Duzina de cuvinte:Senectute(III)

Sentimentul de liniste ma invaluia placut si amintirile incepura sa curga lin acompaniate ritmic de un film de spuma ce se imprastia familiar pe tarm, disparea topindu-se in nisipul fin, pentru a reveni cu o noua suflare in evantai, abia atingandu-mi talpile goale. Privind acum, la o varsta ferita de un eventual pericol al pasiunilor prea arzatoare, ma intreb  daca a fost etic cum am procedat atunci, parasind o relatie care ma sugruma, incercand a solutiona o criza majora, care ameninta sa ma sparga definitiv in fragmente pe care nu as mai fi reusit sa le adun.

In seara in care ma hotarasem sa-l parasesc, am ratacit ore in sir pe mal, poate de aici amintirea, dar nu cu starea calma de acum, ci cu furia, deznadejdea si lipsa de speranta a unui psihopat cautand cu disperare o iesire dintr-un labirint emotional obositor si fara rost. Lumina difuza a asfintitului facea ca delimitarea cerului de mare sa fie inexacta dar privirea mea se incapatana sa caute exact limita de demarcatie, ca si cum gasirea ei ar  solutiona problema. Este posibil ca privirea mea fixa, singuratea si aspectul ravasit sa fi atras atentia unui grup ce zacea rasfirat in tacere pe nisipul care inca radia caldura soarelui strans pe parcursul zilei. Stiam ca-s salvamontisti, ii auzisem povestind cu o zi inainte, aproape adormita si nu retinusem decat o istorie cu un accident, ceva necurat, aproape inexplicabil si pana la urma lasat sa fie rezolvat de trecerea timpului.

Unul dintre ei s-a apropiat si s-a asezat pe o stanca in bataia brizei. Avea  camasa de in mototolita in mana, iar torsul bronzat se reliefa frumos , conturat de soarele care se adancea cu fiecare secunda in mare. Sa fi fost intentia laudabila de a-mi tine de urat sau un anume magnetism pe care il au oamenii care sufera si se atrag fara cuvinte? Am asistat la spectacolul final al ultimelor raze in liniste, iar sentimentul ca undeva in apropiere mai exista cineva m-a facut sa ma simt dintr-o data bine. M-am ridicat aproape amortita si am zambit vazandu-i privirea linistita si intrebatoare. Vazand ca nu scoate nici o vorba am inclinat din cap in semn de plecare si m-am indepartat agale. Dupa un timp m-a ajuns si mi-a sugerat sa-l insotesc impreuna cu prietenii lui la o terasa in apropiere, unde bautura, dansul si oamenii m-ar fi facut sa uit de golul rece pe care-l simteam in interior de atata timp…

Textul face parte din Provocarea papala de sambata „Duzina de cuvinte”. Texte pe aceeasi tema gasiti la:

http://v2valmont.wordpress.com/2011/03/18/duzina-de-cuvinte-adunarea-prin-scadere/#comments

http://pisica07.wordpress.com/2011/03/19/duzina-de-cuvinte-de-la-real-la-manschaft/#comment-2950

http://scorpio72.wordpress.com/2011/03/19/duzina-de-cuvinte-sfidarea-mortii/#comment-1890

http://labulivar.wordpress.com/2011/03/19/duzina-de-cuvinte-7/#comments

http://anaveronica.wordpress.com/2011/03/19/necurat-si-etic-al-saptelea-episod-din-elucubratia-cu-12-zombi-si-12-cuvinte-impuse/#comment-2950

28 de gânduri despre „Duzina de cuvinte:Senectute(III)

  1. Pingback: duzina de cuvinte- de la real la manschaft « psipsina

  2. „magnetismul oamenilor care sufera” De unde-ai scos-o? Suna superb si este de un realism covirsitor. Cu asta m-ai terminat realmente. Iti invidiez si-ti admir, in acelasi timp, sclipirea 😉

  3. Pingback: Necurat şi etic (al şaptelea episod din elucubraţia cu 12 zombi şi 12 cuvinte impuse) | VERONICISME

    • imi place rosul, chiar daca nu-s mereu in dispozitie de el. ma obliga sa fiu vie, sa merg inainte, indiferent la ce nivel cu solul ma tarasc. inceput, sfarsit, conteaza sa fii in miscare si daca se poate sa refuzi constant sa te lasi doborat. 😉
      asteptam parerea ta… multumesc!

      • nu cred ca pozitia tarat la nivelul solului e propice scrisului. asa ca iti doresc sa scrii cat mai mult, ca asta te tine dreapta. eu ma simt onorat ca citesc ce scrii. 😉

  4. Anca, ești uimitoare. Nu știu dacă ai avut mai mult chef, timp, sau dorință de a scrie, de data aceasta. Sau poate cuvintele ți-au fost mai pe plac. Dar te-ai întrecut pe tine însăți și de-acum nu mai trebuie decât să pui mâna pe stilou sau tastatură și totul va decurge firesc și ușor. Pentru că ai har. O să te citesc cât de des pot. Felicitări!

  5. Pingback: Poveste parfumată între bloggeri. Parfumul celei mai frumoase vacanțe « Mirela Pete. Blog

    • cand le-am vazut prima data m-am uitat ca si curca in lemne. am zis, clar! cu astea nu fac nimic! am scris de 3/4 si am realizat ca unde citisem eu „salvamari” erau de fapt „salvamontisti”, iti cam dai seama cam ce fata am facut 😀 pana la urma am crosetat ce ai vazut. si al tau a fost frumos, multumesc 😉

  6. Asa si… tu chiar n-ai mila!? Te-ai dus, nu te-ai dus!?
    Deci, daca nu te-ai dus, nu mai vorbesc cu tine in viata mea! 🙂
    „Avea camasa de in mototolita in mana, iar torsul bronzat se reliefa frumos , conturat de soarele care se adancea cu fiecare secunda in mare”.. si mai era si salvamontist. Pai daca nu el sa te salveze, atunci cine! Si daca nu pe maul marii, atunci unde!? Te rog, spune-mi ca ai bautat cea mai rece si inspumata bere din viata ta, acolo, pe terasa aceea. Plizzzz!!!! 🙂 🙂

      • Offff, m-am linistit… De fapt chiar asta am vrut sa fac. Sa te binedispun, sa ma binedispun. Ca doar e sambata si cica ar mai veni si sfarsitul lumii !!!! 🙂 Ma lasai sa plec nelamuritaaa 🙂 🙂

      • lasa sfarsitul lumii pt altii mai panicari, la ce bun sa te batem capul cu ceva ce oricum nu putem schimba si daca ar fi adevarat? 🙂
        m-am gandit eu, de aia ti-am raspuns 😀

  7. Pingback: Duzina de cuvinte-Sfidarea mortii « cataratorii

    • 🙂 iubita mea, te las sa crezi ce-ti face tie placere mai mult! si-ti doresc ca ceea ce-ti inchipui romantic,bun si frumos, sa fie depasit doar de realitatea care te asteapta s-o traiesti!

  8. Foarte frumoasă „poveste”, iar cerul roşu de pe avatar, mă face să-mi închipui şi mai tare scena povestită de tine…ca şi cum ar fi o imagine dintr-un film.

Lasă un răspuns

