Ponturi cand zbori cu avionul

Departe de mine de a fi un expert al acomodarii cu acest mijloc de transport, ador sa zbor, indiferent de cate goluri de aer prinde „zburatoarea” pe traseu si astept cu nerabdare orice desprindere de pe sol si plutire cu capul printre nori. Iata cateva chestii pe care incerc sa nu le uit, pentru a-mi face sederea cat mai placuta:

1. Obtinerea unui loc la geam cu vizibilitate buna, de preferinta nu in dreptul aripii. In cazul in care prinzi un cer exploziv in toate culorile asfintitului,  munti pudrati cu zapada, campuri alternand culturi diferite ca niste covoare orientale rasfirate cat vezi cu ochii, iti vei roade manichiura chinuindu-te sa scoti aripa sau motoarele din cadru. Daca e ceata, se cheama ca te-ai agitat degeaba!

2. Niste casti atasate de un device ce produce muzica. In cazul nefast in care nimeresti  un bebelus nervos care refuza sa doarma si va incerca sa se faca remarcat, ai mai multe sanse sa-l ignori, ascultand ceva ce poti sa alegi. La final efectul e cam acelasi, ori te zapaceste volumul sonorului tau, ori al vecinilor.

3. Guma de mestecat (achizitionata din timp, ca-n aeroport e la pret dublu, ca orice alt produs de ingurgitat) te fereste de infundarea neplacuta a urechilor si treci pe nesimtite la decolare de diferenta de altitudine.

4. Evita discutiile cu cei alaturi de care esti situat pe scaun, daca sunt nevorbiti sau cicalitori, te-ai invartit de o conversatie continua de care nu ai cum sa scapi pana la aterizare ( nu e un caz de urgenta majora, nu primesti parasuta pentru asta!).

5. Daca ai un copil mic pe scaunul din spate care da din picioare la fiecare trei secunde, se cheama ca ai ghinion clar. Ai urcat cu piciorul stang in avion! Tragi ceva alcool tare sa devii imun, ori iti schimbi locul, altfel in momentul in care zgomotul de fond al motoarelor te va conduce usor in lumea viselor, vei fi trezit brusc de un ghiont indesat cam pe acolo unde te-au durut ultima data salele. Depinde cum stai cu inima, ori ramai treaz toata calatoria, ori te obisnuiesti.

6. Daca ai un nesimtit in fata care-si da pe spate scaunul la maxim, se cheama ca te gasesti intr-un alt caz tipic de ghinion masiv. Insotitoarea de zbor il va atentiona zambind, el nu va reactiona, iar tu vei sfarsi tinandu-l in brate pe respectivul, pana la indreptarea scaunelor la aterizare. Daca zborul e scurt, ai instinct matern dezvoltat si nu ai nevoie de prea mult  loc, merge. Daca nu… ramane la latitudinea ta sa te descurci, in functie de cum stai cu masa corporala, tehnicile de lupta verbala si metodele de intimidare.

7. E bine sa-ti rezolvi necesitatile inainte de a urca in avion. Am facut greseala odata sa ignor acest aspect si cand am intrat in cabina minuscula, in care nu aveam loc sa-mi ridic capul fara sa ma izbesc de tavan si sa ma rasucesc fara sa-mi rotunjesc coatele, a trebuit sa ma descurc ca un elefant intr-o cutie de chibrituri necapitonata. Am iesit cucuiata si chircita din spatiul ala infinitezimal.

8. Nu e bine sa refuzi cand ti se ofera ceva pe care l-ai si platit, de altfel. Daca te simti bine zburand cu avionul, gustaricile si un ceai sau o cafea cad la fix, scutindu-te sa-ti bati capul o vreme cu umplerea stomacului. Toate sunt ambalate de asa maniera incat sa-ti fie usor sa le manevrezi, surprinzator! si daca avionul trepideaza nitel, nu se varsa nimic.

In speranta ca va veti bucura de fiecare zbor exact cum o fac si eu, va astept daca aveti completari sau istorii edificatoare, amuzante sau mai putin!

