Duzina de cuvinte: Senectute(VIII)

Imi plac orele mici ale zilei, cand oamenii sunt rari, lumina e inca incerta, dar o simti pandind la limita orizontului dornica de a creste intr-o noua zi. Acele clipe magice de rasarit amplu creasera o intimitate noua intre noi. In timp ce masina parcurgea drumul prin oras si incercam sa fac ordine in ghemul de ganduri care se trezisera speriate si misunau continuu, cautand a-mi fura linistea dobandita cu atata migala, ii priveam pe furis figura relaxata unde zambetul fin conturat parea permanent, iar bronzul care amintea de o mare tare indepartata in timp,  ii dadea un aer usor exotic.

„Nu vreau sa merg acasa” i-am soptit, „as bea un ceai”. A  aprobat din cap aruncandu-mi o privire scurta din care n-am reusit sa extrag nimic si m-a lasat sa aleg, o ceainarie sau casa lui. „Micul dejun face parte din talentele mele ascunse! Am si desert!” Am optat pentru a doua varianta curioasa de locul in care statea si simtind nevoia de liniste, departe de alti oameni.

Casa in fata careia s-a oprit m-a suprins, nu l-as fi localizat niciodata intr-un asemenea spatiu, medie, cocheta, cu o pajiste larga, gazon taiat scurt, geamuri cat peretele la living. Mobila era minimala, predomina cald lemnul in nuante blande; mi-am aruncat haina pe un fotoliu adanc, pufos si l-am urmat pofticioasa in bucataria spatioasa pe care cu greu o banuiai atat de dotata in casa unui barbat singur. Si-a luat rolul in serios aranjand la viteza o omleta pufoasa cu sunca si carnaciori, cu branza si o duzina de ierburi, condimentand totul cu buna dispozitie, punand un praf de sare, tinand concentrat limba putin afara ca si copii care invata sa scrie, penduland cu talent intr-un spatiu ale carui secrete era evident ca le stapanea. Ii urmaream mainile cu degete prelungi cum trebaluiau cu indemanare, in timp ce aroma unui ceai de vanilie parca, se raspandea ametitoare alaturi de ingredientele omletei. Am devorat totul uitand de bunele maniere, folosind degetele si furculita deopotriva, ciugulind si din farfuria lui, alternativ cu a mea, din cand in cand propunandu-mi sa incerc diferite combinatii de gusturi si distrandu-se de uimirea  si exclamatiile mele zgomotoase de placere. Desertul promis era un rest din tortul din ajun, insa m-am uitat cu parere de rau la el, eram ghifuita!

Ne-am retras intr-un final in dormitor, adormind zambind fara idei concrete despre ce avea sa vina, ci doar cu un sentiment de liniste, de ocrotire, de calm meritat dupa adanci rataciri intr-o furtuna pe care n-o mai doream, dar nu stiam ca se va intoarce.

Textul face parte din Provocarile turbanului negru. Texte pe aceeasi duzina de cuvinte gasiti si la:

http://pisica07.wordpress.com/2011/05/21/duzina-de-cuvinte-nestiutul/#comment-3997

http://scorpio72.wordpress.com/2011/05/21/duzina-de-cuvinte-un-pisugi-ca-un-desert/#comment-2961

http://eclpsademart.wordpress.com/2011/05/21/duzina-de-cuvinte-ganduri-ratacite/#comment-2200

http://anaveronica.wordpress.com/2011/05/21/de-vorba-cu-praslea-al-doisprezecelea-episod-din-elucubratia-cu-12-zombi-si-12-cuvinte-impuse/#comment-3240

LE: La multi ani si multa sanatate tuturor ce si-au sarbatorit azi ziua de nume, toti Constantinii si Elenele!

14 gânduri despre „Duzina de cuvinte: Senectute(VIII)

  1. Pingback: De vorbă cu Prâslea (al doisprezecelea episod din elucubraţia cu 12 zombi şi 12 cuvinte impuse) | VERONICISME

  2. Pingback: duzina de cuvinte- neştiutul « psipsina

  3. Pingback: Duzina de cuvinte-Un ,,pisugi” ca un desert « Cataratorii

    • se pare ca undeva in coltul mintii mele aveam insurubata ideea… am scris posturile la diferenta de cateva zile, dar gandul tot acolo mi-a fost 🙂 am realizat si eu ieri… insa m-am gandit ca sunt tratate diferit.

Lasă un răspuns

