dotare! Lumea se guverneaza aici dupa alte reguli fata de anotimpurile care le stiu eu, dar mi-ar placea sa locuiesc  intr-un climat bland,  zapada si gerul sa fie doar niste dorinte neimplinite!

20 thoughts on “Cina in satuc pescaresc

  1. E spune ce noroc! Masa usoara, piele infrigurata, dar incinsa si furtuna!!! Pai adica, ce poate fi mai propice pentru o partida de sex dementializant, cu descarcari electrice si torente? 😉
    Vad ca nu pierzi timpul si asta nu poate decit sa ma-ncinte, chiar daca partea descriptiva ai uitat s-o atasezi postului 😆

  2. hm, am ramas cu pofta de peste, inghitind in sec, ca oricum asa deliciu nu-mi surade degraba… si cu convingerea crescanda ca vreau in Cipru!
    iar ultima remarca ” mi-ar placea sa locuiesc intr-un climat bland, zapada si gerul sa fie doar niste dorinte neimplinite!” parca luata din gandurile mele, m-a facut sa simt si mai acut frigul iernii 😦 😉

Lasă un răspuns

