Invitatie la petrecere

Daca tot vorbeam ieri de cadouri si suntem inca in zona seismica a lui 8Martie, m-am gandit sa va istorisesc care e ultimul trend in materie de invitatii la sarbatorirea unei zile de nastere.

In primul rand se ia una fotografie a sarbatoritei si se alege textul care va fi asezat cu grija peste, in ideea sa nu-i stricam freza fericitei posesoare a unei varste care nu se precizeaza, dar incepe cu 4…  O fi 49? Da, stiu sunt usor rautacioasa sau mai degraba invidioasa, pe sotul asteia, care ii organizeaza o petrecere surpriza! Intai  se stipuleaza ziua si locatia, apoi se sugereaza pe un ton hotarat ora: 20.30, pentru ca la 20.45 „sosesc eu cu fericita” nesurprinsa inca. Buuuuuuunnnnnnn. Apoi urmeaza o chestie extrem de dulcica: daca nu ai idee cam ce ai putea sa-i aduci cadou, stie sotul! Doamna si-ar dori un laptop Mac si urmeaza modelul cu litere, cifre- nu ne intereseaza, la care se poate participa cu sume intre 20, 30 sau chiar 50euro. Da, vorbim in moneda europeana, pentru ca gazdele sunt „putin plecate” in Germania, de aici si modul diferit de abordare al problemei. Apoi se va scrie o felicitare comuna pe care vine scris cu diferite culori numele participantului, in functie de suma care a rupt-o de la gura familiei, negru cei cu 20, argintiu cei cu 30 si auriu cei cu 50. Au scapat din vedere ce se intampla cu cei care dau 100 sau mai mult!

Ideea in sine mi se pare simpatica, insa modul de abordare, e usor brutal sau cel putin asa imi suna mie, ca o sensibiloasa ce sunt. Imi amintesc de sotul elvetian al unei prietene care ne propunea noua, tuturor amicilor ei, sa nu-i cumparam nimic daca dorim sa-i facem un cadou de ziua ei. Pentru ca ei vor o excursie la Paris, nu au bani foarte multi si ar dori sa le dam numerarul.

Se pare ca strainii vad diferit modul de cadorisire, sunt mai putin interesati sau nu au ocazia sa afle gusturile persoanelor sarbatorite si le ofera vauchere de o anumita suma, cu care acestia isi pot cumpara ce doresc. Pana la urma se poate considera si aceasta o evolutie, decat sa ti se umple casa de lucruri inutile, sa mergi sa te rasfeti singur. Totusi, nimic nu mi se pare mai dragut decat sa primesc ceva ambalat, pe care sa-l deschid cu nerabdare si din care sa apara un lucrusor pe care mi-l doream de mult timp, dar nu am apucat sa-l cumpar. E un fel de surpriza a anticipatiei, care e egalata doar de bucuria descoperirii. Poate ar fi timpul sa las sentimentalismele desuete de o parte si sa ma aliniez la noile tendinte, ce parere aveti?

22 thoughts on “Invitatie la petrecere

  1. Așa știu că e și la americani.
    Sunt magazine specializate, unde poți lăsa lista de cadouri dorite. Le trimiți invitaților adresa acelui magazin, invitații se duc, consultă lista, aleg un cadou după buget, preferințe, și gata. Plus că se taie de pe acea listă, ca să nu se repede cadoul. Și la nunți se practică asta mai mult la ei.

    Într-un fel e bine, e practic, adică în loc de cadouri care nu îți plac, poți primi lucruri pe care ți le dorești cu adevărat și le vei folosi.
    E rău că nu mai e surpriza și sufletul ăla pus în căutarea unui cadou…
    Cum zici și tu.
    Acuma… fiecare cum vrea.
    Dar mie la partea cu nunțile mi se pare bine așa; mai ales ca la ei se practică mai mult cadourile (deși am auzit de la americani o fază tare cu trebuia să îți plătești invitația la nuntă, care era simbolic exact cotă parte din costul nunții 😆 ) și nu ai vrea 20 de seturi de veselă și 15 vaze.

