Iaurtul buclucas

Intamplarea e mai veche de pe vremea cand fiica mea invata dupa amiaza si mancam micul dejun impreuna la mine la lucru, uzualul corn cu iaurt si tot uzual, inca dormeam pe mine la ora aceea. Ne-am instalat la birou si in timp ce mestecam la corn, cu gandul departe si privirea ratacind pe alte meleaguri, agitam ambalajul in care era iaurtul. Imi place sa-l beau si cand il cumpar e intr-o bucata. Fiindu-mi prea lene sa aduc o lingurita, m-am gandit ca-mi simplific problema daca il amestec in ambalajul original. Am asa o miscare ampla a mainii pe o raza destul de cuprinzatoare si imi balansam de zor mana, cand mi-a cazut privirea pe jos, spre scaunul fiica-mi. Era ceva alb pe jos. Nedumerita am cercetat sursa si mi-am plimbat ochii inteligenti spre spatii mai apropiate mie. Mda, se produsese o adevarata catastrofa!!!! Ambalajul iaurtului se sparsese, iar eu in absolut deliranta mea desteptaciune imprastiasem cu sarg iaurt peste tot: pe birou, pe jos, pe blugi, pe scaun. Aveai senzatia ca s-a spart o galeata de vopsea alba! E surprinzator pe ce suprafata mare se poate imprastia o cantitate mica de lichid (exact! ati ghicit, devenise lichid, ca daca voiam sa-l beau n-ar fi curs nici mort!).  Fiica-mea si-a inghiti rasul pe care il vedeam cum ii da tarcoale, iar eu am mormait cateva cuvinte obscene in barba. Gandul ca va mirosi totul a branza, lapte, produs lactat fermentat, m-a umplut de nervi instant si mi-a sters orice urma de somn pentru urmatoarele doua saptamani, luni, ani, decenii!!! Fiica-mea a zburat in baie dupa mop sa nu ma mai auda cum am căinez, iar eu a trebuit sa-mi ridic fizicul harnic si plin de chef de smotru si sa iau la imblanzit materia vascoasa care, de fapt, s-a indepartat foarte usor cu niste apa si putin detergent. Evident ca nu era cazul sa ma panichez atat, dar stiti cum sunt unele zile in care ti-e lehamite si sa deschizi gura, ai vrea sa te adancesti intr-o loc caldut si sa hibernezi ca usii aia grasi si adorabil de puturosi ?

Abia dupa ce am indepartat nenorocirea alba, ne-a pufnit rasul si o vreme fiica-mea m-a tot imitat cum faceam cu mana cu iaurtul spart artistic. De atunci il manevrez delicat, genistii ar fi invidiosi! si nu-l scap din ochi pentru ca am invatat ca e ghidus si ii place sa se sparga in figuri… la propriu!

29 de gânduri despre „Iaurtul buclucas

  1. am luat-o, si eu! numai ca l-am imprimat pe geamul de la bucatarie, care da spre strada, si tosmai ce trecea pe acolo un convoi de inmormantare!
    iti dai seama ca vreo suta de oameni au vazut un geam curat, si in secunda doi, un geam spoit in alb? crezi ca aia a mai fost inmormantare?
    da’ stai linistita, ca nu miroase nici a lapte acru nici a branza, nu mai sunt iaurturi din alea. astea sunt suta la suta artificiale, cu un pic de proteina din lapte. nu se altereaza.

  2. Eu n-am patit-o, in schimb a patit-o sotul meu c’o sticla de iaurt din ala la 700ml. L’a luat la zbuciumat nestiind ca cineva (nu spun cine) inainte n’a infiletat bine capacul. Restul ti-l imaginezi, nu? :mrgreen:
    Hai sa ai o duminica frumoasa!

  3. copil fiind, am pățit-o și eu cu o sticlă de sana, din acelea de acoperite cu staniol… dar – apropos de ce spunea dr. Lecter – să știi că sana aceea comunistă conținea o groază de lapte adevărat, căci a trebuit să spăl covorul ce-ncepuse să miroasă ca șuba unui cioban 🙂

  4. voi cu iaurturile si sana..eu cu zarzavat pus in sticla de plastic( facut de fosta soacra),zarzavat care nu am stiut ca a inceput sa fermenteze,asa ca in momentul in care am luat sticla si am agitat-o ca sa se amestece si am desfacut dopul,totul a busit pe tavan si am ,,zugravit” instantaneu in rosu cu motive florale verzi :)).
    De prisos sa spun ce am zis despre sticla,soacra,zarzavat,etc?

  5. Bine că n-a mai fost altcineva prin preajmă. 😀 Voi lua şi eu aminte de acum, că mai am şi eu obiceiul ăsta. Spre norocul meu nu s-a întâmplat încă nicio catastrofă. 😆

  6. Faine păţanii! Eu mi-am adus aminte de una cu must. Trece într-o zi, pe la mine pe la servici, un prieten mai vechi şi îmi aduce o sticla de must (un bidon de plastic). Bucuros că voi degusta din noua producţie, l-am dus acasă, dar l-am uitat lângă uşă. Dopul era bine înfiletat, iar mustul fierbea. Când să plec a doua zi la treabă, am constatat că sticla se umflase rău de tot, gata să explodeze.. Am luat-o cu mare grijă, am pus-o într-o pungă şi am lăsat-o afară, lângă toberonul de gunoi, că n-am avut curaj să arunc „grenada”. În spatele meu, 2 ţigănuşi curioşi (tomberonişti în exerciţiul funcţiunii) şi-au băgat nasul în pungă, exclamând cu bucurie:
    – Uite mă, o sticlă de vin! În clipa aceea „bomba” a explodat şi i-a înroşit pe bieţii curioşi din cap până-n picioare! M-am uitat doar o clipă în urmă şi apoi am grăbit pasul râzând de păţania lor. Nu-mi propusesem un aşa atac terorist! 😀 Cei doi ţopăiau speriaţi de explozie. Nu se aşteptaseră la una ca asta. Mă gândeam ce-ar fi fost dacă uitam mai mult sticla în casă?

    • cred ca ar fi explodat pana la urma! si eu am uitat una in frigider, dar era doar putin in ea…a durat vreo sfert de ora pana am fasait-o cate un pic sa o pot deschide. exact cum spui: bomba chimica! 😀

      • Da, bombă chimică! Dar dacă mai ai neinspirata idee să bei din ea, îţi dai seama ce-o fi prin maţe? 😀 Ştiu eu un amic care n-a mai ieşit toată ziua din „cabina pro-tv” (wc)!

  7. Noroc ca n-au fost si musafiri sa-i fi pictat pe toti.Sa-i fi vazut cum sar pe rind sa se fereasca din calea albei licori,ca pe stadion.
    In rest,aveti inca un motiv sa rideti,sa va distrati doar voi doua ca niste fetite ce sinteti.
    O saptamina buna sa aveti,fetelor!

  8. Pingback: Bune de citit: 14-20 februarie 2011 | Dojo Blog

Lasă un răspuns

