A fi

M-am intrebat de multe ori ce inseamna sa fii, sa existi, ce te face sa ramai in constiinta oamenilor, sa lasi ceva dupa tine, sa nu treci ca o boare de vant, fara urma?

Mi-am privit cu atentie viata: o scoala terminata, o casnicie, un copil, un job. Nimic nou sau deosebit, privit din afara, sunt doar un simplu om, cu o existenta asemanatoare altora. Nu excelez prin nimic, dar totusi… sunt eu! Gandind mai departe, oare ce ma defineste ca om, dupa ce criterii ma ghidez si iata ce verbe am luat la conjugat:

a fi multumita– da, nu e usor, insa am doar o viata, ori lupt sa o schimb, ori o accept asa cum e si conform zicalei „daca viata iti ofera lamai, faci o limonada!” incerc sa sorb fiecare clipa luminoasa de care am parte, incalzindu-mi sufletul si la flacari mai mici, nu doar la pasiuni mistuitoare.

a fi impacata-mai ales cu trecutul! Fiecare avem nereusite si chiar rateuri majore. Asta e viata, nu ofera doar victorii, dar depinde doar de mine sa le transformam in trepte pe care sa urc totusi si sa nu devin o invinsa perfecta.

a fi recunoscatoare-celor din jurul meu, care ma accepta asa cum sunt si inca mai stau prin preajma mea, desi sunt departe de a fi un om usor de suportat, celor care ma citesc si celor pe care ii citesc, tuturor prietenilor mei, virtuali sau nu.

a fi iertatoare-trebuie sa inteleg ca oamenii gresesc, nu sunt perfecti si sa incetez sa le mai cer acest lucru. Am dreptul sa ma cizelez doar pe mine, ceilalti pot fi cum vor ei, e alegerea mea daca ii doresc mai departe in cercul meu sau nu.

a fi vesela= a fi vie– exista lucruri pentru care sa merite sa fiu suparata, dar ele sunt extrem de putine. In marea lor majoritate sunt doar provocari pe care viata le arunca sa ma testeze daca pot sau nu, sa sar peste ele. Imi doresc sa reusesc mereu sa raman in pozitie verticala si inca, sa pot intinde mana si altora mai putin norocosi ca mine.

Cam acestea sunt, in putine vorbe, verbele mele, voi cu ce va laudati?

Textul face parte din deja traditionalele Provocari ale Turbanului de culoare inchisa. Scrieri asemanatoare sa vedem unde putem gasi…

http://pisica07.wordpress.com/2011/05/23/a-fi/#comment-4015

http://scorpio72.wordpress.com/2011/05/23/provocarea-turbanului-negru-a-fi/#comment-2975

http://verovers.wordpress.com/2011/05/23/joc/#comment-612

23 thoughts on “A fi

  1. Pingback: a fi « psipsina

  2. Pingback: Joc « VeroVers

  3. asta e o mare arta sa fii multumita, dar in acelasi timp sa nu cazi intr-o comoditate care sa te plafoneze, sa vrei mai mult dar totusi sa fii bine in pielea ta …

  4. eu cred că atunci când începem să fim în acord cu noi înşine, când încetă să mai privim în jur şi nu mai căutăm tipare de nemulţumiri, atunci când din oglindă ne zâmbim cu drag, viaţa începe să ne dăruiască frumosul ei.
    oamenii care se acceptă, par să meargă mai drept, mai uşor pe drumul lor… şi îţi zâmbesc. 🙂

  5. Pingback: Provocarea turbanului negru-A fi « Cataratorii

  6. Pingback: A fi, deşi… | VERONICISME

  7. Pingback: A fi… « Mustăţi lungi, gheare lungi

  8. Intamplator sau nu, fara sa stiu, spuneam chiar azi, intr-o postare pe blogul meu, despre cateva lucruri simple care imi fac viata frumoasa. Incep sa cred, pe masura ce trece timpul, ca o viata frumoasa este facuta din lucruri simple. Asa cum ambitiile, luptele, asalturile- le dai in tinerete! Da, te poti plafona sau rata si la 20 de ani- se intampla, dar, la 50-60 de ani, daca stii a te bucura cu adevarat de prezenta celor dragi, de tot ceea ce ai si stii sa iei, fara a deranja pe nimeni- esti intelept! Si ar trebui sa-i multumim lui Dumnezeu pentru fiecare zi perfecta pe care ne-o daruieste! Imi place cum te-ai definit, cred ca ai o viata frumoasa!

  9. Foarte frumoase gânduri, dragă Red! E mare lucru să-ţi faci o astfel de analiză „la rece”, pentru a şti să păşeşti cu hotărâre înainte, cu încredere şi speranţă.
    Iar zicala cu lămâile…mi-a mers la suflet! Mă duc să-mi fac o limonadă! 😀
    Numai bine!

Lasă un răspuns

