Ma simt obosita

Locuind intr-o zona cu climat bland, cel putin pana anul acesta, mi-am dezvoltat o anumita toleranta pe o perioada limitata pentru sezonul rece. Imi inchipuiam mereu ca sfarsitul lunii februarie va mai domoli din asprimea iernii, ca zapada se va topi curand si ca soarele cuceritor va lua in stapanire pamantul si-i va incalzi si asa se si intampla! Se pare ca socoteala de acasa nu se prea potriveste cu ceea ce gasim in teren. Iata ca iarna inca ne surprinde nu numai printr-un cojoc gros de zapada, dar si printr-un ger persistent, care ne erodeaza ultimele forte si parca toate sperantele par inghitite definitiv de cerul cenusiu fara promisiuni.

Petele de zapada neagra strajuiesc fara clintire trotuarele, potecile inghetate, crengile copacilor inchise dusmanos in gramezi de zapada solidificata, te duc cu gandul la o primavara extrem de indepartata. Faptul ca am intrat deja, cel putin calendaristic, intr-o luna din alt anotimp nu arata nimic. Zambilele inghetate arata ca imprumutate din alt peisaj si parca toate stradaniile noastre de a mima un inceput timid de primavara se izbesc grotesc de un anotimp rece, gri, diform si deprimant, care nu se mai da dus odata!

Am decis ca nu ma las prada deprimarii care simt ca sta sa ma inghita! Ma voi extrage, cel putin mintal, din ceea ce ma inconjoara si voi invoca soarele, caldura, marea si plaja. Voi inchide ochii, voi deschide larg bratele si voi incerca sa cuprind zarea nesfarsit de albastra, voi asculta zborul liber al pescarusilor, zgomotul lejer al valurilor care se sparg lent de tarm si voi visa pret de cateva clipe, suficient cat sa ma incarc pozitiv si sa reusesc sa va imprastii si voua macar o farama de bucurie si buna dispozitie. Hai ca se poate! Mult a fost, putin a ramas. Trebuie si primavara aia sa vina candva, nu mai poate intarzia mult!

35 de gânduri despre „Ma simt obosita

  1. La Cluj e soare, e călduț…Dar Enya a stat trei zile cu viroză, acasă. Azi mergem la Pictură, așa că ne relaxăm! E soare, senin și FRUMOS, se simte primăvara! 🙂

  2. Starea asta mi-a fost frate si sora acum vreo doo saptamani si m-a tinut intr-o semiiarna interioara de mi-a scos peri albi…
    Taman ce ma bucuram ca sunt in a 3-a zi consecutiva in care chiar incepuse sa rasara soarele…m-am inselat, a rasarit cu recidiva o raceala…de zile lungi si valuri de toropeala de la caldura…din termomentru 😀

  3. Pingback: What a wonderful world! « Gabriela Elena

  4. Vine, vine „priiimă-iarna”, se aşterne-n toaaaată ţara, cu zăpadă şi gheţuş, hai copii pe derdeluş! 😀
    Ha, ha! ştiu că nu vă place adaptarea asta. Vă rog să nu aruncaţi cu zăpadă în mine! Că încă mai este destulă afară.

  5. Pingback: Petiţie pentru primăvară « Blogul lui Teo Negură

  6. Pingback: Duzina de cuvinte. Un cuplu invidiat « Mirela Pete. Blog

  7. mai ştii, pe vremuri, era o melodie… soare cu dinţi, de ce mă minţi? hai că minciuna soarelui poate fi suportată mai uşor decât a oamenilor, nu? (azi era atât de ger, dar i-am dat cu flit iernii: nu are cum să mai fie stăpână! aşa m-a asigurat un coleg, care mi-a spus că a vorbit la telefon cu primăvara şi ea l-a liniştit: „mai e puţin”. nu l-am contrazis: puţin până ce… până vine ea, până pleacă iarna, până … important e că … mai e! dar puţin! 🙂 )

Lasă un răspuns