    • suna logic in cazul nuntilor si cu siguranta in cazul sindrofiilor spectaculoase, cum o banuiesc eu pe asta ca va fi. degustibus 😉
      depinde mult de stofa din care sunt croite gazdele si invitatii…

  2. In Nord America e cu gift certificate, care e un card cu valoare diferita. Orice magazin are asa ceva, dar sunt valabile doar pentru magazinul respectiv. Problema e ca trebuie totusi sa stii ce magazin prefera sarbatorita. De aceea, noi romanii punem banii in plic, 50 de pereche si fiecare-si cumpara ce-i place sau ce are nevoie. E mult mai practic si te scuteste de o corvoada si pe tine si pe andrisant. 😉 Evident ca pe linga bani, te duci cu o sticla de ceva si un buchet de flori. Dar astea-s obiceiurile noastre ale romanilor. Canadienii se duc cu ceea ce vor sa bea si atit, adica se duc cu sase sticle de bere, de exemplu. E foarte adevarat ca petrecerile lor se rezuma la taclale in picioare si la legume cu un deep si poate, ceva senvisuri sau pizza.
    Daca li se scoala sa danseze, dupa „petrecere” pleaca la un bar.

    • e un cu totul alt mod de abordare al problemei. nu spun ca e rau, inca nu stiu daca imi place varianta asta. ceea ce intuiesc eu e ca spre asta mergem si noi, mai putin sentimentalism si mai practic. bani sa fie ca gasim noi cum sa procedam cand trebuie sa cadorisim pe cineva.

  3. in Germania (cel putin aia pe care o cunosc eu) la zile de nastere cadourile sunt foarte minimaliste si sunt ambalate frumos, cum spui tu. 🙂 In schimb ceea ce spui tu cu pusculita in care fiecare contribuie se intimpla la nunti. Ce mi s-a intimplat mie: la o nunta mirii au creat o pagina pe net unde pur si simplu plateai cu cardul de credit. La fel de bine puteau sa ne dea contul din banca dar probabil au vrut sa indulceasca un pic treaba. La alta nunta mirii au specificat citeva magazine de unde probabil vroiau sa-si ia chestii utile pentru viata ce avea sa inceapa …

  4. eu sunt mai de modă veche, redsky. eu mai cred în bucuria gestului și în buna cunoaștere a celui pentru care cumpăr un dar. îmi place să știu cam ce gusturi are persoana respectivă, cam ce preferințe are, înainte de a dărui. și nu, nu îmi place să dau ori să primesc bani. prefer cărțile, de departe, autori despre care știu că sunt pe gustul sărbătoritului și pe marginea cărora nu scriu niciodată nimic (doar autorul poate scrie pe o carte, eu așa cred) ori obiecte care să rămână în timp și care au mai degrabă valoare sentimentală. o pisică-bastet din lemn negru, numai bună de pus pe birou, le amintește prietenilor mei că mă gândesc cu drag la ei, de exemplu. o cană din miezul căreia îmi zâmbește o pisică este un dar de la un prieten special și din care mi-e drag să beau ceaiul.
    un suport de lemn, album pentru pentru fotografii este darul pe care îl am pregătit pentru ziua de naștere a cuiva pe care îl vom sărbători curând.
    dar… se schimbă lumea… ne vom schimba și noi? nu m-aș simți prea fericită dacă de ziua mea aș primi un televizor, dar am țopăit de bucurie pentru că am primit o jucărie de pluș. (va fi cândva un post cu jucăriile mele)

    • inteleg perfect ce spui pentru ca si eu simt la fel. pe de alta parte uneori mor incet de grija si stres, cand desi tin la persoana respectiva nu ii stiu suficient gusturile si nu stiu spre ce sa ma indrept. cel mai usor mi-e sa solicit cadouri si sa fug de raspundere cand trebuie sa intorc gestul 😀
      glumesc, ador sa vad o fata suprinsa in mod placut!

