La admirat trandafiri

Cum unde? Timisoara are un parc intreg dedicat trandafirilor-Parcul Rozelor! Bineinteles ca toata lumea ii cunoaste locatia, insa foarte putini il si viziteaza. Astazi am realizat ca decat sa pandesc prin gardurile oamenilor, mai bine ma plimb prin lanuri de miresme si am plecat cu speranta in suflet ca voi gasi macar cativa infloriti. Nu numai ca erau cata frunza si iarba, insa o parte din ei erau deja trecuti. M-am lansat in disperare la pozat minute in sir nestiind pe care sa-i aleg, ce boboc sa surprind, ce culoare imi facea mai tare cu ochiul si ce inca n-am surprins! Varietati de rozuri in degrade-uri delicioase, galbeni, portocalii, albi si regalii visinii, mai mari, mai mici, cataratori sau asezati cuminti in caroiaje pe pamant, fie pastrand aceeasi culoare, fie in culori complementare. Pe margini unduiau suprafete largi de trandafiri roz, aratand de la distanta ca o mare parfumata care la fiecare pala de vant inmiresma atmosfera incalzita de soarele puternic.

Obosita de culori, soare si parfum, m-am asezat la umbra unui arbust catarator, insa n-am putut sta mai mult de cateva secunde nemiscata! Erau atat de perfecti, unii boboci mirosind dulce, altii zambind sagalnic facandu-mi parca din ochi sa-i iau in catarea obiectivului. Stand pe banca cautam unghiuri din care sa-i surprind, spre cer, printre crengi, aproape de sol… si am realizat ca singura modalitate de a ma opri e sa parasesc parcul! Am mai punctat cateva imagini si am trecut pe malul Begai, unde lumina era filtrata printre salcii si singurele sunete erau niste pasari care cantau a vara, a vacanta, a liniste si viata fara griji.

M-am asezat pe o banca si am absorbit usor pacea locului privind pe malul opus niste canoisti cum isi puneau uneltele in stative. La un moment dat, un caiac cu doi baieti s-a apropiat ezitant. M-am uitat intrigata la vestele lor de salvare si la pozitia barcii care parea ca oscileaza fin la suprafata apei. Au facut o manevra usoara intorcand ambarcatiunea de-a curmezisul apei, au mai vaslit ceva si cand parea ca se apropie de mal, ii vad luand pozitia ghiocel si lateral se culca pe-o parte. M-am pufnit rasul! Saracii erau invatacei, cu greu au reusit sa traga caiacul la mal, inca un pic si-l lasau pe fundul Begai! Am avut mereu senzatia dupa siguranta cu care evoluau cei pe care i-am vazut pana acum pe luciul apei, ca e tare simplu sa te mentii la suprafata, se pare insa ca m-am inselat. I-am mai urmarit o vreme cum faceau alergari pe un mal si pe celalalt. La intrecere rar, treceau hidrobiciclete cu forme variate de lebada, delfin, in care pedalau cupluri romantice, pe apa care capatase licariri ciudate de parca soarele ce cobora incet spre asfintit isi pierduse o parte din raze printre unde. Cu parere de rau m-am intors in orasul aglomerat plonjand spre o inghetata motata delicios si promitandu-mi sa fac traseul acesta mai des!

28 de gânduri despre „La admirat trandafiri

  1. Pingback: În creion « Gabriela Elena

  2. Redsky,bună idee ai avut și frumoasă plimbare ai făcut,că doar e știut că unde-s roze e frumos!Mulțam de împărtășirea cu noi a trăirii.Mai treci pe acolo și hai să ne povestești!!!

    • promit sa trec, e tare frumos si parca ma relaxeaza… mai trag cu ochiul si la baietii de pe malul apei sa vad daca au mai prins miscarea cu pastrarea echilibrului 😉

  3. Pingback: Vorbind cu mine despre Fănuş « Cati Lupaşcu. În oraşul de cuvinte

  4. daaaaaa…. cine nu a trăit vreodată bucuria unei plimbări printre trandafirii timișoreni nu știe ce a pierdut. eu am trăit așa ceva o singură dată, demult, eram doar un copil și bunica mă luase cu ea într-o scurtă vacanță. văd fotografiile tale și mă bântuie amintirile și dorul, un dor de neostoit.
    a meritat să aștept până astăzi continuarea florii de ieri. mulțumesc. 🙂

      • floarea de ieri, draga mea, nu de tei. 😉 nu spuneai tu să aștept cuminte până astăzi pentru că trandafirul de ieri va avea astăzi o poveste?
        dacă voi avea drumuri spre vest, promit să fac o oprire în orașul tău, mulțumesc de invitație.

      • am nisip in ochi, citesc ce-mi inchipui ca vad 😆
        pisic, cu mare placere. ma gandeam ca acum cativa ani am innoptat la un hotel acolo la poalele muntelui si am ratacit de una singura prin oras, aveam o intalnire a2a zi in poiana. ce bine ar fi fost sa te fi cunoscut atunci, dar nu se stie niciodata 😉

  5. Tare faini îs trandafirii ”tăi”! De altfel, când eram eu mai mică, Timișoarei i se zicea ”Orașul Florilor”.
    –––––––
    Am încercat să merg și eu cu un caiac, pe Mureș, unde era apa mai mică. Inutil să zic că eram mai tot timpul sub el, în apă, decât în el. E foarte greu să-ți menții echilibrul într-o barcă atât de îngustă. 🙂

    • 😀 macar esti curajoasa, eu stiu foarte putin sa inot, iar Bega nu ma inspira deloc , prefer s-o admir de pe mal 🙂
      sunt multe spatii verzi, cu parcuri si destul de multi trandafiri, de cand cu pozatul in disperare ii remarc peste tot!

  6. Red, m-ai dat gata cu pozele tale! Foarte frumos ai surprins aceste minunăţii de flori! iar Parcul rozelor…este de vis! Ferice de voi că aveţi aşa locuri minunate. Cum mai spuneam, e mare lucru să locuieşti într-un oraş cu aşa tradiţii şi locuri frumoase. Mă bucur că sunt şi astfel de locuri în ţara asta.
    O zi frumoasă! 🙂

  7. de vis! avem si noi un rozariu la grădina botanică. chiar o să-i fac o vizită cu aparatul foto de gât, adică mă rog, chestia asta mică şi neagră şi neprofesionistă căreia-i zic eu aparat foto :D.

  8. Ce norocoasa esti tu cu parcul tau si cu Bega…
    Am fost acum vreo doi ani in Timisoara si m-am plimbat o dupamiaza intreaga. Nu stiu cum am reusit sa nu ajung in Parcul Rozelor…
    Imi doresc mult sa revin. Cine stie…

Lasă un răspuns

