Oda pantofilor noi

Recunosc cinstit ca sunt o impatimita a pantofilor, as putea merge prin magazinele care vand pantofi din piele si doar pentru a-i adulmeca, a saliva pe uscat, a-i pipai si desigur pentru a-mi cumpara cate o pereche in fiecare sezon, luna, saptamana. As fi zis si zi, dar nu vreau sa spuneti ca exagerez! Din pacate, acest sentiment nu este impartasit. Adica si daca mi-ar permite buzunarul, nu ma agreaza pantofii si fac front comun impotriva mea, gasind modalitati diferite si inventive de a ma tortura.

Indiferent cat de amabili par la prima atingere, cat de comod ma simt in ei cand ii probez sau cat de moale este pielea si fara absolut nici o cusatura, denivelare sau neregularitate, indiferent cat ii rodez prin casa sa-i vad cam pe unde au de gand sa ma atace si indiferent cate pansa-plasturi pun pe picioarele chinuite, sfarsesc mergand ca pe ace, urzici, carbuni aprinsi, cu dureri cumplite si rani jupuite. Motiv pentru care ii plimb pana la lucru si ma intorc acasa incaltata cu alta pereche. Astfel facand ieri inventarul la lucru, am descoperit cu uimire urmatoarele si am numarat cati imi faceau zile negre:

– o pereche nu tocmai noi, incaltati dupa multe incurajari doar de cateva ori.  Ma batusera cu inversunare dimineata cand venisem la lucru, crezand pe drum ca am o rana imensa care se adancea din ce in ce mai rau in os  pe masura ce paseam  si care ameninta sa-mi ucida definitiv intregul picior. Cand m-am uitat, ajunsa intr-un loc sigur, unde sa-mi dau primul ajutor, era abia o julitura mica, se luase pielea dar nu iesise nici un mat pe acolo. Oare am toti nervii concentrati in locul ala de ma durea atat de fioros?

– o pereche noi, pe care abia acum ii rodez si care ma bat mai jos decat primii, sunt mai decoltati, astfel incat la sfarsitul zilei mai aveam niste locuri noi usor dureroase postate mai jos decat cele initiale. Oare rosaturile fac bine la reumatism? Ce radeti, intepaturile de albine cum fac?

– o pereche de adidasi primiti cadou si care imi sunt cam exacti, dar am o slabiciune pentru ei si fiind din piele inca mai sper sa-i largesc, daca voi avea picioare destul de rezistente pentru asta. Am vazut oameni care ii purtau largiti ca niste barci, ai lor mi-au facut prietenosi cu mana. Ma intreb de ce ma urasc ai mei atat de mult?

In urma sfatului primit de la un prieten, dau cu spirt cu multa ardoare si daruire, sa-i largesc, da, pe toti pe rand! Acum ori imi racoreste spirtul picioarele ori imi intra extremitatile  la apa, ori se face cate putin loc in pantofi ca parca incepe sa devina suportabil. In timp ce eu ma duc sa-mi mai balacesc picioarele in spirt, va ascult pe voi cum va impacati cu papucii noi!

39 thoughts on “Oda pantofilor noi

  1. Pingback: Parcul Central « Clipe de Cluj

  2. Anca, nu e prima data cand ma amuz copios…dar nici prima data cand scrii cu haz despre lucruri care iti fac neplaceri. Cu siguranta ca umbli mult pe jos. E foarte bine si te felicit (ca umbli, nu ca te jeneaza pantofii!), iar in aceste conditii (uite ce ton reverentios abordez) va trebui sa te multumesti cu pantofii sport. STIU! Si adidasii, Brutus? DA! Fiica-mea e obsedata de pantofi, dar poarta preponderent adidasi, dar si bascheti Convers. Nu e o fitza de firma. Acuma serios…Pur si simplu nu o deranjeaza. In timp ce la slapi ii pun plasturi, la baschetii Convers nu are nevoie decat de sosete din bumbac 100%. La varsta ta nu mai creste piciorul, asa ca fa gestul, daca ai incredere si te simti bine cu ei. De aratat, arata foarte bine. Au si avantajul ca sunt detasabili, partea de sus se desprinde si baschetii pot sa devina tenisi. Iti doresc sa fii iubita de cine vrei, dar si de…pantofi! 🙂

    • am adidasi dar ii port doar in excursii, exista insa tot felul de pantofi josi mocasini sau balerini, cu care pot kilometra linistita.
      convers-i mi se par adecvati fetelor tinere eu joc la avansate spre relicve, deci raman la pantofi 🙂

      • Pesemne ca am intels gresit ce si cum e cu pantofii. Daca poti kilometra, e ok!
        Soacra-mea, de cand a stat in Elvetia, poarta adidasi si bascheti la greu, dupa moda varstnicelor de acolo.
        Azi e a doua oara cand ma faci sa rad! …”eu joc la avansate spre relicve” . :)))

