Dimineti cu soare

Urasc sa ma trezesc dimineata, cu atat mai mult cu cat mereu adorm tarziu si uneori mai patrulez noaptea. Foarte rar si in conditii de stres maxim sa ma trezesc eu de buna voie si nesilita de telefon, la ora obisnuita.

Dar odata ce mi se insurubeaza in cap ca gata! nu se mai poate fenta nicicum, ma smulg din asternutul placut si ma astern la drum. In zilele cu soare, imi plac sclipirile picaturilor de roua din iarba inca nemuscata de caldura verii, cantecul zglobiu al pasarilor, linistea si calmul strazilor de printre gradini, intrerupta rar de cate un trecator grabit si pe jumatate inca adormit. Mai fur cu ochii la ceva de pozat dar timpul fiind destul de limitat, ma abtin de la iscodiri prea intense. Ma mai las alergata de cate o gaza cu picioare si aripi ca firele de ata, care se incapataneaza sa nu se opreasca pret de o secunda sa-mi fac si eu damblaua cu poza. Cu tristete plec grabita spre autobuzul care freamata ca un animal tinut in frau, privesc defilarea pomilor in nuante crude dar mustind de seva proaspata, prin fata geamurilor grabite si cobor in centru, unde calmul a fost uitat de mult timp. Suvoaie de masini se scurg grabite pe benzi parca prea inguste, oameni ingandurati, patrunsi deja de treburile zilei aflate la debut, merg automat, neatenti la frumusetile din jurul lor. Ziua se desfasoara in toata splendoarea pe masura ce soarele se ridica lent si frigul taios incepe sa se mai domoleasca.

Merg in ritmul muzicii, straduindu-ma sa arat normal, sa nu bat ritmul sau sa fac pasi caraghiosi de dans in mijlocul strazii cand aud o piesa inspirata. Zambesc trecatorilor, imi cumpar un covrig si un sendvici, iau punga multumind cu casca bagata doar intr-o ureche sa nu parasesc atmosfera muzicala. Ma incarc de soare, sperante, culori, voci amestecate, motoare ambalate moderat, e inca dimineata si scot cheile sa deschid biroul: de acum poate incepe o noua zi de munca!

20 de gânduri despre „Dimineti cu soare

  1. Cu durere smulg fiecare minut in plus de somn, iar cand – totusi – am ajuns la limita, cu miscari parca ale altui om imi bag mainile in manecile halatului pe care mi-l tine sotul, tarandu-mi picioarele ajung in baie si apoi inapoi, iar cand trag primul fum din tigara incep sa realizez ca incepe o noua zi! Deseori suna telefonul de servici (asta inseamna ca e bai acolo) si atunci, instantaneu adrenalina isi face datoria. Imi incarc bateriile plimbandu-ma pe stradute cu catelul, pret de 30 de minute, apoi ritmul dracesc pune stapanire pe mine pana la 6-7 seara cand ma intorc cu tot dragul la ai mei. Si ma bucur ca a mai trecut o zi si ma intristez cand imi dau seama ca nu am privit cerul, ca nu am fost mai buna, ca nu am facut atatea lucruri…Si sper ca maine va fi si voi fi altfel…

    • esti obosita si iarta-ma daca gresesc, uneori munca prea intensa, reduce sau sterge complet placerea de a lucra. eu am un echilibru fragil cu somnul asa ca daca dorm cateva ore pe noapte, intreg, sunt refacuta complet.
      doar gandul ca iti pui problema ca n-ai fost destul de buna, te face un om deosebit…ceea ce eu stiam deja! un we relaxant sau daca muncesti, fara nervi si cu oameni frumosi si buni!

  2. Cam acelasi lucru il fac si eu, si despre unul din cele mai frumoase lucruri pe care le poti face dimineata pebtru a iti infrumuseta starea de spirit am scris si eu ! Un weekend placut !

  3. Eu zi de zi incep programul la 8, n-am de ales, iar relaxarea mi-o iau la cafeluta, citind pe bloguri. Drumul pana la serviciu mi-e scurt, dar din momentul in care incep activitatea, intru intr-o alta lume, greul dispare instantaneu!…

  4. In ce tara plina de oameni impliniti si multumiti traiam si eu nu stiam! La mine aici vad dimineata oameni ingandurati cu mersul aplecat printre ruine de blocuri ,grabind sa ajunga la munca, unde cate un parvenit ajuns patron abia astepta sa-si revrese frustrarile pe ei. Dar eu ma bucur pentru ca voi, pentru ca va bucurati de mersul la munca.
    Ultima oara cand am spus „buna seara”si am zambit intr-o benzinarie am vazut privirile ciudate ale lucratorilor de acolo, de parca vazusera o nebuna si mi-am spus ca nu voi mai zambi niciodata cand intru undeva.

    • minoki! nu gandi asa! nu stii niciodata cata bucurie sau alinare poti aduce unui om a carui zi a fost infernala, doar printr-un simplu zambet. tu ti-ai facut datoria intr-un mod frumos, ca unii nu stiu sa aprecieze, e doar problema lor. nu te lasa inghitita de marea de nemultumiti din jur. si daca ar avea toate bogatiile din lume, sunt oameni care vor gasi mereu nod in papura. hai sa avem un we frumos, chiar daca cerul usurel incepe sa se acopere si prevad ca dupa masa va ploua 😉

  5. Foarte frumos. Daca ai fi o „gaza cu picioare si cu aripi” nu ai avea probleme cu trezitul dimineata. Gazelor, cred eu, li se pare ca fiecare secunda de viata e deosebit de importanta de aceea trebuie traita cu bucurie si intensitate. De aceea nu au stare. De aceea nu au somn. Eu sunt o matinala, recunosc. Ma trezesc devreme. Pe la 5-6. Beau o cafea, in varful patului, facand programul pe ziua care abia incepe. Apoi, ma duc la flori, verific cat au crescut, daca au apa si lumina, daca sunt vesele. Abia apoi incepe activitatea zilei.

    • mie nu-mi place sa ma trezesc dimineata, dar odata ce sunt afara si toate ciripesc redescopar bucuria de a trai, de a fi in mijlocul lumii care freamata de viata, de noi planuri, de sperante… azi dimineata in drum spre butic, parca ciripeau toate, frumos e cand e soare si primavara!

  6. Şi eu sunt matinal. Chiar şi în zilele de week-end sau de vacanţă, mă trezesc devreme, chiar dacă mai zăbovesc în pat. Dimineaţa te încarcă de energie, te face să renaşti, să prinzi puteri pentru ziua care începe. Iar când şi soarele străluceşte şi păsărelele ciripesc…e şi mai frumos!
    Apropo de „frumos”: la părinţii mei în grădină, chiar în dreptul camerei unde stau de obicei, este un corcoduş cu coroana bogată. Vara, cum se lumina de ziuă, un stol de vrăbii se reunea pentru „şedinţă” 😀 Era aşa o gălăgie, că mă trezeam cu noaptea-n cap, fără să fi fost nevoie.
    Să avem dimineţi senine şi frumoase! 🙂

    • pentru ca tot vorbeam de trezit, azi dimineata, sambata fiind, am sperat ca voi dormi mai tarziu putin, insa masina de spalat a vecinilor mei a hotarat altfel. nu stiu ce ma irita mai mult la trezire ciripelele sau un uruit ca de avion cu reactie? cred ca amandoua 🙂

Lasă un răspuns

