Musaca de cartofi cu ciuperci

Sfat introductiv, daca sunteti obositi lasati musacaua pe alta data, e  de bibilit la ea si dureaza o vreme, asa ca daca sunteti rupti de foame, ciuguliti ceva inainte.

In urma inspiratiei capatate la taverna din Cipru si a achizitionarii unor ciuperci, am decis sa-mi testez iar talentele culinare, incropind o musaca. Am pus cartofii in coaja la fiert si pana au devenit moi, m-am distrat calind o ceapa in putin ulei, apoi am rasturnat ciupercile-champinioane facute bucatele mici si curatate de pielite peste ceapa. Am mestecat din cand in cand, hotarand ca sunt gata cand apa lasata de ele s-a evaporat. Intre timp am si condimentat nitel cu piper, sare, vegeta si boia dulce. Tot intre timp am ras niste cascaval o rotita mica, pe razatoarea mare.

Dupa ce cartofii s-au fiert, i-am dezbracat de coaja si i-am taiat rondele. Am uns o cratita cu ulei si am pus un strat gros de cartofi, ciupercile, jumatate din cascavalul ras, iar cartofi, iar cascaval si deasupra peste toate sos Bechamel, facut din lapte, o lingura de faina sare, piper, vegeta. Din pacate sosul nu a fost suficient, dar am realizat aceasta mai tarziu. Am dat totul la cuptor la foc mic, cam o ora, pana s-a rumenit bine la suprafata.

Dupa ce am taiat o felie si am inceput degustarea am realizat ca e prea uscata, ii lipsea sosul, asa ca azi am imbunatatit-o. Am facut inca un sos: in putin ulei de masline, am calit o lingura de faina si am turnat lapte peste, am condimentat sare, piper, vegeta-tot sos Bechamel. Am taiat o noua felie(de remarcat ca a doua zi se poate taia si ramane felia intreaga, arata aspectuos!) si am turnat sosul delicat peste musaca. N-am mai folosit pana acum ulei de masline la sos, efectul e deosebit. Capata o aroma specifica si ii reda mancarii exact ceea ce-i lipsea, unitate, gust si prestanta, exact cum are si bucatareasa! Pofta buna!

29 de gânduri despre „Musaca de cartofi cu ciuperci

  1. Îmi aduce aminte de bunica… ce bună era musacaua făcută cu ciuperci de pădure… champignoanele astea nu au nici un gust aproape… și ciupercile mai deosebite sunt și de 5 ori mai scumpe…

      • Ar trebui măcar să încerci vreo 100-200 de grame. Ciupercile de pădure sunt foarte aromate. Mă rog, mă refer la soiuri, pentru că ele teoretic sunt crescute în culturi.
        Din pădure culese merg doar dacă ai vreo cunoștință care face asta de mult și știi sigur că nu culege orice.

  2. Pingback: Necunoscutul – partea a II-a | Noaptebunacopii's Blog

  3. Pingback: Buna dimi! « Tink3rbe11's Blog

  4. iti bati joc de incercarile noastre de a ramane suple! iti dai seama ca dupa masa, asta fac: musaca. dar te rog frumos, pune si tu data viitoare, niste salata de varza cu telina si morcov, data viitoare, ca sa simtim ca ne iubesti!

  5. hmm…banuiesc ca a fost gustos. Mama facea pe vremuri un preparata asemanator. Ii zicea „tort ardelenesc”. Compozitia era putin diferita. Un strat de cartofi, unul de varza murata, calita, un strat de carnati afumati taiate rondele,iar cartofi si apoi deasupra, aproape de final, oua batute cu smantana si cascaval. O sa fac si eu, daca tot mi-ai amintit. 🙂

  6. super gospo! eu fac asa o musaca dar cu carne tocata. Tre sa fie bunoaca si cu ciuperci si iote chiar am niste ciuperci la cutie, cred ca merg, nu? buna idee, chiar! o s’o fac si’o sa’ti transmit rezultatele. Ce merge dupa? un vinuc sau o berica?

  7. Pingback: Aniversară « Buimacii

Lasă un răspuns