      • ma bucur ca te-am facut sa razi. nu e vorba de inteles gresit, e doar o chestiune de alegeri si fixuri de-ale mele 🙂

  3. Mie nu imi plac pantofii de piele, nu suport mirosul 🙂 Sunt o ciudata, stiu!
    Asa ca imi iau pantofi, sandale, cizme pe care le port un sezon dar nu am probleme cu ei! In cursul anilor am avut mici scapari si mi-am luat si pantofi ce stiam de la inceput ca ma vor jena, fiindca simteam ca e asa, dar imi placeau prea mult!
    In general ii aleg sa fie lati in fata, fara toc sau cu toc putin, cu talpa flexibila, sandalele deschise in fata 🙂 am un set de caracteristici dupa care ii cumpar, si nu prea am avut probleme!

    • exact setul asta de caracteristici trebuie sa mi-l inoculez bine de tot in cap. insa nu stiu cum fac ca in magazin intru usor in ei, chiar daca sunt la sfarsitul zilei cu picioare obosite, dar dupa cateva ore incaltata incep sa ma stranga, asta in varianta fericita in care nu am deja besici. trebuie sa fie din piele insa, obligatoriu, interior si exterior, sunt mai rezistenti si nu-mi transpira piciorul. altfel incep sa ma arda talpile si dezvolt tot felul de simtaminte colerice 🙂

      • Eu am nororc ca nu imi transpira tare piciorul si am in geanta un spray pt zilele cand umblu mult! Acuma depinde ce inseamana sa umbli mult, ca si eu fac besici si ma ard perinitile talpii dupa o zi in vacanta de dimineata pana seara de umblat non-stop, dar cred ca pentru asta nu s-au inventat inca pantofi (poate adidasi), asa ca m-am resemnat! 😦

      • dupa o zi de umblat intr-una vorba ta si descult sa fii si tot mori de picioare. merg cam o ora sau doua pe jos zilnic. nu e f mult dar n-am avut niciodata pasiunea tocurilor, imi place sa merg lejer sa nu ma prea uit pe unde pasesc urmarind cladiri, fluturi, oameni, natura vie sau statica. tocuri rar la o ocazie speciala si atunci baletez pana la masina si cam asta e tot 🙂

  4. ador pantofii, si ma chinuie la fel ca si pe tine! am laba piciorului osoasa, nu plinuta sau lata, si ma rod peste tot! plus ca dupa 20 de ani de prtat tocuri, am si un mont pe degetul mare, pe care mi-e frica sa-l scot, si atunci, trebuie sa fiu foarte prudenta si smechera cand imi cumpar pantofi, deoarece nu mai pot incerca varianta decupat,

  5. Eu asta cu rosul nu o pățesc doar la pantofi noi, ci în fiecare primăvară când trec de la ghetele pe picior, la pantofii care au bata exact la spatele gleznei. Și mereu uit că aia e perioada de purtat plasturi și mă chinui multă vreme după. 😆 Am pielea foarte subțire după iarnă și probabil vrea rodată.

    • nu pricep cum ai ajuns in spam, dar te-am eliberat!
      da, despre momentul asta delicat de inceput de primavara prefer sa nu mai vorbesc. si eu patesc tot la fel ca tine. se cheama ca suntem niste sensibile, nu? 🙂

  6. citind despre „chinurile” tale mi-am adus aminte de gagicile din campusurile americane (si nu numai) care umbla cu slapi, slippers de cind da coltul ierbii pina la prima bruma! Eu as dirdii de frig si ele tot asa se fitiie de colo-colo! Dar pun pariu ca nu au nici pe naiba la picioare!

  7. Anca, problema pantofilor e una delicata. Un amic spunea ca , lucrul cel mai grav e ca noaptea sa te doara maselele iar ziua sa te stranga pantofii. Mi se intampla si mie ma jeneze pantofii, daca sunt noi sau daca nu i-am purtat o vreme. Bataturile sau rosaturile de pantofi nu numai ca nu sunt benefice dar in timp, pot favoriza deformari are labei piciorului si aparitia „pintenilor”, a unor excrescente osoase dureroase. De aceea, inainte de a-i purta, ii incalt prin casa cateva minute pe zi. Sa mi se obisnuiasca piciorul. Daca esti la serviciu si lucrezi in domenii expuse public, nu poti sta in adidasi ori pantofi sport. In special in domeniul vanzarilor, se impune sa porti pantofi care nu lasa sa se vada degetele picioarelor. Poti purta pantofi cu toc jos si comozi sau poti sa ai la serviciu o pereche de pantofi, iar pentru strada altii. Eu asa faceam. Oricum, daca incaltamintea nu te face sa te simti confortabil, vei fi foarte obosita la sfarsitul fiecarei zile, pentru ca pantofii incomozi iti vor afecta circulatia periferica, mersul, coloana lomabara, chiar si buna dispozitie.
    Asa ca, pantofii reprezinta unul dintre elementele vestimentare de maxima importanta si asa cum tot ce facem ne reprezinta si pantofii nostrii spun o poveste. Noi doar o alegem.

