O banca, o alee, un parc

Sunt o banca aflata pe o alee laturalnica intr-un parc din centrul orasului. Am picioarele bine infipte in pamant si strajuiesc de multi ani-le-am pierdut numarul-iesirea laterala a parcului. Am avut diverse culori dupa orientarea politicienilor sau bunul plac al administratorilor, am stralucit dar am stat si scorojita in uitare. Devin moale pentru o mamica obosita care-si leagana agale copilasul adormit in lumina strecurata bland printre frunze si dura, cand vreun chefliu intarziat rataceste drumul spre casa.

Imi amintesc de tineretile mele de crenguta fragila, vazand tineri care se imbratiseaza lacom sorbindu-si sentimentele si ma gandesc cu tremur la focul care mistuie toate lemnele doborate de finalul vietii, privind la pensionarii abatuti care se aseaza truditi sa-si odihneasca oasele la soare. Ma induioseaza batraneii care au reusit sa treaca prin viata si sa ramana impreuna mergand usurel pe alee tinandu-se de mana. Ma sperie pentru putin timp copiii care cu bicicletele sau skate-ul fac acrobatii folosindu-se de corpul meu inca rezistent, dar imi plac chiotele lor vesele si hohotele de ras fara griji.

Cel mai mult imi plac noptile de vara, in care linistea e intrerupta ritmic de cantecul linistitor al greierilor sau de pasii grabiti ai vreunui trecator intarziat pana la ore mici in oras si cautandu-si patul cu ochii deja carpiti de somn. Privesc cu drag trecerea lenta a anotimpurilor, numarand primaveri cu ninsori de petale rasfirate in iarba de un verde incredibil, veri toride, in care vopseaua imi incinge lemnul si ma incalzesc profund la gandul vanturilor si inghetului neprietenos al iernii si nu in ultimul rand, toamna care imbraca totul in nuante maronii pastelate, pe care ploua lin a uitare.

Dar cel mai important ramane partenerul meu de-o viata, magnoliul, care tocmai a inflorit si care-si declara din nou sentimentele generoase, imprastiind aroma ademenitoare si aplecandu-si crengile mangaietoare intr-o imbratisare atat de cunoscuta…Ce poti sa-ti doresti mai mult?

Textul face parte din Provocarile Papale de luni. Au mai raspuns prezent:

http://v2valmont.wordpress.com/2011/04/10/o-banca-o-alee-un-parc/#comment-27663

http://scorpio72.wordpress.com/2011/04/11/provocarea-papala-o-banca-o-aleeun-parc/

http://labulivar.wordpress.com/2011/04/11/o-banca-o-alee-un-parc/#comment-1478

http://pisica07.wordpress.com/2011/04/11/o-banca-o-alee-un-parc/#comment-3307

http://eclpsademart.wordpress.com/2011/04/11/o-banca-o-alee-un-parc/#comment-2000

42 thoughts on “O banca, o alee, un parc

  1. Pingback: Provocarea papala-O banca ,o alee,un parc « cataratorii

  2. Pingback: o bancă, o alee, un parc « psipsina

  3. Pingback: Catrene despre pozele din parc « VeroVers

  4. „…magnoliul, care tocmai a inflorit si care-si declara din nou sentimentele generoase, imprastiind aroma ademenitoare si aplecandu-si crengile mangaietoare intr-o imbratisare atat de cunoscuta…” -si atat de romantica! – doi romantici 😉

  5. Magnoliul tau sa fie longeviv,cat cuprinde.. :)) O scriere pastelata ,in diferite culori, io asa o vad..”Privesc cu drag trecerea lenta a anotimpurilor, numarand primaveri cu ninsori de petale rasfirate in iarba de un verde incredibil,…”

  6. Pingback: O banca, o alee, un parc « ECLIPSA DE MARTE

  7. Red, e bine sa ai o banca a ta. (si…si, banca sa fie!). Abia astept sa vina primavara (a trisat iar, nebunatica) si sa infloreasca nucul, teiul, salcamul si castanul, care adapostesc banca mea. Cred ca o stii, i-am conferit o oarecare celebritate datorita fotografiilor. Imi place mult banca ta! Ce sa mai spun de magnoliul inflorit! 😉

  8. Pingback: DEXIGN. Coffeeright: ambient & advertising « Mirela Pete. Blog

  9. Pingback: O bancă, o alee, un parc | Per aspera ad astra

  10. Dacă băncile ne-ar vorbi….câte lucruri nespuse şi de mulţi neştiute, ar povesti ele… Martore tăcute pe aleile vieţii noastre, sprijin şi odihnă într-atâtea momente ale trecerii noastre prin viaţă…
    Frumoase gânduri ne-ai dăruit azi! După ce le-am citit am rămas …pe gânduri, rememorând momente, alei parcuri şi…bănci…
    O seară frumoasă!

  11. Pingback: De acord? « Gabriela Elena

  12. Pingback: Trafic cu Hituri (runda 63) « Teo Negură

Lasă un răspuns