37 thoughts on “Ponturi cand zbori cu avionul

1. Urasc zborul cu pasiune, dar din pacate n-am de ales, asa ca zbor. Nu cred ca eram bun de cocor sau albatros. As fi murit inghetat prin vreo delta. Asa ca pentru mine nu conteaza cine-i in dreapta, cine-i in stinga sau daca am un window set. Nesiguranta evidenta ma streseaza si stresat calatoresc pina la terminal.

• vai ce nasol trebuie sa fie! eu n-am nici un stres si daca nu e nimic de vazut pe geam, ma leagana zgomotul motoarelor si dorm ca un pui, un adevarat somn de navetist, cu capul cazand la 5min. ultima data am disperat-o pe doamna de langa mine, nu dormisem toata noaptea, am avut legatura proasta si am stat 7ore in aeroport in bucuresti, eram rupta de somn si mergeam direct la lucru. am adormit cat inca nu decolase, dar imi tot pierdeam pozitia stabila si cred ca am speriat-o pe saraca vecina de scaun 😀

2. Parcă am fi gemene. Ador să zbor!Din fericire și Enya, dar și Xaba (chiar și mama, dar mai ales soacra, acum e taman în Belgia, fericita!) preferă avionul , oricărui alt mijloc de transport. Așa că, par avion cu familia!
    Primul meu zbor cu avionul a fost împreună cu mama și cu colegii ei medici, la Moscova, într-un Tu-104, undeva la peste 2000 m altitudine, deasupra norilor, o feerie! Măi ce mi-a plăcut! Era înainte de revoluție, nu se prea zbura, iar în avion ne serveau constant cu sticluțe de cognac (le dădeam mamei), bomboane acrișoare și sucuri la cutie, plus gumă de mestecat foarte bună. Era și mâncare în zeci de alveole pe tăvițe, foarte bună, dar prea multă! Eram cu adevărat fericită, mai ales că și de Moscova la Leningrad (încă se numea așa) tot par avion s-a călătorit. Erau mulți americani, vestici dar și estici, mai ales japonezi. După 1990, am zburat cât de des a fost cazul. În Corfu, Franța de două ori, Anglia, Olanda, etc etc. Îmi plac aeroporturile, bagajele, rezervările de bilete, destinațiile, atmosfera de zbor. Dar trebuie să recunosc că din autoturism vezi mai bine peisajul. Mă bucur că am străbătut o bună parte din Europa cu mașina, având astfel ocazia să-i savurez farmecul. Și să oprim în ce orașe am vrut. La sfaturile tale, aș adăuga și că, dacă ești la primul zbor, trebuie să ai grijă pentru a preîntâmpina un eventual rău de avion (Pe care noi nu-l avem, dar tot ne-am luat măsuri) si pentru a te simți cât mai comod pe tot parcursul călătoriei. Ai grijă cum te îmbraci, lejer și comod, grăbește-te să faci check-in pentru a putea să îți alegi tu locul. Cere un scaun la geam, priveliștea va fi deosebită! Lucru menționat și de tine. Pentru a avea mai mult loc pentru picioare și eventualele bagaje de cabină, cere locurile din dreptul ieșirii de siguranță. Acel rând de scaune este totdeauna mai depărtat de cel din față. Și acum, zbor plăcut și sigur! Weekend bun de excursie, Anca! 🙂

• ma bucur ca suntem pe aceeasi lungime de unda 😉
      aici se anunta vreme de hibernat, ploaie si putine grade. poate intre doua dusuri, facem si o plimbarica, mai vedem.
      o zi frumoasa, mirela!

3. Pingback: Margareta Sterian sau spiritul iscoditor « Mirela Pete. Blog

• mai degraba cred ca tu o sa razi. la mine ala se numeste ranjet. asta daca nu am norocul sa fiu lulea.