  5. Sa te uiti in ochii omului,sa-i pui cadoul in mina si sa-ti astepti cadoul tau-bucuria reala la vederea a ceea ce i-ai daruit.Asta nu poate fi inlocuit de nimic.Poate ca altfel e mai practic,dar noi cind sarbatorim pe cineva sintem cu sufletul cu el si asa vrem sa raminem-nu ca o excursie la iarba verde unde socializezi cu ceilalti campati prin preajma si eventual le oferi din lemnele pe care le-ai cules din padure…

    • buna comparatie cu socializarea la iarba verde. cred ca cei de afara sunt mai reci in manifestari. inca nu stiu cum e mai bine, cu cat simti mai mult cu atat poti fi mai dezamagit. daca te distantezi, toate sentimentele pierd din intensitate si cele rele si cele bune 😉

  6. Gata, ne aliniem! Urmatoarea aniversare, care ar veni la rand dupa vreo 35 de ani dupa prima, o sa fie cu invitatie si cu precizari clare, in privinta cadoului. mentiunea speciala va veni ca un topor: puteti doar sa trimiteti cadourile pe adresa….si sa nu va stresati cu prezenta. Ne-om intalni vreodata pe strada sa va multumesc si sa va pup cu drag!

  7. Un dar e ceva foarte prețios. Nu suport darurile luate ”în drum spre casă”. Nu agreez nici ”uite banii, ia-ți ce vrei!” E rece, distant, lipsit de sentiment și de prețuire. Un dar e aproape ca o declarație de iubire, de prietenie, de amiciție, de apreciere sau de mulțumire! Sunt atentă și ce flori aleg. Ce să mai vorbim de …dar (cadou). Firește că depinde și de persoană. Încerc să aflu cam ce gusturi are, dar cred în puterea gestului, a prezentării și originalității cadoului făcut. Îți dau un exemplu: (am convingerea că, prietena noastră, Aurora-Stropi de Suflet, nu se va supăra că pomenesc despre asta). Ea locuiește pe o stradă cu nume de floare. Ei bine, cu o anumită ocazie festivă, i-am trimis o cutiuță cu parfum solid, soliflor, extras din floarea al cărei nume îl poartă strada ei. Nu era scump, dar i-a fost și îi este ei scump! 🙂
    Nu-mi place răceala vestică. Mă lovesc tot mai des de ea…Prefer căldura umană.
    Anca, iată ce îți las:
    http://mirelapete.dexign.ro/2011/03/%C8%99i-totu%C8%99i-arta/
    E de la Gina-Incertitudini. Dacă vrei, te invit să o preiei. M-ar interesa, sincer. 😉
    Weekend minunat!

      • Mulțumesc! Recunosc că orice mi-aș fi imaginat, numai asta nu! Și Enya mea scumpă, după trei ani de balet a trecut la dans aerobic și înot, deoarece a ajuns la 1,65 m. Semănând cu Xaba și familia lui, care au peste 1, 90 m, cred ca te va ajunge ca înălțime, dar așa e acum frumos și modern! Are o colegă suedeză de 1, 75 m …deja! 🙂

  8. Daca ai multi invitati ii imparti in doua categorii: la o parte le spui ce ti-ai dori cadou, si pe cealalta o lasi sa iti aduca cadouri de care sa nu stii. Ambalate frumos sa iti starneasca curiozitatea pana le deschizi.

  9. eu o sa zic doar ca mie nu-mi plac surprizele. ma enerveaza de ma umplu de spume. daca vrea cineva sa-mi strice ziua, il invit sa imi faca petrecere surpriza si sa-si pregateasca pe urma fundul de tabaceala 😀

  10. Mai au sa-si sarbatoreasca ziua lunar…si-si acopera si toate golurile ramase de la criza…
    Subscriu ideii Lectaritei…cu un singur amendament : pe strada cand ne intalnim nu ne pupam si ne pasam doar biletelul cu urmatorul cadou…evident cu Multumescul soptit cu buzele tuguiate…

Lasă un răspuns

