In vizita la Afrodita

In urma ideii lui Alexandru, m-am gandit sa n-o uit tocmai pe Afrodita din lista celor care m-au fermecat in Cipru. Adevarul este ca oamenii acestia stiu sa valorifice fiecare coltisor care semnifica ceva sau e legat de vreo legenda locala imaginara sau cu radacini reale. Am parcat langa o babuta care vindea mandarine si am luat pieptis cararea care ducea la grota unde se primenea Afrodita. Ne-a placut sa ne inchipuim ca satula de sarea din mare, a cautat un ochi de apa dulce, unde sa se scalde ferita de ochii pofticiosi ai muritorilor de rand. Drumul urca serpuitor printre maslini salbatici si vegetatie cu cateva flori, insa care dadea un aer de prospetime peisajului, o adevarata oaza de liniste si unde am presupus ca vara, e si racoare. Am ajuns iute la un fel de grota, inconjurata de plante cataratoare, o apa care susura delicat, coborand intr-un fel de lac micut. De jur imprejur erau tot felul de fundite, care marcau dorintele celor care trecusera pe acolo si isi pusesera sperantele in rezolvarea cu ajutorul Afroditei, a problemelor, de obicei cu substrat romantic. Mi-as fi dorit sa pot sa cred in solutionari atat de simpliste. La intoarcere am privit imaginea marii sub un cer neprietenos, capatand nuante verzui sau cenusii, amestecandu-se indecis cu norii.

Drumul a continuat de-a lungul coastei, ravasita de valuri dantelate, o spuma de o delicatete si finete deosebite, nu degeaba spune legenda ca din ea s-a nascut Afrodita. Am surprins cateva imagini cu rocile zeitei de la distanta si dupa cateva curbe, ne-am oprit pe o muchie de stanca unde ne-a fluturat puternic vantul. Un tunel scurt pe sub sosea, ne-a condus langa cateva stanci de dimensiuni impresionabile, unde tinerii casatoriti merg sa-si sigileze juramintele de credinta. Vremea era destul de ranchiunoasa, iar marea izbea cu putere stancile aducatoare de noroc. Un usor uruit insotea fiecare val care se retragea lent spre mare, revenind cu putere sporita peste putin timp, intr-un ritm nestiut. Am privit in larg lasand vantul sa-mi curate gandurile si am pasit alaturi de spuma filigranata, inchipuind modele de dantela indelung migalita. O boare fina de stropi mi-a udat fata si in scurt timp am gustat marea simtindu-ma acceptata si salutata cu drag, ca de un prieten vechi care ma asteapta mereu.

Ne-am desprins cu greu din ipostaza romantica, inapoi in viata reala, dar e de stiut ca tot ce e frumos dureaza putin. O saptamana frumoasa tuturor!

26 de gânduri despre „In vizita la Afrodita

  1. Ai, ai, ai! Ai știut că o petrecere faină, cum a fost cea de ziua mea, trebuie să se încheie cu un răsfăț cipriot! ”O boare fina de stropi mi-a udat fata si in scurt timp am gustat marea simtindu-ma acceptata si salutata cu drag, ca de un prieten vechi care ma asteapta mereu.”. M-ai convins! Vreau să gust și eu marea aceea, că Adriatica am gustat-o zilnic, atât era de curată! Și dacă te-a acceptat, sigur mă va accepta și pe mine, pentru că marea îi acceptă pe cei care-o iubesc. Anca, să avem o săptămână bună și foarte bună! Ține-mi pumnii ca-n studenție, că de data asta am examen nu ca studentă, ci cu…studenții. 😉 Dar despre asta altă dată, acum e marea și Afrodita și tu, că erai acolo și păreai foarte fericită. 🙂

    • mirela iti doresc succes maxim in confruntarea cu studentii, dar dupa cum te stiu sigur ii dai pe spate 😉
      sa avem o saptamana excelenta, aici se anunta o zi frumoasa, miroase a primavara!

      • Mulțumesc Redsky, am început foarte bine dimineața și săptămâna! Așa cum spui, o să-i dau pe spate! După care voi posta noutăți semnate Dexign, unde noi muncim că doar e al nostru!
        Frumoase imagini, plăcute amintiri. Anca, te felicit. dacă nu știi pentru ce, așa, pur și simplu! Și îți mulțumesc! Dacă nu știi pentru ce, o să-ți amintești. O zi absolut fermecătoare nouă, celor care facem, nu doar zicem. Spor la treabă! 🙂

      • mirela, nu trebuie sa-mi multumesti, eu n-am facut nimic, tu ai facut! si sper s-o faci in continuare la fel de bine si frumos! 🙂

  2. 🙂 ce frumoase amintiri ai tu din cipru! imaginea mea preferată este a treia, cea cu cerul… mă uit când la ea, când la zăpada de afară şi zâmbesc.
    o săptămână bună si ai.

    • priveste cu atentie zapada, ca nu mai dureaza mult! simt eu asa in aer 🙂
      cu imaginea a3a e o povestioara simpatica: coboram spre mare, relieful destul de abrupt si la fiecare curba soarele mai iesea putin din nori. am disperat soferul: stai sa pozez acum, stai ca uite a mai iesit putin, stai uite ce frumos se vede! la final a iesit imaginea ce a fost inaintea florii de cires, pe pagina principala. cred ca ar fi interesant de facut un post cu norii astia. sa vedem…

      • da, da… exact asta mă gândeam, la cerul tău, ai prins ideea! 😉
        ştiu că zăpada nu va mai dura mult, e normal, ba chiar o să zâmbesc şi eu primăverii… deocamdată însă ninge.

  3. tare frumoase imagini şi impresii! Mersi frumos! Eram tare curios să ne povesteşti şi despre Afrodita.
    Am reţinut ceea ce ai subliniat atât de bine: că ciprioţii (şi grecii, că tot de-ai lor sunt) ştiu să valorifice orice locşor ce se leagă de legende, mituri sau evenimente din trecut. Şi au numai de câştigat. Iar vizitatorii au sentimentul că au văzut atâtea locuri şi lucruri minunate.
    Câte nu am avea şi noi, românii… Ca să nu mai spun ce ţară frumoasă am putea să arătăm altora. Nu ştiu de ce nu ne pricepem deloc. Nu vrem sau chiar nu suntem în stare? Păcat…
    O zi cât mai frumoasă îţi doresc!

    • avem si noi, dar nu avem pe nimeni interesat sa valorifice nimic, decat ce intra in buzunarul propriu.
      ma bucur ca ti-a placut, locuri frumoase si amintiri placute 🙂
      ziua a fost superba, acum ninge iar!!!

  4. N-am fost inca in Grecia. Insa la cat de frumos le povestesti, mai ca-mi vine acum sa ma duc sa iau un bilet. 🙂
    O seara frumoasa sa ai!

  5. Pingback: oooo… pt! « psipsina

  6. Se vede treaba ca iti cam place sa calatoresti si asta din voluptatea cu care povestesti. Cred ca ne-ai convins pe cativa dintre noi, ca merita sa incercam si o destinatie cipriota.

Lasă un răspuns

