Intrebare „existentiala”

De ce sunt portocalele mai ieftine decat merele?

M-am uitat pe un prospect al unui supermarket si am zarit pretul portocalelor, 2lei/kg. Cand a ajuns produsul acesta preponderent de import sa fie atat de accesibil? Intr-o lume in care toate se scumpesc, vom ajunge sa mancam portocale? Imi amintesc in vremurile de trista amintire cand faceam niste cozi imense si erau ani in care nu apucam nici sa le miros. Daca cineva manca in apropiere si se raspandea aroma proaspata, incepeam sa salivez la foc automat si ma uitam la persoana in cauza, ca la un favorizat al soartei. Stiu ca e sezonul lor, acum se coc in climatul mediteraneean (normal, doar nu era sa ratez momentul si sa nu ma laud din nou, ca am vazut portocale la ele acasa, cazute pe pamant si plangand in uitare totala!) si cresc din abundenta. Dar e ceva drum peste mare de adus pana aici!

Am mai meditat putin: merele nici nu au inca muguri, nu e timpul lor, ocupa piata prin rotatie, fiecare cu treaba ei. Insa nici in vara/toamna merele nu erau asa ieftine, cu greu gaseai ceva apropiat la pret si daca nimereai erau niste sfrijituri, ca-ti trecea cheful sa te mai vitaminizezi. La fel si prunele. O posibilitate ar fi poate o fluenta ridicata pe piata a portocalelor si fiind oarecum perisabile (desi la ce chimicale au injectate in coaja ma cam indoiesc!) le-a scazut pretul. Cine spune ca nu se intampla si lucruri bune in Romania si ca toate alimentele se scumpesc, nu are o viziune exacta. Iata: un kil de portocale este echivalent ca pret cu o paine!

De ce ma leg drept de portocale? Cred ca am ramas cu o mare pofta nesatisfacuta din trecut si voi avea mereu o slabiciune pentru fructul acesta. Imi plac la fel de mult si capsunile, acelea probabil datorita faptului ca trec destul de repede si ceea ce se gaseste in timpul anului pe piata nu raspunde cerintelor mele  ca gust, dar mai ales ca pret!

Prin urmare, fratilor, dati navala, e sezonul in care ne facem plinul la portocale. E posibil sa fim flamanzi, dar vom iesi cu bine din iarna, vitaminizati puternic si parfumati cu arome citrice de primavara!

28 thoughts on “Intrebare „existentiala”

  1. Pingback: Un an … | Noaptebunacopii's Blog

  2. intr-adevar si la noi se ieftinesc iarna portocalele foarte mult si este fix momentul cind sunt foarte gustoase ca asa portocale gasesti tot timpul anului dar seci, fade etc … Si scumpe! Da, se cam bat cu merele la pret, cu mere locale tinute prin beciuri peste iarna. Dar si alea bune si parfumate. Nu stiu cine zice ca in Vest mincarea nu are gust …

  3. Pingback: Magie aromată. Venezia, profumo di Laura Biagiotti « Mirela Pete. Blog

  4. Anca, se spune ca portocalii sunt mai productivi si ca portocalele se recolteaza mai usor. Merii cica sunt mai inalti, merele au tendinta sa se strice mai usor si se recolteaza mai greu, mana de lucru fiind mai scumpa, bla bla. Bananele sunt si mai ieftine in vest, pentru ca se recolteaza la ciorchine (ciorchinoi!) , mana de lucru fiind mult mai ieftina. Am citit si eu, ca in livada de portocali am fost o singura data si n-am cerut amanunte tehnice. La noi, merele au pretul intre 2 si 7 lei kg. Sunt si unele imense, un verde cam neon (!), care costa peste 10 lei, dar par din plastic! :)))))
    Portocalele sunt foarte bune, mai ales cele mici, anume pentru suc , facem zilnic. Alea sunt 2,8 lei kg, dar merita!
    Cam putin ai pus din tine, noroc ca se vad bine unghiile! 😉

  5. Prin sudul Italiei si prin Spania sub crengile portocalilor sunt intinse plase in care sa cada, ca sa nu tea cu capul de pamint sa-si piarda cunostiinta. 😀 La preturi nu ma bag, ca nu le stiu, dar referitor la juice, imi place cu Campari 😉 Iar daca-l fierbi si-l lasi sa scada cam jumatate din cantitate, merge excelent pe un piept de rata la gratar. (vezi la mine aceeasi ciripoaie, dar pe varza!) 😆

  6. Ancuta, da mai, m’a frapat si pe mine ieftinirea asta si chiar cumpar portocale in draci! In rest, la fel ca si tine, inca din copilarie am ramas c’o pofta vesnica de portocale. Imi aduc aminte cum intr’un an maica’mea a rupt de la gura noastra 4 portocale si le-a dus verisorilor mei, la care unchiul, tatal copiilor a zis: aaaa, pai nu trebuia, ca ai mei joaca fotbal cu portcolalele prin casa” 😀 Mda.

  7. Pingback: Ce-ai pierdut? « Gabriela Elena

      • Redsky,clementina este mai teșită pe când portocala este rotundă(ca un ou,aproximativ,cum este de fapt și lămâia).Se pot diferenția și privind coaja.Clementina are coaja netedă,nu poți decât cu mare greutate să răzuiești coajă de clementină. Pportocala are coaja zgrunțuroasă(probabil pentru gospodinele care caută răzătură de coajă de portocale pentru prăjituri și cake-uri 😉 😀 )

  8. Eu asa stiu de mica..iarna este anotimpul portocalelor si nu neaparat ca sunt sarbatorile.
    Merele nu mai au acelasi gust parca…uneori nici portocalele dar mirosul ramane unic…si noi suntem consumatori de portocale si ne bucuram de ieftinire.

  9. Nu sunt cine stie ce la curent cu pretul fructelor, dar pot spune ca imi plac portocalele mai mult decat merele, deci sa zicem ca e un lucru bun dupa parerea mea, desi orice scumpire este la fel de buna precum o groapa in asfalt:D. Salutare si o seara frumoasa !

  10. Pingback: Povești parfumate, parfumuri povestite « Mirela Pete. Blog

Lasă un răspuns

