Explozie de magnolii

Daca tocmai a trecut timpul lor, in Timisoara cel putin, si le-am pozat cu tot felul de rochite, m-am gandit sa le impart cu voi. Merita, pentru ca anunta primavara, de fiecare data intr-un mod bogat, explodand in culori suprinzatoare, dupa atata post cu nuante terne, cu  parfum delicat, departe de discretia supusa de clopotel a ghioceilor. In oraselul din care provin nu erau decat doua magnolii (doi pomi) si le priveam mereu cu un soi de respect si admiratie, ca pe niste plante aclimatizate departe de locul lor de origine si care s-au incapatanat sa reziste iernilor geroase din Moldova.

Am cautat ceva informatii despre magnolii, sa stiu despre ce vorbesc, dar iata cat de putine  am gasit: numele provine de la  botanistul francez Pierre Magnol, erau cunoscute in Asia si America, in China se foloseau la tratarea unor boli, in Romania au fost introduse din 1880. Abunda in schimb de informatii despre cultivarea lor, metode de inmultire, soiuri diferite… un lucru bun pana la urma! Oamenii sunt mai putin interesati de istorie, de proveninta lucrurilor si mai mult de utilitatea lor. Traim in secolul vitezei asa ca scurtam interesele si le canalizam spre scopuri clare.

Pana sa-mi aplec atentia asupra acestor flori n-am remarcat ca sunt de mai multe feluri. Cand am vazut pozele  pe ecranul computerului, am realizat ca au o structura diferita, mai franjurata si cu petalele usor sifonate si subtiri, spre deosebire de modelul ce-l cunosteam eu, cu flori carnoase si mari. Au si timpi de inforire diferiti, cele mai darnice ca volum, au inflorit mai tarziu. Mirosul mi s-a parut la fel de adormitor si de zapacitor la ambele soiuri. Albe sau roz palid ori pronuntat, dantelate sau ca o cupa de parfum, sunt un rasfat al primaverii si probabil ca nici o perioada a anului nu ar fi putut sa le puna mai bine in valoare decat vremea inca racoroasa, cu adieri reci taioase ale vantului cu miros de zapada montana sau cu zefiruri blande de flori nerabdatoare sa explodeze in sclipiri de petale. Va doresc sa  reusiti sa va rupeti putin timp si sa respirati aerul plin de arome din preajma magnoliilor si sa va bucurati ochii de culorile primaverii!

28 de gânduri despre „Explozie de magnolii

  1. Magnoliile sunt pentru mine precum ghioceii, la fel de gingasi, la fel de sensibili! Singurul lucru care ma deranjeaza vizual e lipsa frunzelor, sunt prea transparenti! Dar destul de interesanti incat sa iasa in evidenta oriunde ar fi!

  2. Daca nu ma insel, pe scara evolutiei vegetale, magnoliile sunt considerate o specie oarecum primitiva. Dar nu conteaza, atata vreme cat infloresc atat de magistral si sunt atat de frumoase. La Galati, de unde sunt, primavara de primavara infloreste o magnolie superba chiar undeva in centrul orasului. Pentru ca este un reper foarte bine stiut cam de toata lumea, exista obiceiul ca galatenii sa se intalneasca ”la magnolie”, mai ales primavara, cand asteptarea se petrece in preajma minunii inflorite.

  3. Fantastic,ce frumoase sunt magnoliile tale.Îmi place mult și Timișoara(n-am văzut-o din 1971).N-am reușit să ies pe străzile din jurul meu să fotografiez și eu magnolii,cum am promis,dar mai sper să ajung s-o fac Vineri sau Sâmbătă !

  4. Colegii mei din Timisoara imi aduceau, in studentie, liliac inflorit pe la inceputul-mijlocul lui aprilie, cand in Cluj abia dadea in muguri aromati! Azi am fotografiat cei doi magnolii de vizavi, e o universitate particulara peste drum de mine si au in curte doi magnolii roz, care au inflorit infruntand frigul, dar beneficiind de soarele generos care stralucea ieri si care a aparatut si azi in forta! Specii de magnolia sunt multe, Casa de parfum Guerlain are plantatii intregi in sudul Chinei, cultivand soiuri foarte parfumate. Frumoase si pline de prospetime poze, Anca! WE minunat!

  5. Toate florile sunt frumoase, indiferent ca sunt ghiocei, magnolii, liliac, flori de camp. Sunt frumoase prin insasi frumusetea si gingasia lor. Ar fi bine sa le lasam la locul lor si sa nu le taiem.

  6. Pingback: Un dar cu aromă de santal « Mirela Pete. Blog

  7. @se-cret- nu-i nimic am rabdare…cat despre timisoara mai pun eu cateva poze din cand in cand sa te up-datez 😉

    @fosile- o emotie care surprinde mereu.

    @mirela- superb, plantatii de magnolii…delicios! we fain si tie!

    @minoki- daca ai gradinuta ta e ok, insa daca nu o ai, parca vrei sa duci putina frumusete si in casa.

    @tiberiuorasanu- multumesc si tie iti doresc asemenea, un soare cald si zile relaxante!

  8. Pingback: Ilustrate de Cluj « Clipe de Cluj

  9. la noi magnoliile infloresc un pic mai tarziu, spre 1 mai. M-au fascinat acesti copaci superbi cu orhidee. Imi plac si dupa ce se scutura florile si se dezvolta fructele lor, ca niste ciorchini, ce rezista un an intreg.

Lasă un răspuns

