Testand din bucataria altora: Falafel

Nu va ganditi ca am devenit atat de experta, m-am hotarat doar sa testez ce mananca altii si cum altfel decat luand la rand restaurantele diverse intalnite la etajul superior al Mall-ului? Da, stiu ca va dezamagesc, dar nu-mi place sa purced la munca pana nu sunt sigura ca-mi place gustul preparatului final. Ca s-ar putea sa „rasolesc” eu reteta si sa nu se apropie de original, e la fel de posibil, dar sa muncesc degeaba mi se pare risipa de timp!

Asadar, avand o perioada de testari vegetale, m-am apropiat cu mare curaj de preparatele arabesti, incercand falafel-ul, recomandat ca o mancare usoara, cu putine calorii si fara carne. Chiftelutele sub forma de inimioara erau condimentate cu o aroma parfumata usor, pe care am putut doar s-o presupun a fi coriandru si/sau chimion. Falafel-ul este realizat din  naut sau fasole fava, condimente, patrunjel in cantitate mare, ceapa, usturoi si paine- firimituri, seminte de susan toate mixate si  rumenite in ulei. Se servesc alaturi de un sos pe baza de soia, de o consistenta laptoasa vag dulceaga,  orez cu stafide cu bucatele de gogosar, potrivit de dulce-acrisor, salata verde cu rosii si castraveciori murati. Am testat si un amestec de frunze pe care le-am presupus a fi ceva ierburi aromate, gen patrunjel, care se serveau cu lipie, dar faceau parte din alt meniu, ce ramane a fi testat intr-o data viitoare.

Este o mancare a carei provenienta este posibil sa fie Egiptul  sau Libanul, am gasit referiri pentru ambele locatii si are un gust mai degraba dulce, cu arome puternic orientale. Pentru cei care nu agreeaza mancarurile iuti dar le place sa testeze arome noi, ar fi o alegere ce ofera un plus de savoare. Usor de digerat, fara calorii in exces, imbinand cu succes arome diferite, a fost o diversitate bine venita intr-un meniu prea adesea constituit din cartofi si ciuperci gatite cam in toate felurile posibile si reluate prea des.

Voi ati gustat asa ceva sau altceva asemanatos, vreo aroma noua, vreo savoare neobisnuita?

32 thoughts on “Testand din bucataria altora: Falafel

  1. Eu unul nu. Sunt destul de clasic(daca pot spune asa) cand vine vorba de mancaruri, si foarte rar incerc unele noi, si asta daca ma fascineaza prin gust…acum nu pot decat sa zic, ca ma simt foarte bine cand acest lucru se intampla, dar un lucru este sigur…nu prea imi asum astfel de riscuri, decat foarte bine calculate.

  2. Eu nu sunt fan bucătărie orientală, așa că nu am gustat prea multe chestii asemănătoare. 😀
    De ceva vreme tatonez cu cea mexicană… cam condimentată și iute pentru gustul meu, dar ador faptul că folosesc multe legume și faimoasele lor tortilla în care ar înveli orice. Mult mai gustoase ca lipiile, în viziunea papilelor mele gustative.

  3. Eu sunt fan bucatarie orientala, iubitul meu este fan falafel. Am o prietena care a fost maritata 20 de ani cu un arab si de la care am invatat cateva retete. Mi se pare ca este foarte sanatoasa , in primul rand.

  4. am mancat ceva mexican,nu ma intreba ce,ca nu mai stiu ce comandaseram,dar stiu ca mi-a luat foc gura de la chili…

    imi place bucataria cipriota si au ei o branza,ca un cas,in care se pun niste plante..este absolut senzationala la gust.

    insa placut impresionata am fost de mancarea chinezeasca,intr-un restaurant chinezesc..de la personal pana la preparatele aduse de la ei.
    mi-a placut intotdeauna tot ce am mancat de acolo si daca eram reticenta la nou,acum incerc si alte bucatarii…

  5. Pingback: tratare simptome candida | simptome candidoza | tratament candida

  6. Am mâncat mâncare marocană, în sudul Franței. Nu-mi mai amintesc denumirile felurilor de mâncare, dar mi s-a părut una dintre cele mai bune bucătării gustate vreodată de mine. 🙂

  7. Fiindca calatoresc mult si normal ca mananc din bucataria tarilor in care ajung! In Maroc fiindca acolo am stat 7 luni am incercat cele mai multe: Cus-cus, Rfisa, si o gramada e alte feluri interesante. Au niste prajiturele pentru ceai delicioase, un cus-cus cu pui extraordinar, taitei cu scortiosoara, ceva prajiturele din miere prajite etc!
    Apoi in Italia raman fana pizza si paste, tortelinii in special, dar sa nu uit nici de inghetata lor de nota 20!
    In Spania am ramas fidela aperitivelor (tapas) servite la bar, sunt mici delicatese!
    Cand am fost in Franta am mancat cea mai buna mancare turceasca ( fiindca era ieftina ), dar am ramas impresionata de bucataria lor! Sper sa ajung candva in Turcia ca sa degust falafel, shaorma, etccc direct de la ‘mama lor’
    M-am lungit cam mult, insa pot sa spun ca am incercat foarte multe bucatarii si fiecare m-a surprins cu ceva!

  8. Am testat la ele acasă mai multe bucătării şi pot să spun cu mîna pe inimă că ceea ce se găseşte în ro ca bucate ale altor neamuri nu sunt decît palide imitaţii ale originalelor.

    Nu am ajuns încă în Liban dar, din cînd în cînd dau cîte o raită pe la Mall şi mă delectez cu inimitabila bucătărie bazată pe legumele şi mirodeniile mediteraneene.

    Numai că ne-vegetarian fiind, pentru mine cea mai bună ‘legumă’, tot carnea E ! 🙂

  9. Anca, ne vorbesti de mancare, cand ne chinuim sa scapam de calorii. Cred ca am mancat o singura data din preparatul acesta. Din greseala. 🙂 Dar o sa incerc. Mi se pare interesant si mai ales e bun daca are putine calorii.

  10. Am gustat mancarea chinezeasca si mancarea thailandeza. Ceea ce ne-ai prezentat tu, arata bine. 🙂
    Pentru ca nu-mi plac mancarurile iuti, voi incerca sa gust si eu. Mi-ai facut pofta. 😀

    • sper sa-ti placa, e interesant, aroma puternica a condimentelor te arunca intr-o alta gama de gusturi. alimente usoare, dar mult mai aromate, care te satura in alt mod 😉

  11. Am stat pe ganduri daca sa ma bag sau nu, dar nu ma pot rabda. Am oaresce vechime in domeniu, inclusiv food-court-ul din mall. Ma voi rezuma doar sa va spun ca fasolea boabe are 303 calorii / 100 grame, iar nautul are 364.

Lasă un răspuns

