S-a scurtat timpul?

Citeam odata ca intervalul de o ora depinde de care parte a usii de la toaleta te afli. Mi s-a parut amuzanta remarca atunci, dar privind cu seriozitate subiectul, e ciudat cum se dilata sau comprima timpul in functie de imprejurari.

Sa luam exemplul in care asteptam rezultatele la un examen, foarte important, al unei analize medicale de care depinde restul vietii noastre, privim minutarul ceasului, abia se taraie. Orele de serviciu, cand nu ai de lucru (se mai intampla!) si ai vrea sa pleci dar inca nu e timpul, cand astepti un mijloc de transport in comun, e frig si tremuri ca o frunza iar cele cateva minute par ore nesfarsite, cand trebuie sa asisti la o prelegere plicticoasa, interminabila si incep sa te manance toate partile corpului, apoi te ia somnul si abia poti sa-ti ascunzi cascatul in spatele mainii, cand stai blocat in trafic, radio-ul te plictiseste si tot ce-ti doresti e sa ajungi acasa, dar semaforul se incapataneaza sa fie rosu, iar suvoiul de masini e interminabil in fata ta! Minutele par ore nesfarsite!

La polul opus se afla intalnirile cu oameni care ne plac si care par ca au durat cateva minute si nu realizam ca deja s-a facut noapte, statul pe net, doar episodul asta sa-l vad si sa mai citesc  asta si sa caut  ceva despre subiectul acesta si…cand s-a facut ora asta??? maine ma trezesc dimineata!!! Cand mai sunt cateva minute pana la o intalnire importanta, de la care nu e indicat sa ajungi mai tarziu de ora fixata si toate fortele universului comploteaza sa te incetineasca si oricat te grabesti, parca ceasul iti face in ciuda si numara mai repede timpul ca de obicei!

Exemplele ar putea continua, insa ideea ramane, timpul curge absolut la fel, doar noi avem perceptii diferite, cand ne place ceva uitam de noi, de trecerea timpului, de tot ce este in jur. Invers, cand suntem obligati sa facem ceva care ne plictiseste, sa asteptam ceva interminabil, avem senzatia ca timpul s-a oprit. Pe de alta parte, preocuparile noastre sunt mai diverse si nu vrem sa renuntam la nimic, nu facem selectii si in mod firesc traim cu senzatia ca timpul s-a scurtat, ca in trecut aveam o gramada de timp, dar nu locuiam atat de departe de serviciu sau nu faceam si sala, cursuri de pregatire, lectii cu cel mic. Eu zic ca fiecare traieste viata pe care si-a ales-o, daca dorim multe, e  firesc sa facem multe, in viteza si sa ne risipim in multe directii,  traind cu disperarea ca abia avem timp sa mai dormim.

Un timp suficient pentru tot ce va doriti, iar ce nu doriti, sa treaca ca un gand rapid!

19 gânduri despre „S-a scurtat timpul?

  1. mda … nu stiu daca ai dreptate cu faptul ca nu facem selectii. In ceea ce ma priveste stiu sigur ca las pe-alaturi o groaza de lucruri pe care as vrea sau chiar trebuie sa le fac pentru simplul motiv ca nu am timp sau energie de ele … Uneori poate as mai avea timp seara de vreo juma de ora de … ceva … dar nu mai am energie. Si … iata selectia! 🙂

  2. asa-i cum spui plus inc’o chestie. Dupa ce’am implinit 25 de ani am avut si inca mai am sentimentul ca timpul se scurge mult mai repede… o fi fost un prag? habar n’am, cert este ca m’am trezit la 36 si nu stiu cand si cum! 😦

  3. din pacate nu putem evita de fiecare data situatii de tipul „cand trebuie sa asisti la o prelegere plicticoasa, interminabila si incep sa te manance toate partile corpului, apoi te ia somnul si abia poti sa-ti ascunzi cascatul in spatele mainii” 🙂
    cred ca daca am avea posibilitate de a alege unde si cum sa ne petrecem timpul, el ar curge mai uniform in perceptia noastra…

  4. Apropo de asta am vazut un documentar, cum ca incepand din 2010 noi percem cele 24 de ore ca fiind 16, si ca de la sfarsitul acestui an le vom percepe ca fiind 12 …. adica tot in criza de timp!!!!!!
    In general nu prea ma incred in vorbe, dar de ceva vreme incoace nu mai am timp de nimic!

  5. Cum era, timp biologic si timp psihologic? Unii mai filosofi spun ca timpul de fapt nu exista, e la fel de abstract ca orice abstractiune si ca doar noi, oameni aflati in a treia dimensiune ii dam intelesul pe care il are. Chestii grele… 😀

  6. Slava Domnului ca nu-mi place sa dorm prea mult. Si nu mi-a placut niciodata. Asa, am senzatia ca am mai mult timp pentru ceea ce-mi doresc sa fac, desi nici asa nu-s multumita. Cum nu sunt nici foarte organizata, e clar ca risipesc multa energie incercand sa-mi stabilesc prioritatile (evident, nu pun la socoteala mersul la serviciu). Pana cand le dau de cap si rezolv ce se poate rezolva, se face noapte, merg la culcare si… gata-i. Slava Domnului ca nu-mi place sa dorm prea mult! 🙂

  7. Pingback: Miercurea fără cuvinte 1 – Scrierile mele « Teo Negură

  8. Grea problemă cu timpul ăsta! Cu adevărat că nu ne mai ajungem cu el. Mai mereu suntem în criză de timp. Mai ales în aspectele frumoase şi plăcute ale vieţii. Staţi să vedeţi ce repede va trece şi Paştele! Parcă ieri era Revelionul…

Lasă un răspuns