    • unii din pantofii mei au mai multe povesti de spus, ca-i port pana se rup. unii nu prea apuca sa povesteasca, ma bat ii uit pana in sezonul urmator cand incerca sa conversam din nou …si tot asa! cred ca daca as putea pune picioarele pe birou, mi-ar fi mult mai simplu 🙂

  8. Pingback: Zilele Arhitecturii. Cluj-Napoca, 4-7 Mai, 2011 « Clipe de Cluj

  9. vin pe seară şi mi-e şi jenă să-ţi spun că nu am probleme cu pantofii. îmi plac şi mie, îi ador, am o grămadă, prefer tocurile înalte, chit că merg mult, foarte mult pe jos… să mai spun? nuuu…. doar că nu te invidiez.
    deşi scrisă cu umor, problema pantofilor nu e deloc simplă.

    • nu prea este, visez la niste pantofi care sa ma arate eleganta si sa nu simt ca am ceva in picioare, insa cred ca nu s-au inventat inca 🙂
      eu pot sa-ti spun ca te invidiez?

  10. Măi, măi, ce probleme… Şi chiar dacă par mai mult femeieşti, am avut şi eu probleme cu nişte pantofi care aşa frumoşi erau…. Dar până „s-au lăsat” pe picior, îmi venea să-i descalţ pe stradă şi să rămân în şosete pe trotuar. 😀
    Dar când mă simt bine în anumite încălţări, le port până la „epuizare”!
    Poate vă povestesc ceva despre bocancii din armată! 😀

  11. Pingback: Essai de figure en plein air. Monet « Mirela Pete. Blog

  12. AAAAAAAAAAAA, STAI ASHEA!!!
    Pantofii noi nu se dau cu spirt(habar n-am cine a fost primul cu ideea de alcool…!! )! Mai ales cei din piele. Tu pe pielea ta dai cu spirt?! Nu toate cosmeticele…se declara cu degetele in cruce cum ca nu folosesc alcool?! 😀
    Spirtul usuca.
    Eu folosesc alta metoda.Imi pun in picioare o pereche de sosete flausate pe care le-am udat cu apa si le-am stors bine si asa echipata ma incalt cu noile pantoafe 😀 Sigur ca-mi ies ochii pana pun pantofii in picioare…dar in 10 min -15 de purtat chiar e cu efect.
    Cat priveste bataturile…dap, dupa iarna cand avem pielea mai sensibila(pentru ca a fost protejata si nu expusa) mai mereu apar si probleme. Tocmai de aceea ma stradui sa-i port cat pot de mult prin casa cu sosetele ude si daca vad ca totusi se incapataneaza atunci scot frumusel din portofel una bucata plasture 😀

    • sa stii ca i-am largit cu spirt in 2zile si fara sa sufar, pentru ca fiind dati cu spirt, imi racoreau picioarele si nu ma mai strangeau. e buna si ideea ta cu sosetele ude, trebuie testata 🙂

  13. Mai e o solutie foarte simpla, eleganta si eficienta, care pe mine m-a salvat: pernitele adezive din silicon care se monteaza in interiorul pantofului. Le-am luat de pe okazii si ma declar foarte multumita!

  14. Alta solutie: se pun 2 pungi pline pe jumatate cu apa si se leaga bine, sa nu curga apa. Se introduc in pantofi si se baga in congelator. (pantofii cu apa in ei) Apa ingheata, prin urmare isi mareste volumul si evident, largeste pantoful. La piele merge de minune.
    Eu am incercat cu o pereche de pantofi din lac, dar nu piele lacuita…un lac. Ceva ieftin oricum, se simte putin, putin. Acum incerc si varianta cu sosete umede.

    • bine ai venit, eva! am citit si eu varianta aceasta undeva, insa sincer mi-a fost teama s-o incerc si mi se parea un pic fortat sa-mi pun pantofii in congelator 😀
      dar trebuie s-o incerc si pe asta ca tare ma bate gandul. deocamdata nu mai am pantofi noi…

  15. Spre marea mea surprindere am dat adesea si de incaltaminte care nu mi-au provocat vreo batatura sau rana, dar celor care ma ucid cu zile le fac fata in feliu urmator : sufar ca Isus pe cruce sau ca baba la frumusete vreo saptamana si gata. 😆
    Ma imbarbatez, trag vreo doo leocoplasturi deasupra calcaielor, imi pun in geanta un pachet de servetele ca sa-mi sterg broboanele de transpiratie de pe frunte, cand scrasnesc din dinti, si ma avant in lume. Tadaaaa !!! 😆

Lasă un răspuns

