Parfum de liliac si castani

Pe vremuri, in orasul copilariei, era o alee intreaga mobilata cu copaci batrani, umbrosi si care primavara isi imbracau cu regularitate hainele ca niste candelabre delicate, gratioase. La fel toamna, isi spargeau bogat cochiliile tepoase imprastiind peste tot pe carare si prin iarba fructele lucioase cu licariri de lemn viu, roscat. Am incercat, copii find sa le fierbem, sa le mancam, sa le transformam in radiere. Degeaba! A fost risipa de timp si imaginatie, au doar rol decorativ, dar ce poate fi mai frumos decat un copac de un verde nefiresc, mustind de seva si inzestrat bogat cu inflorescente albe la prima vedere, insa privite de aproape cu picaturi de roz si galben, raspandite delicat, pentru a ispiti albinele zvapaiate si dornice de munca?

Pana anul acesta, cand observam natura doar la nivel de ochi si nu prin obiectivul aparatului foto ( bine, e fara pretentii, dar se potriveste la fix priceperii mele!) n-am remarcat ce pomi sunt pe marginea strazii si cu siguranta ca daca nu ar fi facut florile usor de recunoscut si deosebite, n-as fi stiut nici acum unde sa-i incadrez. Dar primavara aceasta surprinzatoare, capricioasa si atat de asteptata, ma surprinde in fiecare zi. Au trecut florile corcodusilor, ciresilor, merilor, si restul pomilor fructiferi pe care ii mai stiti si a venit randul liliacului si al… castanilor! Ieri am remarcat stanjenei albi si mov si un fel de tufa cu flori albe a carei denumire nu o cunosc, dar arata ca o ploaie de primavara si miroase delicat a asa ceva.

Sper sa va relaxeze pozele mele, un weekend frumos tuturor!

37 thoughts on “Parfum de liliac si castani

  1. Foarte frumoase cadre ! Si eu mai am cateodata o astfel de preocupare si trebuie sa recunosc ca este foarte relaxant si iti infrumuseteaza starea de spirit intr-un mod in care cu adevarat simti. Multumesc pentru fotografii si sper sa mai vedem posturi de genul asta pe aici ! O seara frumoasa !

  2. Superbe fotografii! Atât de frumoase flori, ce bine le-ai „cules”…
    Îţi doresc şi eu un sfârşit de săptămână frumos şi cât mai…înfloritor! 🙂

  3. „Soare crud in liliac,
    Zbor subtire de gandac,
    Glasuri mici
    De randunici,
    Viorele si urzici…
    Primavara, din ce rai
    Nevisat de pamanteni,
    Vii cu mandrul tau alai
    Peste cranguri si poieni?”
    Cam la asta ma gandeam cand am vazut fotografiile tale. La noi se pregatesc de inflorire castanii. Si stanjeneii din gradina isi intind capetele albastre, cata sa se deschida. Doar liliacul a inflorit modest, scuturand parfum si culoare.

      • Nu-mi zice de ploi. Imi amintesc de un an foarte ploios, in care Paula Seling a lansat piesa aceea cu ploaia si mai avea si Cargo o piesa cu ploaia. Ma apucau toti dracii cand afa ploua de rupea si la radio auzeai:” Si chiar daca ploaia va veni…” . Asa ca, atunci cand vine vorba de ploi, am nste rezerve. In rest, ma bucur ca ai fost la gratare. Si eu am fost in gradina si apoi in parc.

  4. …“o alee intreaga mobilata cu copaci batrani”…
    Cât despre LILIAC, este amintirea legată de copilărie, când aveam liliac în propria grădină, unde tufele erau …o alee de copaci doldora de ciorchini mov şi dulci, divin parfumaţi, pe care îi sărutam în treacăt, ca să le simt mai bine aroma. Îmi place mult ce-ai scris azi, chiar foarte! O zi înmiresmată! 🙂

  5. Nici eu nu prea remarcam detaliile naturii. Pana cand am primit un aparat foto mai bun, asa… si am zis ca trebuie sa fac ceva cu el. Asa im invatat sa surprind fie lucruri marete, fie lucruri marunte, dar la fel de frumoase, in gingasia lor. Fotografiile tale sunt deosebite- nu te ingrijora- de unde concluzia ca nu conteaza ce aparat ai, conteaza ce stii sa faci cu el. Lectie invatata!

    • dupa ultima iesire am constatat ca ar fi cazul sa mai si evoluez un pic si am inceput sa citesc din cartea tehnica a aparatului foto. am ajuns la capitolul de specialitati, dar mai las ceva si pe maine 😀

  6. Eu am inceput sa fiu atenta la detaliile naturii abia dupa ce am primit un aparat foto bun. Redsky, constat ca ai surprins niste imagini minunate- de unde concluzia ca nu conteaza neaparat ce aparat ai, conteaza ce stii si poti sa faci cu el. Primavara asta e desavarsita, nu-i asa?

  7. dar tu stii ce as vrea sa ne aduci? ceva flori de castane comestibile! Ca acolo sunt! 🙂 Si mai apoi chiar si ce iese din flori, mai pe la toamna asa …

    • e adevarat ca sunt, pe vremuri se vindeau pe strada, calde gata coapte (castanele!). e mult de atunci, parca au disparut, rasar doar borcane de pireu de castane in supermarket 😉

Lasă un răspuns

