Personalitati cu clasa: Sofia Vicoveanca

Nu mai constituie un secret pentru nimeni ca ma trage ata spre moldoveni, desi traiesc de mai multi ani in Banat. Probabil ca sangele apa nu se face si oriunde traim nu cred ca uitam de unde ne tragem. In urma unui post al Gabrielei Neagu, am descoperit o emisiune de care am auzit vorbindu-se si care mi s-a parut foarte interesanta. Intrand pe link-ul prezentat m-au coplesit personalitatile prezentate si nu am stiut ce sa aleg. Dand de poza Sofiei Vicoveanca intr-o alta imbracaminte decat portul moldovenesc bucovinean pe care-l prezinta cu atata mandrie, am zis sa incep cu ea.

O decizie inspirata, care mi-a luminat ziua, o viata care ar putea constitui un exemplu pentru toti. Se pare ca succesul nu altereaza substanta unor oameni, astfel incat aceasta femeie atat de cunoscuta a ramas modesta, cu vorbirea bine dramuita, cu o infatisare tanara, mandra, dornica de a impartasi cateva din secretele vietii sale, dar aparandu-si cu distinctie si bun simt intimitatea. Cu gestica minima, zambind rar dar din tot sufletul, s-a relevat o fire timida, un femeie care a muncit de mica, provenind din refugiati din Ucraina, care au lasat tot si au inceput viata de la zero. Pe tot parcursul emisiunii n-a blamat pe nimeni, a multumit celor cu care a colaborat si s-a mentinut in termeni decenti cu cei de care s-a despartit profesional. Mi-au retinut atentia cateva cugetari scapate. Una despre munca, aceasta fiind un scop in viata, un fel de rost al omului, care il apara  de bune si de rele. Cu  o voce  impacata a spus ca munca te ajuta chiar si cu singuratatea, sotul ei fiind plecat dintre cei vii. Si o alta cugetare despre relatii, ca unele e mai bine sa nu se materializeze. Doar asa se pot pastra frumoase si-ti poti aminti de ele cu trecerea anilor cu un gand drag.

O vreme modul de coodonare al discutiilor realizat de Eugenia Voda m-a cam iritat. Aveam senzatia ca o intrerupe constant, pana aceasta nici nu apuca sa-si termine raspunsurile, dar apoi am realizat ca era o metoda, de a scoate omul din calmul si tabieturile lui si de a oferi spectatorilor cat mai multe amanunte, totul realizat la limita bunului simt si a respectarii unei limite. Pe masura ce mai descopar ceva interesant, va tin la curent!

16 thoughts on “Personalitati cu clasa: Sofia Vicoveanca

  1. Cand am descoperit acest site, mi s-a parut ca am dat peste o mica comoara. Cu toate acestea, nu am putut pastra informatia numai pentru mine si, cu bucurie, am impartit-o cu voi, asa fel incat sa va ofer si voua sansa de a avea momente speciale, vizionand aceste emisiuni inregistrate.
    Eugenia Voda are un fel iscusit de a-si descoase interlocutorii si de a-i pune in valoare. Ador lumina jucausa din privirea ei. Si delicatetea ei.

    • e intradevar o descoperire deosebita. invitatii sunt intradevar de marca. in ceea ce priveste modul ei de intervievare, parca uneori e prea agresiva, insa poate e doar o perceptie de-a mea, ma mai documentez 🙂

  2. si eu am cunoscut-o pe Sofia Vicoveanca!!!!
    e drept, nu la ea in Moldova, ci la Bucuresti, inaintea unui spectacol, organizat de nepoata-mea, si mi s-a facut pielea gainii. nu langa toata lumea, mi se intampla asta. am avut un nod mare in gat, si o clipa nu m-am simtit… eu.

      • e de bine, cum sa fie de rau? mi-a transmis o emotie care mie nu mi-e familiara, voiam sa zic. e de un bun simt femeia asta, si intr-adevar, are ceva monahal, in ea!

      • asta am simtit si eu, corectitudine fata de ea si fata de cei din jur. a intrebat-o EV „cantecele dv sunt triste,uneori doriti sa trasmiteti tristetea?” SV a raspuns rapid”datoria noastra este sa facem oamenii sa rada, sa-i binedispunem, nu sa-i intristam!” un om frumos si bun!

  3. Nu ştiam de existenţa acestui site al Eugenie Vodă. Mersi frumos pt informaţie. Sunt nişte emisiuni deosebite. La cât „ni se bagă pe gât” la tv tot felul de nulităţi behăitoare (cocalari, piţipoance şi alte lighioane), emisiunea „Profesioniştii” este ca un balon de oxigen. Mai vedem şi noi oameni de valoare, de la care avem mereu ceva de învăţat. E bine că d-na Vodă i-a mai prins în viaţă pe unii „profesionişti” care, între timp au plecat din această lume.

Lasă un răspuns