• imi amintesti de fiica-mea vara trecuta. cand a vazut ca ne arata vestele de salvare s-a albit. cand au inceput niste turbulente usoare, nici nu mai misca. cand au inceput copii mai mici sa zburde pe culuar mai ca nu i-a luat la bataie. n-am indraznit sa rad decat dupa ce am aterizat, sa n-o isterizez mai rau, dar a fost absolut totala. nu auzea si nu vedea nimic! 😀

4. nu imi place sa zbor cu avionul si exact ca papa..imi tremura chilotii pana ma vad din nou pe sol…dar nici nu sunt exagerata.
    cat despre punctul 7,cel cu toaleta,o singura data mi-a fost de ajuns,ai perfecta dreptate si ai redat exact :))

5. eu prefer de departe maşina. dar am imagini şi amintiri superbe din avion, fotografiate sau filmate, cu vulcanul etna fumegând şi mediterana înspumată. sunt locuri unde este necesar să foloseşti avionul pentru a ajunge, chiar nu am probleme cu acest mijloc de transport, dar,aşa cum am spus, prefer de departe maşina… 🙂

6. cred ca ghinionul maxim se intimpla atunci cind zbori pe distante mari si e vreun avion din ala cu 3-4-3 locuri si tu esti intr-unul din alea 2 locuri din mijloc, de pe rindul cu 4. In rest, utile sfaturi. Cu unul nu sunt de acord insa: cind vei mai pati vreodata ca ala din fata ta sa se dea maxim pe spate, sa stii ca as putea fi eu. De aia e facut locul ala, ca sa se dea maxim pe spate. De altfel asta vine in contradictie cu punctul 8, adica ai platit pentru el! Si tu poti sa te dai maxim pe spate si tot asa … Dar asta are si parti bune: daca se va intimpla sa stau in spatele tau, cu siguranta nu te voi atentiona sa te ridici! 🙂

• am omis sa-ti spun ca abia imi incap picioarele si asa intre scaune, oricat m-as da pe spate, tot n-am loc 😀
      nici eu n-am atentionat doamna din fata mea, mi-era prea somn.

• chiar si asa, ala din fata a platit pentru locul care include „datul pe spate”. Acum bulangii astia de la companiile aeriene au inclus optiunea „extra leg room” pentru picioare lungi. Profita de ea! 🙂

• adevarul e ca am zburat doar pe distante scurte, nu mai mult de doua ore, asa ca si daca il tin pe ala din fata in brate tot drumul, supravietuiesc 🙂
        bine de stiut pe viitor!

7. Personal, prefer teleportarea in schimbul zborului, dar…. nu-mi permit, pana una-alta. 🙂 Avand un sot fooooarte inalt, de obicei solicitam locuri la iesirea de urgenta, si ne permitem si cateva pozitii mai relaxate, nu doar aia cu genunchii la gura, pe care o practicam cand primim locuri normale. Dezavantajul e ca, daca obtii un loc la iesirea de urgenta, esti instruit, pret de cateva minute, cum sa procedezi in situatii de criza- manevre de deschidere a usii, evacuare rapida etc. si sincer, m-am cam plictisit sa-mi incep vacantele cu un instructaj de genul asta, pe baza de voluntariat. Dar uite, aflu cu surprindere ca exista si optiunea pentru ”picioare lungi”, asa ca o sa ne interesam data viitoare. A, si un ultim pont: evitati destinatiile lungi, alegeti-le doar pe alea care nu va dau batai de cap! 🙂 Smart, nu?

8. Citind recomandările tale, mi-am amintit de toate situaţiile în care am mers cu „zburătoarea” (cum fain îi spui tu aeroplanului 😀 ). Nu ştiu cum se face (curat ghinion!) dar am nimerit de fiecare dată doar loc lângă aripă, de nu mi-a scăpat nicio huruială de-a motorului.
    Prima dată când am mers (în 1990), era o cursă internă şi m-am „delectat” cu un „superb” Antonov, care făcea ca un tractor pe câmp şi scârţâia din toate niturile! Lângă mine era un nene puţin „afumat”, care făcea numai glume (proaste), anunţându-ne că s-a terminat benzina, că urmează să ne punem paraşutele, să ne scriem ultimele dorinţe, că şi-aşa ne prăbuşim, dar măcar să cădem în zăpada de pe munţi, că e mai moale şi…tot din-astea până la Bucureşti! Mai încolo era o doamnă înfricoşată, care suspina şi ofta făcându-şi cruci de la cele auzite! Eu… nu ziceam nimic, dar mi se gogonaseră ochii în orbite de încordare. Când am scăpat şi am aterizat, am făcut o tură şi cu un tramvai, atât de hodorogit, încât mi s-a făcut dor de ..Antonov!
    Fain cu avionul! 🙂

• alex, ce m-ai facut sa rad! cred ca daca eram langa ala ma capiam de ras 😆
      degeaba, tot romanii nostri sunt mai interesanti! vesticii astia atat de controlati si afectati nu fac spectacol!

