Ce fac uneori oamenii inteligenti!

Cine e inteligent am stabilit deja: eu! Acum urmeaza isprava: hotarandu-ma ca in urmatoarea perioada nu voi mai executa program de vacanta in afara orasului, am purces la achizitionarea unui nou abonament pentru firobuz( da, nu mai comentati, e autobuzul ala cu coarne, asa ii zice aici, asa ii zic si eu!). Ii spun doamnei de la caserie ce doresc, femeia imi incaseaza banii, verific ce scrie pe chitanta( ca nu? s-au mai vazut cazuri de greseli) si satisfacuta ca am mai bifat o problema, ma urc linistita in autobuz. Dau sa validez cardul, imi afiseaza „abonament expirat”. Incep sfestania in gand” normal! ce aparate de toata jena au astia! zic si ei ca fac o inovatie si da rateuri!” Mai verific inca o data, totusi, pe chitanta perioada pentru care imi facusem abonamentul, Anno Domini corespundea, toate erau bune. Am mai rasucit nitel ideea in drum spre casa, insa m-am linistit gandind ca a fost un caz izolat.

A doua zi dimineata deja cu oarecare tremur in degete, apropii cardul sa-l validez. Zbang! Acelasi mesaj afisat! Deja mi-a crescut tensiunea! Incepusem sa ma montez” daca vin controlorii fac un circ de zile mari! cum adica sa mi se intample tocmai mie, un om corect, asa ceva???” M-am uitat discret in jur sa vad cati au remarcat, era cam gol, am revenit la framantarile mele existentiale. De ce nu merge??? Am recapitulat in gand scena de la ghiseu, cand i-am cerut doamnei abonament pentru linia….CONSTERNARE! (a se citi „luat baros si carpit cateva in freza inteligenta”, ca sa nu mai dau vina pe altii, cand sunt eu cu capul in traista!) pentru linia 5, cand eu doream de fapt, pentru 18. Verific pe chitanta si evident! mi se daduse exact ceea ce am cerut. In cea mai mare viteza am scos un bilet ramas din era in care nu aveam abonament si punctez cu vitejie. Ma gratulez in gand pentru miscarea inteligenta si-mi creionez in minte cele mai mieroase si zguduitoare cuvinte cu care sa incerc s-o vrajesc pe doamna respectiva, sa-mi schimbe abonamentul. Ma si vedeam mergand o luna intr-un tramvai inghetat, cu lumanarile pana la genunchi si extragandu-ma in statie cu autogenul, dincolo de anii lumina pe care i-as fi pierdut asteptand un tramvai care se impiedica frecvent si ramane pe loc ore in sir!

Cred ca era ziua mea norocoasa, pentru ca doamna foarte amabila mi-a modificat numarul si m-a salvat de o criogenare rapida si sigura in cel mai prost mijloc de transport in comun din Timisoara, prilej cu care le urez sanatate maxima doamnelor casiere de la RATT, iar celor care gestioneaza tramvaiele, sa aiba parte de cat mai multe 5-uri din astea in viata lor, cu temperatura de frigorifer si care circula la intervale neregulate, dar nu mai mici de jumatate de ora, cand afara sunt minusuri multe!!!!

Si ca sa incheiem intr-un mod optimist, azi dimineata eram atat de concentrata departe, incat stand eu asa la caldurica in 18-le mult laudat, dau o raita cu privirea, peisajul familiar, ca si cum ar fi statia in care eu trebuie sa cobor!!! si realizez ca da, trebuia sa cobor! Demarez in tromba si reusesc sa ma extrag la timp, fara sa privesc la cei din firobuz…ce, nu se poate intampla sa uiti sa cobori? Acum stau pe ganduri nitel, oare se intampla ceva cu mine, am uitat ceva prin cipru?

23 de gânduri despre „Ce fac uneori oamenii inteligenti!

  1. Sa crezi tu! :)))
    Toata saptaman trecuta si asta, pana ieri, mi-am parcat masina in spatele institutiei…Ieri, m-am dus, precum catelul pavlovian, tot acolo. Ghici? Nu era!!! Am intrat in fibrilatii…mi-au furat masina…
    Cand taman ce ma gandeam sa sun pe toata lumea intresata si cu responsabilitati…mi-a trecut prin cap sa apas pe telecomanda..Un sunet de departe…s-a auzit…Sa-ti spun ca am gasit-o dupa bip,bip?! Neee! Era in alt loc, in fata iesirii din institutie. Frumos a fost ca mi-am dat seama ca trecusem pe langa ea…si ca alunecand pe gheata ma si sprijinisem de ea…
    Deci, se poate muuuuult mai rau! :))))))))))))))))))
    No, ca io sunt senina ca o floare! :))))

  2. 😆
    ce figură ești! io circul pe jos ca o duamnă, cu laptop-ul de gât! când mai iau autobuzul am niște emoții de zile mari tocmai pentru că nu prea știu traseele, cât costă un bilet… și, da, să nu uit să cobor unde trebuie! 😆

  3. Redsky, pe tine te-ai uitat în Cipru și hai să recunoaștem că e un loc unde să te tot…uiți! Cel puțin până la primăvara noastră temperată, când pe-acolo vine vara și-i cam cald! 😉

  4. Pingback: Duzina de cuvinte. Schițe venețiene pentru America « Mirela Pete. Blog

Lasă un răspuns