9. Am zburat de foarte multe ori, dar ghinioane ca cele descrise aici nu am avut niciodata 🙂
    Toate zborurile au fost agreabile. Primul meu zbor a fost Sibiu-Bucuresti si retur, pe când aveam 12 ani: cel mai lung a fost München-Hurghada/Egipt, 5 ore jumate… Am avut noroc!

10. I hate flying!!! Doamne, eu sunt zodie de pamant, nu sunt in siguranta daca nu ma sprijin cu picioarele pe pamant. Am avut copil isteric, langa mine, dar l-am linistit in 10 minute. Sunt un adevarat Lecter, cand am ca vecin un copil in avion. Din 3 strambaturi l-am facut sa doarma. Acum doi ani am preluat chiar comanda avionului, intr-un fel…hi,hi! Era un bou care se lasase la mine in brate cu scaunul, si mai si sforaia. Eu n-am chef de casti in urechi, deoarece daca nu am simturile conectate, nu ma pot orienta si devin nervoasa. Desigur, cum ai spus, stewardesa a zambit si a incercat sa-i reduca inclinatia scaunului, dar el , ca un nesimtit, dupa ce a plecat aia, s-a intins din nou. M-am ridicat, si i-am atentionat pe pasagerii din lateral spate si pe cei din fata noastra, sa se uite la dobitoc cum sta ca un haidamac. Am spus si in engleza, asta. Aia s-au uitat mai intai ciudat la mine, apoi si-au fixat ochii pe el si animalul, dupa 3-4 minute de supliciu, si-a fixat regulamentar scaunul si nici somnul nu l-a mai luat. La coborare, m-a injurat, iar eu i-am zis doua cuvinte din cate 4 litere.

• :))))))))))))))) cred ca ar fi amuzant sa zbor cu tine. dar nu m-ai lasa sa rad, prevad!
      important e sa te descurci in orice situatie.
      am ramas si acum ca si atunci cu o usoara nedumerire: daca scaunele alea au optiunea de a se da pe spate, il ignori pe cel din spate pentru ca tu ai platit asta sau tii cont si de pozitia lui cand te extinzi? acum ma gandesc ca daca nimeresc vreunul prea extins, pot sa-i scap din cand in cand din greseala cateva picioare in scaun, daca si asa nu prea incap 😀

11. Urasc sa zbor, doamne cat urasc chestia asta!! Dar n-am ce face, cand trebuie , trebuie.
    N-am avut ani de zile probleme cu zborul pana odata, venind de la Londra, toate bune si frumoase, se vedea Otopeniul, se lasase trenul de aterizare, cand, deodata am intrat intr-un nor negru, era o furtuna la sol si a inceput mamica o zgaltaiala de am zis, gata, pana aici mi-a fost! De atunci mi-e frica sa zbor de mor si indiferent cat dureaza zborul, nu mananc, nu vorbesc, nu ma uit pe geam si stau numai in pozitia fatului, picioarele incrucisate si stranse sub scaun, pumnii stransi si tinuti la subtioara! Stiu, e ridicol, dar asa parca sunt un pic mai linistita. In avion sunt complet ursuza si antisociala. N-am in cap decat sa ajung jos si sa-mi aprind doua tigari, una dupa alta.

• asta se numeste telepatie: eu la tine, tu la mine 😀
      hmmm, imi pare rau, eu am luat zgaltaielile ca si cum as fi cu masina prin gropi…nu m-am gandit niciodata la rau, la ce inaltime sunt si ca nu mai ramane nici de analiza din mine. voi fi fost pasare in vreo alta viata, cine stie?

12. Pingback: Poveste parfumată între bloggeri. Parfumul celei mai frumoase vacanțe « Mirela Pete. Blog